Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye har du i brutto årslønn?

:joy::joy: men jeg tror ikke joshua har vært i Russland og boret etter olje :nerd_face:

2 Likes

Det er uvisst, venter fremdeles på biografien\filmen :slight_smile:

5 Likes

Biografien ligger på VG podcast :wink:

1 Like

Har ca 1,3 i året

1 Like

Jeg kommer fra en fattig familie. Overlevde kun på gården. Med kun 90 mål dyrket mark. Så har alltid vært motivert til å tjene bra. Tok befalsutdanning i marinen kun for å få studiepoengene. Dimmiterte så fort det var mulig. 250 søkere. 16 som fullførte. Jeg var ranket helt korrekt som nr 6. Ganske stolt av det. Var mange flinke folk der.

Så 5 årig utdannelse i Australia, med ett semester i utvekslingsprogram fra Australia til København midt i. CBS. Masters of International business.

Så startet jeg opp som megler i Remax. Der jeg måtte betale 25000 for en kontorplass per mnd. Holdt på å gå tom for pengene jeg hadde lånt i banken (stefaren min kausjonerte) etter 4 mnd. Ingen salg. Etter 6 mnd hadde jeg betalt tilbake hele lånet. Så det løsnet når desperasjonen slo inn.

Kjørte en annonse i Haugesunds Avis. Til dags dato den eneste som har fått lov å ha en annonse opp ned i avisen. Det stod ’ jeg står på hodet for deg’ :slight_smile: Da jeg gav meg lå jeg på 2. Plass av 120 meglere nasjonalt.

Ble headhuntet til Storebrand som finansrådgiver mot rike kunder og bedrifter 2-3 år etter jeg begynte i Remax. Jeg tok jobben og var ranket som nr 2 på Vestlandet (Var ikke nasjonale rankinger), men 18 mnd senere ble jeg headhuntet til Eiendomsmegler Vest. Der var jeg misfornøyd med lønna. Så da et nystartet firma med 9% markedsandel gav meg byens beste tilbud med 50% av provisjonsinntektene jeg dro inn slo jeg til med en gang. Hadde prøvd å få høyere lønn så var litt digg å gi de fingen i Vest. I dag har vi 27% markedsandel og vestlandets største meglerkontor redusert fra ca 20% andel til under 10%.

Tjener nå 1,35 mill på jobben. Har en del gevinst på børsen. Det kommer i tillegg.

Takk hvis du gadd lese alt skrytet. Beklager det.

31 Likes

Du har gjort deg fortjent til den posisjonen. Meget bra CV. Sønnen min var utvekslingsstudent fra NHH i Melbourne, og sier det er den fineste plassen han har vært.

2 Likes

Melbourne er veldig vakker. Det er alle byene langs Australias østkyst. Det er også den største greske byen unntatt Athen. 500 000 grekere i den byen! Samt mange italienere. Så mye god mat der :slight_smile:

3 Likes

Litt selvskryt her. Han har dobbelt mastergrad fra NHH og Louvain School of Management i Louvain la Neuve i Belgia

4 Likes

Var du ikke svømmetrener også :smile: Forsiktig med for mye personlig info…Internett vet alt. :yum:

Jo jeg var svømmetrener for utviklingshemmede og 14 åringer. Har jeg sagt det her altså?

Jeg har en livsfilosofi. Hvis man går gjennom livet og tror at folk vil deg vondt vil man ha et dårlig liv. Hvis man tror folk vil deg godt, blir du skuffet noen ganger, men det vil også åpnes mange lukkede dører :slight_smile:

Hva tenker du at folk kan gjøre med denne infoen?

10 Likes

Noen er jo redde for at folk skal finne ut hvem de er, tror ikke de har skjønt at du har lagt ut navn og kontaktinfo flere ganger i forbindelse med deling av prospekt :wink:

4 Likes

Det jeg mente er at det ikke tok mange minutter å finne ut hvem du er, med opplysningene du la ut. :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:
Ikke noe mer enn det. Ikke så veldig interessant, men bare generelt at det er lurt å være litt tilbakeholden med personlige opplysninger på et åpent forum.

1 Like

Dere fortjener mer,-etter jeg fikk utført kollektomi etter en kjedelig kronisk sykdom,så er jeg sjeleglad for at jeg fungerer i det daglige idag!

Og allt fungerer…som regel😒

3 Likes

HAn har jo lagt ut full navn :wink:

De fleste av oss har det minst en gang. Er ingenting anonymt på et forum. Selv om noen liker å tro det.

3 Likes

Ja hvis man forsøker å være anonym så forstår jeg. Etter å ha diskutert her i 10 år nå, vet jo de fleste her hvem jeg er.

Jeg er han som aldri hadde Funcomfest. Det skulle vi fått gjort noe med! Hvem ville kommet til Haugesund for en fest en gang før jul dersom jeg skulle finne på å invitere? Evt. funnet et lokale i en annen by.

3 Likes

Er få av oss som har hatt funcomfest. Men vi hadde Funcom burger i Oslo sist :wink:

4 Likes

Har ikke lest så langt tilbake. Kjedet meg bare et øyeblikk, så ble det google og en uvøren kommentar :slight_smile:

2 Likes

Kan du ikke legge den ballen dø? Hva er poenget?

Jeg tror han prøvde å være smart. ;p

1 Like

Greit at du påpekte det og fant Facebooksiden eller LinkedIn kontoen min da ;). Tipper det var der du fant svømmetreningen. Helt greit det :slight_smile: