Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hubro Therapeutics

Men når vil vanlig dødlige få anledning til å kjøpe aksjer i Hubro - på OTC f eks?

“Vanlige dødelige” vil nok få anledning til å bli med på neste emisjon, men jeg håper at Hubro holder seg unna markedsplasser for kortsiktige tradere så lenge som mulig all den tid de trenger massevis av finansiering framover. Det er bare å melde interesse til Hubro (https://www.hubrotherapeutics.com/) for å være med på neste finansieringsrunde.

Forhåpentligvis vil Ultimovacs-suksess ikke bare være en POC for Hubro, men også en gyllen mulighet for nybakte Ultionærer å vise verden at Ultionærer ikke er som andre -ærer. Vi pløyer 1/10 av gevinsten tilbake til forskningen i Hubro ved neste emisjon, og sikrer Hubrofinansiering til godt uti fase-3-løpet som kommer om en god stund. På den måten holder vi Hubro unna Oslo Olje- og Fiskehandel, Pump-and-Dump-nisser og shortepakk.

Fase-2 har med FMPV-1/GM-CSF (Hubro-vaksinen) i msi-CRC (Microsatellite Instability in Colorectal Cancer)
har nå fått godkjenning av MHRA (UK), så om ikke lenge settes den i gang.

7 Likes

Enig med deg @HO5 , tror også de åpner for et litt bredere investor-segment, men tidligere CEO i Ultimovacs, og nåværende styreformann i Hubro Therapeutics Øystein Kongstun Arnesen har uttalt i en Radium podcast at han ikke er særlig glad i å være på en jo-jo børs, eller noe i den duren i alle fall.
Man blir jo utsatt for mange negative krefter, og risiko som ikke har så mye med klinisk og regulatorisk risiko å gjøre.

Hubro har dessuten, i likhet med Ultimovacs, en solid investor-base, og er ikke så avhengig av å selge seg til dumpingkurs på gata, for å si det slik.

Tror likevel at om Ultimovacs lykkes, og med NIPU-LBA-melding ser det da vitterlig slik ut, så tenker i alle fall jeg at en IPO faktisk kan være fornuftig for de fleste.

Da vil jo plutselig kreftvaksine ha fått et gjennombrudd, og det vil være masse risiko-kapital som sikkert kan tenke seg en reprise av Ultimovacs, og ikke bare norske.

Teknologi-plattformen og grunnlaget bak Hubro og Ultimovacs har så mye til felles at det er mer enn “at vaksine er skuddet” som sannsynliggjør at Hubro da vil lykkes.

Ultimovacs ble børsnotert før sommeren 2019 til 31,25 NOK per aksje, og bortsett fra en liten periode på høsten 2019 da man kunne få aksjen til under 30 kroner, og helt ned i rett under 27 kroner på et tidspunkt, har de som var med på IPOen til tider hatt en solid avkastning, og det ser ganske lyst ut nå også.

https://www.dn.no/bors/ultimovacs/bjorn-rune-gjelsten-og-stein-erik-hagen-tar-ultimovacs-pa-bors/2-1-606460

5 Likes

Tenker at en medvirkende årsak til den lave emi-kursen var fordi selskapet endte opp med å kjøre en rettet emisjon mot eksisterende aksjonærer. Verdsettelsen av selskapet på denne kursen har lite med den faktiske utviklingen av selskapet å gjøre tenker jeg.

Mye positivt som har skjedd siden emi’en hvor bla Canica kom inn. Selskapet ble den gang verdsatt til 124M pre emi (juni 2021).

Blir spennende å se hvordan UV1-resultater påvirker appetitten på Hubro

:star_struck:

1 Like

Amen.

6 Likes

En liten gratulerer til Hubro og. Hvis man liker rasjonalet deres så ser det jo vitterlig ut som om T-celler indusert av peptidvaksiner kan skape anticancer-immunresponser som gir lengre overlevelse. Burde bli et påtrykk til å være med i deres neste finansieringsrunde.

6 Likes

Det er Snickers og Twist, eller sikker og visst som det kanskje heter, at dette er en gledens dag for Hubro Therapeutics og deres planer og utviklingsprogram. Det er basert på samme teknologi, og sett fra et investorståsted er jo Hubro Therapeutics en opsjon på Ultimovacs. Tror ansatte og styret i dag kan unne seg champis både i Ultimovacs og i Hubro Therapeutics :grin: :champagne: :muscle:

8 Likes

Hva tror dere kursen ville ligget på nå dersom det var omsetning i aksjen?

Hva er kursen på i nuet? Prøver megler bordet i Nordnet, men kommer ikke frem.

Hubro er unotert

Om det hadde vært omsetning hadde nok kursen ligget på lavt 20-tall.

Siste emi var på 38, det var en rettet mellomfinansiering. Det kommer snart en ny emisjon, så hvis det hadde vært omsetning ville vi sett nedsalg og short gruse kursen, da det ikke forventes noen VIP fram mot emisjonen.

