Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye har du i brutto årslønn?

Må si jeg blir litt forundret, er det lønn som avgjør hvor god jobb en har? Jeg har tydeligvis misforstått noe. Jeg trodde den beste jobben var den man gledet seg til å gå på, den man følte seg verdsatt på og trivdes godt med.

Om man tjener 400 eller 800k betyr ikke en dritt hvis man ikke trives med det man holder på med, fordi mange vil ende opp med å bli utbrent hvis de står i en jobb de hater kun for pengene.

Hvis man trives godt på jobb, ja da vil man som regel gjøre det skarpt og etterhvert gjøre en karriere ut av det om dette er det en ønsker. Da kommer lønnen og.

Bare mine tanker… God sommer

28 Likes

Det beste er å trives og få god lønn. :sweat_smile:

2 Likes

Da er man i så fall raskt på toppen av maslows pyramide :grin::+1:

Er den andre spesieliteten Gastroenterologisk kirugri? 20 års utdanning for å få se oppi rumpen på folk :grin: :innocent:

1 Like

du treffer spikeren!

Var en gang i tiden jeg gikk for mest mulig lønn. HAta jobben i 2år. Så gikk jeg over til å gjøre noe jeg syntes var gøy. 10år senere… Så har jeg faktisk meget habil lønn fordi jeg gjør en sinsykt god jobb, fordi… jeg koser meg på jobb!

Trivsel slår alt!

13 Likes

Alltid noen som gjør det bedre enn deg! Har en onkel som er majoritetseier i et firma som omsetter for et par milliarder i året. Det viktige er å ha nok penger til å ikke slite, resten er bare bonus. :sunglasses:

1 Like

Har du sett hva tråden hetter? XD

Profilbildet ditt passet så latterlig godt til den kommentaren og den XD en :stuck_out_tongue:

Maslovs pyramide er jo for andre enn nordmenn da. Hos oss ligger spissen i bunn og en helt egen pyramide oppå der igjen.

Ca sånn

Nivå 5 - Vært på overnattingstur på International Spacestation.
Nivå 4 - Man har skilt seg og fått fylt opp bankkontoen/ evt. blitt tappet selv og kjøpt silikonpupper til daten sin.
Nivå 3 - Bil, hytte, båt og utleieleilighet er blitt godt opplånt for å finansiere luksusforbruk.
Nivå 2 - Alle må se hvor fantastiske liv vi har på Facebook.
Nivå 1 - 3 årlige sydenturer er et MUST

3 Likes

har jobbet 5 år som vikar og har endelig landet en fast jobb med 550K.

Er dypt uenig med din pyramide Morti
Fasit:

4 Likes

Selv har jeg ikke hatt et eneste tilfelle på jobb hvor jeg har sett på klokka og tenkt at det er lenge til jeg er ferdig, tvert i mot. I tillegg er jobben så morsom at jeg ikke engang har behov for å gå inn på tekinvestor i arbeidstida :wink:

5 Likes

:face_with_monocle:

Verdens viktigste jobb har bonden. Enkelt og greit.

9 Likes

Nei. Mer heder og ære til vannverket. Deretter bonden.

Ja, bonden har en viktig jobb, men jeg vil nå si at helsepersonell gjør en langt viktigere jobb (og lønna gjenspeiler IKKE den harde jobben de gjør - sykepleiere f.eks.). Er selv vernepleier med ca 450k i lønn.

5 Likes

Uten mat lever ingen.

4 Likes

Bønder burde hatt mye mer igjen for strevet sitt.

4 Likes

Er mye på fjellet, og uten sauebønder hadde alt bare grodd til.

5 Likes

550.000. Prosjektleder i kommune. 33år.
Serviceelektronikker uten fagbrev. Tok økadm, jobbet i revisjon etter studie.
Jobber nå med innføring av teknologi og digitalisering.

Bøndene våre gjør en fantastisk jobb👍

Syns elektroutdanning går igjen her!

1 Like

Bonde er nok rimelig langt nede på timebetalt arbeid ja :smiley: