Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye har du i brutto årslønn?

jo,av allt det jeg har truffet på oppigjennom tiden ute i nordsjøen siden jeg startet ute i rotasjon 2009,så har vi en fin gjeng med oss der ute,-det gjør godt det når en jobber 12-timers skift :sweat_smile:

referert til tråden “Hvor mye har du i brutto årslønn?”,så betyr det (nesten) ikke så mye hvor mye en tjener,sålenge man har det bra på jobb og har hyggelige kollegaer,-det er gull verdt.

7 Likes

Er 21 år her og begynner med studier til høsten, meget varierende årslønn, men ligger på 120-170.000 ca. Prøver å spare opptil 70% av inntekt, holdt på med aksjer i 3-4 år. Vil bygge en langsiktig utbytte portefølje med studielånet. Forventer utbytteinntekter på 20.000kr i året ila 3 år. Det kommer godt med etterhvert! :smiley:

Studieretning blir Økonomi.

5 Likes

har du tatt opp et studielån,for så å sette dette lånet i aksjer,-har jeg forstått deg rett?

Beklager, dårlig formulering der.

Starter på studiet til høsten, har planer om å ta opp maksimalt lån gjennom bacheloren. Blir ca på 320.000kr totalt.

1 Like

må bare spørre,-hvordan klarer du å ha så lav årsinntekt på 120-170K,-hva gjør du da?

Havregrøt er billig.

Helt riktig :joy::joy:

Kom greit gjennom. VGS, lære innen elektro, fagbrev, gikk lei, tok Tekn fagskole, lysten på NTNU etterpå men en datter fra tidl forhold stoppet meg, farsrollen vant.
Hoppet i stedet på en lærergjerning i VGS, før jeg hoppet tilbake til faget jeg kom fra. Holder på innen samme fagområdet, og har det rimelig greit, frihet og lønn, feks inne i første av fem uker sommerferie.

5 Likes

Havre er både sunt, godt og billig. Men det er ikke et fullverdig måltid som middag eller lunsj i seg selv

2 Likes

Mengden med skole står nødvendigvis ikke i forhold med inntekt. Finn noe som du har tro kommer til å være livet ut og bli veldig, veldig god i jobben din. Her er det kun to år med vgs. Har hatt syv sifferet lønn siden 2006.

1 Like

Begynte på universitetet etter vgs, droppet ut etter er halvår for å kjøre gaffeltruck til alle døgnets tider og jobbet meg opp til diverse lederstillinger og tok økonomiutdannelse på fritiden ved siden av å være småbarnsfar. Skal levere bachelor til våren og er fortsatt i logistikkbransjen, men nå som analytiker.

Fornøyd med det meste, men har veldig lyst til å ta master, det er dog ekstremt dyrt på deltid, så blir nok ikke noe av.

4 Likes

ok,det eneste jeg kommer på i mitt hode som klarer å ha 6-siffrede tall på årsinntekten,er hvis du er en senior og har klart å bruke en manns alder på å komme deg opp i stillingene,-snakker vi innen olje og gass-sektoren?

Trenger ikke bruke en mannsalder. Bare å jobbe hardt nok og sørge for at man har rett kompetanse den dagen den trengs. Er fremdeles i 30 årene. Når det gjelder sektor så treffer du veldig godt :wink:

Jeg gjor akkurat det samme, 2 år med studielån her, bodde hjemme første 2 og ett halvt årene som lærling, tok opp 2 års studieån da. Rett i aksjer, nå har jeg leilighet🕺

3 Likes

Tatt Bachlor som radiograf og jobber på sykehus som det. Helt grei jobb og grei lønn…ingen jobb som henger igjen etter at arbeidsdagen er over og faste arbeidstimer. Gode muligheter til overtid om man er interessert i det. Ikke like lett med 2 unger og jobbe så mye ekstra da.

1 Like

galning,-håper du kjøpte en nyere leilighet så du får litt for den en dag du selger den igjen,-slik at du ikke ender opp med rettsaker pga råte etc.

har et rammelån på leligheten min på 600K som jeg har til rådighet OM det skulle komme et godt tilbud,-noe ala Yara til 150 kroner? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kjøpte oppussingsobjekt fra 1972 i blokk, taksten er opp 500k på de 8 månedene jeg har eid den, så går greit, er enda ikke utdannet og ikke startet på badene enda :moneybag::beers:

6 Likes

Sitatramme
En annen sak som bør legges til er fordelen ved å gå yrkesrettet (kortere utdannelse) i forhold til livslønn og det å slippe studielån

Tja, det kommer jo an på hvor mye en tjener. Jeg jobbet mye overtid onshore og offshore og fikk betalt ned studielånet på et år i arbeidslivet.

Jeg jobber nå som konsulent med eget AS og trives med det.

3 Likes

Jeg får slenge meg med her.
Har fagutdanning som serviceelektroniker og jobbet ca 3 år med dette fra jeg var 19. Forsto raskt at det ikke var noe for meg og fikk en kveld/helg stilling innen forsikringsbransjen. Som nevnt over her er det ikke all verdens som skal til for å klatre. Man må bare strekke seg litt lenger for arbeidsgiveren enn de du jobber sammen med, og vise interesse og initiativ for å utvikle deg og ønske mer ansvar. Blir ikke det lagt merke til hadde jeg byttet jobb til en plass hvor disse kvalitetene verdsettes;-)
Uten relevant utdannelse gikk jeg fra å være «kveldsvakt» på kundesenteret til salgsleder 100% dagtid på 3år. Gikk fra ca 340k til det dobbelte i denne perioden.
Ved siden av dette har jeg bygget opp en eiendomsportefølje på 2x2mannsbolig sammen med en kollega. Og jobber som Verge for fylkesmannen med 7 «klienter»

Har i flere av årene hatt ansvar for rekruttering og opplæring på senteret vårt og kan skrive under på at hardt arbeid slår kompetanse!
Hjelper ikke å ha en ansatt med mastergrad om vedkommende er umotivert :wink:

Ps: jeg er 30 år.

13 Likes