Heldigvis er Hubro borte fra markedsplasser, og har solide langsiktige eiere. De er ikke interessert i å se verdiene mishandles av et marked preget av manipulasjon og kortsiktighet.

Så får vi se hva som skjer ved neste emisjon. Hvis nok langsiktige penger stiller opp så kanskje det kan fortsette slik.

4 Likes

Etter dagen i dag vil det være umulig å hente risikovillig kapital til et biotekselskap notert på oslo børs. Så eneste løsning er å beholde selskapet privat fram til man har randomiserte data.

11 Likes

Etter dagen i dag? Du er skuffet over kursen i Ultimovacs?

Poenget er at man som investor / aksjonær i et børsnotert selskap vekter avkastning opp mot risiko når man investerer. Jo høyere risiko man tar, jo høyere forventer man også at gevinsten er – jada, jeg vet jeg er Captain Obvious her nå; bear with me, please.

I caset Ultimovacs så har de som gikk inn tidlig hverken fått betalt for tiden de har vært inne / risikoen de har tatt ved å være tidlig inne: Ikke bare har det vært mulig å kjøpe U til svært fordelaktige kurser gjennom hele sommeren i et case som allerede var delvis derisket (avlesningen av INITIUM ble utsatt første gang 25/4 i år, og slik studien er satt opp vs. tidligere studier den kan sammenlignes med så var det allerede da overveiende sannsynlig at UV1 måtte ha effekt).

I går kl. 18:00 fikk vi tallene som med stor sikkerhet kan sies å validere Proof of Concept for UV1, altså selve eksistensgrunnen til Ultimovacs. Og alle som eide Ultimovacs pre det tidspunktet har altså tatt en risiko ved å gamble på at UV1 virker, mens vi i dag er mer eller mindre sikre på at den virker.

Vi fikk betalt for den gamblinga ved at kursen gikk opp 25%

Det er en risk / reward som er så lav at jeg tror at hvis du hadde spurt samtlige småaksjonærer om de ville valgt å kjøpe aksjer i dag til 137-150 (som det var helt greit å kjøpe ganske mye til), etter at PoC har blitt bevist, eller i går (før PoC var bevist) til 112-117, så ville nesten alle valgt førstnevnte alternativ: Rewarden står ikke i forhold til risikoen. Simple as that.

Hvis det er noe caset Ultimovacs viser – med all tydelighet – så er det at man ikke får tilstrekkelig risk / reward ved å være tidlig inne, man kan jo heller sitte totalt trygt på sidelinjen og kjøpe seg inn etter at PoC har blitt levert og caset derisket, til en marginalt dyrere pris / kurs.

Resultatet er dessverre enkelt: Risikovillig (rasjonell) kapital vil ikke lenger søke mot biotekselskap på Oslo Børs som ikke har levert PoC – men snarere finne seg andre hjem hvor risk / reward anses som mer forholdsmessig.

13 Likes

Du kan vel ikke bare se på dagens 25 %. De som har vært med siden børsnotering i 2019 har vel fått 4,5x innsatsen; som må sies å være ok. De som kom inn før det kanskje enda bedre.

Siste emisjon før IPO var faktisk til en høyere kurs enn IPO. Men det er uansett ikke poenget. Poenget er at med 25% avkastning på nyheten om en bevist effekt av verdens første universelle kreftvaksine, så har man ikke fått betalt for den risikoen man har tatt. Jeg har vært med siden IPO og har tjent ganske mange penger, men dagen i dag (og altså IKKE gårsdagen) var den mest skuffende for meg i hele perioden. Både på egne og hele sektorens vegne.

2 Likes

Følgende er min personlige synsing om den temaet Hubro/finanser/aksjer/prising:

Angående muligheter for å kjøpe aksjer i Hubro Therapeutics, så må man nok finne noen på privat hånd, og av de 40-50 aksjonærene som pt er de lykkelige eiere av Hubro-aksjer så tipper jeg det er så godt som ingen som er villig til å selge nå. Rett og slett fordi kursen i dag opplagt er mye høyere en hva tidligere emisjoner har gått på , sett i lys av siste dagens hendelser i Ultimovacs. Og da er det vanskelig å finne en pris.

Dessuten så har Hubro mange solide aksjonærer, i likhet med Ultimovacs, som kan bidra hvis det trengs. Mao hverken trenger eller tenker på å selge, og kan bli med i videre finansiering.
Og som også i likhet med mange andre har enda mer midler, og mer motivasjon å bli med videre, i takt med økt Ultimovacs-suksess.

Det er også interessant å se hva tidligere styreleder og sjef i Ultimovacs, og nåværende styreleder i Hubro Øystein Kongstun Arnesen sier om hvordan Hubro bør finansieres.

Følgende er fra Radium podcast episode 249 fra (mellom 23 og 30 min på tidslinja et sted) og er fra november desember i fjor, og er sagt av Hubros styreleder:

Etter det har det skjedd mye, både av positiv progresjon i selskapet, men også nedturer i aksjemarkedet, særlig biotek, og ned og opp i Ultimovacs.

