Prøver å forstå dynamikken i den løpende kursen på SoftOx. Ser at der stadig kommer kjøp på 1 og 2 aksjer til litt høyere pris enn forrige handel, så det er tydeligvis noen som forsøker å holde kursen oppe. Har dette sammenheng med den pågående emmisjonsprosessen? Altså at enkelte investorer planlegger å selge seg ut så fort de får tilgang på emmisjonsaksjene og derfor ønsker at kursen skal holde seg?
Det er en algoritme som prøver å provosere fram handler, men hvilken vei? Hvem vet.
Er det en dårlig taktikk å prøve å få utbytte av alle (mange) selskapene som betaler utløpe i vår ved å selge seg ut og inn rett før og rett etter Ex dato? Og må man ha aksjene ut Ex dato eller frem til ex dato for at det skal telle? Kan man f.eks selge seg ut av et selskap som har ex dato 25 mars, for å kjøpe seg inn i et selskap som har ex dato 26 mars og få utbytte fra begge selskapene? (Hvis datoen er 25 mars)
-Takk for svar
Min erfaring er at utbytte er fint om en er langsiktig, men aksjen faller normalt tilsvarende verdien av utbytte.
Skal en trade er det sannsynligvis bedre måter å trade på enn utbyttetrading(årets nyord😊).
Mitt dumme spørsmål er med utbytter
Sparer du opp en sum med utbytter før du investere i en nye/dyrere aksje eller går for en du har råd til fortest mulig for å får renters rente effekten ?
Thanks for the replys
jeg har som strategi nå å cashe opp,litt spart pr. lønnslipp + utbytter ,blir gode kjøp ved ellers ved en god anledning.
så ja,det blir litt som å time evnt. en god inngang,-eller ha godt med cash om en ny god børsnotering skulle komme de neste årene.
det er et ordtak som heter " Time in the Market beats Timing the Market"…men noen ganger er cash rett og slett king
mvh en som har 99% på børs
Gjelder salg også, så ikke fortvil…
Kan man sette stop loss i DNB? Finner ingen mulighet for det
ble nysgjerrig selv
Hvis du få svar, oppdater oss gjerne! Synes det er rart for har prøvd å se på aksjehandel sidene og for kjøp av aksjer. Finner ingenting som indikerer at de støtter stop loss
nei jeg så ingenting selv,-du får ringe selv og høre,jeg er litt opptatt nå
Du får opp stop loss hvis du går på salg av aksje, ordretype - - > selg med stop loss
Hei.
Hørte på Pengerådet at det kunne være like greit å ha bufferkonto i rentefond som på en sparekonto, da man uansett vil ha noen dager på å ta ut pengene for å betale en eventuell faktura. Slik jeg har forstått det er det mulig å få bedre rente med et rentefond enn noen sparekontoer som finnes der ute nå, men hvilke fond er det som er “trygge” rentefond, noen anbefalinger til hvilke man kan velge? Er KLP Nåtid et godt alternativ?
Gir det bedre enn 1,15% rente som du kan få i banken nå?
Mener du innskudd eller lånerente?
Mitt dumme spm har med aksjeoppgjøret å gjøre. Si eg selger 100 aksjer på mandag kl 15 og virketid er to dager. Når sånn spesifikt blir da pengene overført til meg?
Hei Moto
Bruker dnb og min erfaring er at pengene kommer på sekundet etter at transaksjonen er gjennomført. Bare prøv å selge en liten post.
Mvh
boella
Joda pengene er tilgjengelig for deg å bruke så en kan gjeninvestere de umiddelbart, men det er noe annet å ta de ut av kontoen (uten overtrekk)
Oppgjørstid er T+2. Dvs at pengene er dine torsdag morgen
Mitt dumme spørsmål er vel egentlig 3 . Kanskje ikke dumt men aksje markedet forundrer meg.
-
jeg kjøpte scatec på 40 kr for en god del år siden. 200 stk å var sykt fornøyd med 80 kr å solgte 50% for så å selge siste 100 på 140. Fantastisk fortjeneste. Så skjøt den bare i været. Men forundret meg at den bare fortsatte. Hvordan er det mulig at et selskap kan gå så godt?
-
NOD. Var sykt gøy, tulle tradet med 200 aksjer der også, satt igjen med 500 kr i uka, jaja er ingen stor spiller. Men nå plutselig ut av ingenting eller? Står den i 150.
-
Nå har jeg tullet litt rundt med Kitron? Gitt meg 10000 i pluss fra i fjor, men nå holder jeg mine 1400 aksjer. For å slippe å sitte igjen å tenke jeg solgte på 21 når den står i 100.
Så mitt dumme spørsmål. Ja. Hvordan kan noen selskap gå så sykt, ? Har hatt litt flaks med hva jeg har vært med på. Men hvordan se hva som kommer. Scatec, NOD , Kitron