Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye har du i brutto årslønn?

Ingen utdannelse å snakke om her heller, som er i nærheten av å bli fullført. Er 31 og har vel allerede over 18 årsverk bak meg i arbeidslivet. Mye jobbing såklart, men tar jeg høyde for ikke-eksisterende studielån og at jeg kom meg fint inn på boligmarkedet for mange år siden så kan man si at jeg har det ganske godt relativt sett.

Utdannelse er viktig og fint det, men jeg ansetter like mange med 2 mastergrader som de som kun har efaring og god driv.

Nå skal jeg faktisk studere til høsten og holde på med det noen år, klart det blir spennende å se hvor det fører meg videre.

3 Likes

Jobbe med PR for oppdrettsbransjen? :stuck_out_tongue:

Hehe, trengs det? :stuck_out_tongue_winking_eye: Kanskje litt skummelt å fronte seg som en mann av oppdrettsbransjen i et forum med mange ivrige laksefiskere! Men kan si så meget det er marine arter jeg er spesialist på, lite laks :see_no_evil:

2 Likes

5 år på universitet, jobber i kommunen :slight_smile: har ingenting å klage på heller :smiley:

1 Like

Nei, jeg er veldig fornøyd. Det er så A4 at et A4-ark blir spesielt ved siden av meg, men har en variert jobb, grei lønn, bestemmer stort sett over meg selv og jobben er blant de mer sikre i landet - det skal ikke undervurderes.

En annen sak som bør legges til er fordelen ved å gå yrkesrettet (kortere utdannelse) i forhold til livslønn og det å slippe studielån. Jeg hadde under 200 tusen da jeg var relativt fornuftig i studietiden, men fikk sjokk da jeg så stadig flere bikker 1 million - i studielån?? Det var mer enn surt nok å betale ned femtedelen.

3 Likes

flotte innlegg med forskjellige bakgrunner,-selv så har jeg unnagjordt 2 år på videregående,og det var nok for meg…

etter årevis med plankesmak i ræven var det godt å komme seg vekk fra skolepulten og inn i arbeidslivet,-ja,jeg kunne tenkt meg noe mer bedageligt å holde på med enn å være en industriarbeider,men er fornøyd,-jeg er en av de få som enda har bikket 35 år og enda har kroppen lik da jeg var 18 :muscle: …ingen kontorkropp her i stuen :weight_lifting_man:

akkurat nå jobber jeg på Johan sverdrup på Hoock-up prosjektet der så får vi gang på skatteinntektene som engang vil tilsvare 10% av det norske statsbudsjettet.

8 Likes

1 Like

image

5 Likes

…av meg eller Johan Sverdrup?

:rofl:

Jobber du natt eller dag?

Dag :sun_with_face:

gir ikke mer hint om hvem jeg er,-plutselig står jeg uten jobb pga noe “krenkende” yttringer her inne :sweat_smile:

1 Like

Jobber natt jeg. Stille og rolige skift :grin:

Da jobber du bare ikke hardt nok!

Det står enda kontrakter det skal kjempes om videre i utbyggingen,-may the best team vin!

:rofl:

Jobber med bakgass for sveis på broen for både aibel og aker. Så det rolige dager :grin:

ok,-selv så tror jeg Aibel vinner neste prosjekt,-DP platformen er jo tross alt 95% ferdig,urettferdig for Aker/Kværner som skal by videre på prosjektet,det gjenstår endel jobb på raizer(?) platformen…

Jeg tror jeg holder mine meninger nøytrale om den saken :blush: da det firma jeg jobber for blir leid inn av både aibel og aker.

joda,jeg tror vi stopper her,-det er ikke lett å vite om når vi trår over det juridiske her innen lover for taushetplikt og sånn…

god tur videre.

Eneste jeg kan understreke er at begge team har utrolig dyktige og hyggelige mennesker som står på hver dag :muscle:
Jo takk og det samme til deg.

Og jeg leverer mye til Johan Sverdrup :stuck_out_tongue_winking_eye: fra KOG :ok_hand: hehe

2 Likes