Takk, jeg er nok naiv, regna med at jeg gikk inn i en industristandard da jeg åpnet zero konto. Det var ubetryggende å forstå at det er en forsikring og ikke en konto, men betryggende at de er under 2 mill paraplyen til statens garanti for bankinnskudd.
Dumt spørsmål: hva skjer med kroppen om man vaksinerer seg når man er smittet? Dvs at man ikke vet at man har fått viruset og deretter får vaksinen?
Er det sånn at man kan handle på f.eks amerikanske aksjer, kun i åpningstiden på Oslo børs og vise versa ?
En handler i de forskjellige handelstidene der selskapene er børsnotert,-du kan handle asiatiske aksjer om natten om du vil
Hvordan får jeg tak i aksjekurser på Oslo Børs inkludert alle under de siste i et 5 års EXCEL-format?
…E24.no?
Er inne på kjøpsside for å kunne sjå ordredybden, og der er det eit felt som står “omsetning”. Den er f.eks oppgitt til
1 500 000 stk. På “mi side” har eg oversikt over alle aksjene, men bakerst på samme aksje er det eit felt “omsetning” og denne viser 25 000 000.
Kva er forskjellen? Kvifor er det så stor differanse på samme aksje alt etter kva vindu du har åpent?
Er i Nordea…
Er kursen tilfeldigvis 16,6kr?
Hvis det er meg du spør så er svaret nei!
Sikkert lettere å svare om du legger inn et skjermbilde
Kanskje det ene er omsatt i kroner og det andre er antall aksjer?
Du kunne ikke ha klusset over litt mer, da…?
Så du blir totalt forvirra av å sjå kun dei felta det gjelder?
Ja, det kan faktisk høyrast logisk ut.
Tickeren er nyttig info
I utgangspunktet lite relevant då alle tickers har samme oppsett.
Mhm, men hadde jeg visst tickeren, så kunne jeg sett kursen og sluppet å gjette hva svaret var
Han har Nordea Investor, og det har jeg også. Det viser omsatt aksjer når en klikker på “kjøp” på en aksje. Er man i hovedvinduet i Investor , så ser man omsatt i kroner på den aktuelle aksjen.