Blant annet var det planer om en større kapitalinnhenting i sommer, men den skjedde imidlertid på verst tenkelige tidspunkt, rett etter Ultimovacs-smellen. Så da ble det bestemt at summen skulle være mindre og krusen lavere.

Penger er hentet inn på følgende måte.

En liten emisjon med ildsjeler; Radforsk, Investinor, Jandersen/Myrlid, Algot, tror det var 10-20 mill eller noe, kanskje mer.
Deretter en litt større emisjon, kanskje 60 mill?, den gikk på 40 kroner og etter var i alle fall antall aksjer 1,3 mill.
Så kom en emisjon på 97 kroner, 60 mill og 1,93 millioner aksjer.
Ved juletider i fjor kom det inn 35 mill i lån som skulle konverteres til aksjer ved neste emisjon med 20% rabatt, og så til slutt i sommer kom en “dumping-emisjon”, som selvsagt kunne blitt verre om man hadde vært i markedet og alle mørkets krefter kunne spilt så kjipt de kunne. Den ble satt på 39 kroner, og 41 mill kroner.

Mao så er det vel 4,1 mill aksjer og siste kurs 39 kroner, og en MCAP på 150 mill.

For meg er det opplagt med fremdriften i selskapet, og ikke minst at Ultimovacs har vist at verdien på peptid-vaksiner er helt reell at vi bør ha passert nest siste emisjonskurs på 97 kroner ved neste korsvei.

Jeg tror det var planer om å hente inn 300 mill ? Ikke ta meg på ordet her, for jeg er litt usikker. Og slik det er nå, mtp på hva styreleder tidligere har sagt om å “børsnotere seg 1 gang”, så vil jeg tenke at det er mest fristende å bruke eksisterende base, det er tross alt Canica, Myrlid, Farevatn, Investinor m. fl. Tror det har komet til en del bra i siste runde også. Og i tillegg bruke en ringeliste fra Ultimovacs norske “kjendis-aksjonærer”. Bør ikke bli for vanskelig å be, tror jeg.

Men hvis det skulle bli en åpen sak, og børs-notering, og starte opp med 300 mill så vil jeg tenke at kanskje 150 kroner og 2 mill nye aksjer gir et reflekterer hva som er skapt så langt, interesse, og svært gode muligheter for en bunnsolid reise videre.
Sikkert mange som mener at 50% over nest siste emisjon er for lite, og at jeg er på jordet, men det vil gi en MCAP på 750 mill, 300 mill + i cash og 6 millioner aksjer. Og er egentlig bare for å illustrere hvordan det kunne se ut.

Som sagt så er dette egentlig bare total synsing fra min side, med så god synsing jeg bare klarer ut fra det jeg har hørt på podcaster, informasjon jeg klarer å samle og det lille jeg kan om finansiering.

Og for å starte diskusjonen et sted.

Tror vel egentlig de foretrekker å holde dette av børs en god stund til. Men det kan jo hende at aksjen etter vært kan omsettes slik Vaccibody lenge ble før de kom på børs.

EDIT: tar gjerne tilbakemeldinger/innspill, også kjeft og om jeg er på jordet :slight_smile:

6 Likes

Spørs helt hva du sammenligner med.

4,5x innsatsen høres fint ut det (men det er altså best case, hvis man kjøpte i IPO i Ultimovacs og ikke etter; de fleste småaksjonærer som eier U i dag har kjøpt flere ganger, og har en langt høyere GAV enn som så). Men la oss forholde oss til IPO da.

Tidligfase / prekommersiell biotek er en høyrisk investering som burde betale seg langt langt bedre enn det, i min mening. For å si det sånn: Både jeg og du skal nok ganske fort klare å finne betraktelig mindre risikable investeringer på Oslo Børs fra Ultimovacs kjørte IPO til dags dato som gir noe som ligner tilsvarende reward. Og da blir jo spørsmålet hvorfor man skal eie noe så risky som tidligfase / prekommers biotek hvor en stor del av selskapene havarerer / blir pennystocks, hvis man ikke får betalt for det?

For å sammenligne med noen kjente og (for noen) kjære navn fra OB fra samme dag som U kjørte IPO:

Du kunne kjøpt FRO samme dag og tjent 238%
Du kunne kjøpt KIT samme dag og tjent 278%
Du kunne kjøpt KOG samme dag og tjent 316%

Hvordan ville du plassert pengene dine sånn mtp risk / reward?

Det er jeg enig i men Hubro er klar for fase 2 de, fått godkjenning og greier til å sette i gang, så de er absolutt ikke et selskap som starter opp med petrisskåler og mus.

1 Like

Upresist formulert fra min side. Mente “tidligfase / prekommers biotek” og snakker om Ultimovacs, svarte ut @Skreddern lenger oppe her.

Er all for Hubro, og håper det blir muligheter for småaksjonærer som meg å kjøpe meg inn, forhåpentligvis uten at selskapet må på børs (for tidlig).

1 Like