Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye har du i brutto årslønn?

Ikke meningen å skape diskusjon eller belørende. Melder meg ut av samtalen. Ha en fin kveld videre :slight_smile:

1 Like

Er ikke noe å bry seg om, men som du skjønner, anonymitet er ikke såååå viktig for alle her. :slightly_smiling_face:

1 Like

Strengt tatt er vel ingen her inne anonyme heller ,selv om noen tror de er det.

Semi-anonym, du må gjøre litt for å finne ut hva folk heter

1 Like

Hahaha, anonymitet utgår. Her hiver folk ut bilder og navn om hverandre. Bare vent til funcom festen er avholdt :sunglasses:

3 Likes

Du glemte Tinderprofil delingen som singelklubben driver med.

3 Likes

Liker at mr.MountainTinderHimself @Christian var første til å lage smilefjes :stuck_out_tongue:

6 Likes

Jepp, jeg måtte sende iværtfall to PMs til @pdx for å få tak i all kreditkort infoen til dere insidere :innocent:

8 Likes

Hva slags imperium er det du har bygget? :slight_smile:

Driver med utleie av 2 leiligheter og har signert kjøp av min 3dje nå. Samtidig eier jeg 75 prosent av Autoglaze as hvor jeg sitter som daglig leder. Og vi vokser :slight_smile:

10 Likes

Her var det mye fornøyelig lesing etter en lang og god ferie. Takk til alle bidragsytere :+1:

Selv er jeg utdannet kokk, men jobbet svært lite i faget etter fagbrevet, ettersom jeg fant ut tidlig i utdannelsen at jeg ikke ville jobbe som det, men har aldri angret på at jeg gikk det ferdig.

Tok så noen IT studier ved næringsakademiet og startet som IT konsulent i et av nordens største IT-tjeneste og -programvareselskap i 1998.
Startet med en grunnlønn på 300k som etterhvert (etter 17 år) var på rundt 900k.
Etter mye slit, en haug med omorganiseringer, bytte av eiere, mistrivsel blandt ansatte, valgte jeg for et par år siden å begynne i det offentlige.
Gikk ned ca 150k i lønn, og er i dag 40 år og har ca 770k. Men best av alt; jeg stor trives i jobben og gleder meg til å gå på jobb hver eneste dag, noe som flere også har vært inne på er priceless! Lønn er virkelig ikke alt.
Fotsatt god sommer! :sunglasses:

16 Likes

Mistenker jeg vet hvilket selskap du jobbet i!

Men viser kanskje at Lønn ikke er alt og trivsel er mye mye mye viktigere.

3 Likes

Jepp, tror jeg har nevnt det for deg før og ingen hemlighet. EVRY heter det nå :wink:

2 Likes

Desverre en ekstremt smertefull transformasjon der. Men dårlig styring over lang tid og masse oppkjøp da blir det ofte sånn.

1 Like

pilotene flyr høyt på lønnslisten! :airplane::moneybag::moneybag:

Har aldri skjønt hvorfor luftens bussjåfører skal tjene så mye…?

1 Like

må betjene dyre forelegg for høye alkoholverdier når du er pilot.

Vil du heller fly med en pilot som har samme utdanning som en bussjåfør kanskje? Folk må ta innover seg at de folka har betalt ca 1million for den utdannelsen sin.

3 Likes

Så klart burde lønnsnivå stå i sammenheng med lengde på utdannelse, tilbud/etterspørsel etc. Men det er faktisk ikke så j… komplisert å fly en moderne airliner. Og pilotene i SAS feks har vært noen av de mest kyniske i å misbruke streikerett, bruke sykefravær som pressmiddel og å holde massevis av uskykdige reisende som gisler igjen og igjen for å beholde sine alt for gode lønninger og ordninger. Som stammer fra liksom 50 år siden da det var spesielt og glamorøst å fly…

2 Likes

Satt på en del i cockpit i en tidligere jobb, og mitt inntrykk av det moderne pilotyrket er at de nærmest bare sitter der i tilfelle noe går galt :sweat_smile: Skjer lite utover takeoff og landing. Rart at det ikke er helautomatisert enda, eller i det minste overtatt av typ drone-piloter.

1 Like