Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye har du i brutto årslønn?

I dag kom skatteoppgjøret.
Brutto inntekt for 2017 ble 5.6 mill.
Men det er ikke korrekt for tallet kommer frem fordi aksjegevinsten ble skattemessig justert opp med 800k.
Reell brutto inntekt ble da 4.8 mill.
Nå tok kemneren 1.6 mill og jeg forærte 2 mill til Kirkens Bymisjon.
Nettoen ble skarve 1.2 mill, men nok til piker ,vin og sang…

10 Likes

Har litt dårlig tid nå, men du siden du synes engelsk sektor gjør det så veldig bra så kan du jo ta deg bryet med å sjekk feks PE på UK vs Norge. Hva med kost per fat? Fler felt i Norge ligger godt under 50 lappen per fat.

Jeg synes du har mye bra fakta og gode argumenter på mange områder, men nå mistenker jeg deg for å ikke å ha satt deg helt inn i kompleksiteten rundt dette tema.

Vi sporer litt av så tilbake til tema :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg kjenner veldig godt til norsk vs engelsk produksjon. og sikkerhet :wink:

Jeg må innrømme jeg ikke har søkt offshore-jobb, har heller ingen planer om det, men har hatt inntrykk av at det er vanskelig å få jobb offshore. Uansett tenker jeg mange unge vil være interessert i turnusordningen uavhengig av lønn, hvis de får en faktisk turnus. Om man bare sitter på vent og blir oppringt en gang iblant skjønner jeg at det ikke er så lukrativt, og kan være stressende i seg selv. Poenget mitt er bare at en del av tilleggene kanskje er unødvendige fordi det er andre kvaliteter med offshore-jobb som er tiltrekkende (spesielt tanken på mange “ferier” i løpet av året). Men om det er enkelt å få offshorejobb så er det klart at man må gi gode betingelser. Er det derimot som å komme gjennom et nåløye er det unødvendig med alle tilleggene (det er inntrykket jeg har fått, litt avhengig av arbeidsoppgaver selvsagt).

Uansett veldig viktige jobber her i Norge, man vil jo heller ikke ha hvem som helst til å jobbe Offshore!

1 Like

Det var jaggu et godt bidrag! :+1::heart:

3 Likes

Ha-ha…

Jeg har studert Datateknologi master på NTNU. Jobber nå som selvstendig IT-konsulent i Flexify og tjener 900kr/t i det oppdraget jeg er på nå (forsikring). Det gir meg en god årslønn, men jeg har jo heller ikke tryggheten i fast jobb.

6 Likes

God jul folkens.

og måtte kjøpekraften være med dere videre inn i 2019 for kjøp av billigere aksjer!

:santa:

1 Like

Har kun en investering på menyen, så det håper jeg går bra :wink:
Skal investrere i det nye selskapet til Patrick Strøm også tror jeg at jeg skal holde meg stort sett unna andre aksjer neste år, dersom ikke noe annet kjempespennende dukker opp da :wink: God jul til deg også

takker,-tok opp lån og kjøpte SSO…så får vi se hvor smart det var :man_shrugging:

1 Like

lykke til :wink: tørr ikke sånt jeg

hehe,hadde du kjent meg,så hadde du forstått det…

de rundt meg kaller meg for “syyge i håve” :sweat_smile:

5 Likes

hadde jeg visst som ung,det jeg vet idag…

4 Likes

Penger er ikke alt her i livet, det viktigste er å ha en jobb man har det bra i og som man gleder seg til å gå til :slight_smile:

3 Likes

Hadde vært kjempehappy å jobbet på bossbilen til 5 mill brutto i året :slight_smile:

5 Likes

Tilfredsheten som penger gir, når et tak ved et visst beløp. Tjener vi mer enn 750 000 kroner, blir de fleste av oss ikke lykkeligere av den grunn.

3 Likes

…ehm :raising_hand_man:

Jeg blir det: :+1:
Ka-ching!

4 Likes

Derfor jeg ble så ulykkelig etter jeg fikk siste lønnsøkning.
Takk Paddy. Da vet jeg hva jeg skal fikse på :upside_down_face:

1 Like

Synes utdannelse har svært lite å si om lønn. Selv har jeg universitetsutdannelse på 6 år, min far har 5 år, og min mor ikke ens høyskole. Min mor tjente fortsatt mest med 1.3.

Fordelen med høy utdannelse er ikke lønn, uten tenk, logik, osv osv. Statistiken viser mange fordeler med høy utdannelse, men det sier svært lite om hva du kan/kommer til å oppnå i livet. Vil man ha høy lønn kreves kun hardt arbeid å brenne for det du gjør, alt annet kan du få av egen læring og interesser.

7 Likes