Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye investerer folk her?

For din skyld håper jeg dette går bra, for om ikke kommer du til å trenge profesjonell hjelp… Dette er typ sånt som kan ende fine forhold og din generelle spirit til livet (om det går dårlig). Se for deg å ha flere 100k med kredittkortgjeld langt til helvette opp etter ørene. Høres det kjipt ut? Ja? Da selger du litt mann.

Grådighet har ingen grenser…

3 Likes

Bare fortsett! Mitt kjære axa kjøper gjelda di og gjør meg rikere

5 Likes

Hmmmm, så du tenker om Nanoaksjene mine går til h… så oppveies dette av en sykt bratt kurve for Axa?!? :grinning::clap:

1 Like

Haha, god idé. Kjøper AXA som hedge på mandag :smile:

2 Likes

Greed is good var det noen som engang sa… :wink:

1 Like

“I never could have imagined that this persona and his battle cry would become part of the public consciousness, and that the core message of “Wall Street” – remember, he goes to jail in the end – would be so misunderstood by so many.”
– Stanley Wiser (co-writer og Wall Street) om Gordon og “Greed is Good”

6 Likes

Hallo!

Jeg er ikke den første i verden som gjør det og blir nok heller ikke den siste :wink:

http://www.dinepenger.no/penger/aksjehandel/unge-og-rike-paa-boers-moet-de-nye-boerstalentene/23832015

Forskjellen er at de har tjent pengene :wink:

Hva mener du?

Man har ikke tjent en krone før aksjen er solgt og pengene er på konto.

5 Likes

Jeg synes dette er en merksnodig diskusjon.
Jeg regner med du tåler å høre at du er helt løk nocturne men det er ditt valg og jeg respekterer det.

Men jeg må si at å sammenligne Funcom og nano er vel litt rart? De fleste av oss i Funcom kjenner til risken og har gått på en smell også. Men der kan det hentes inn. Feiler nano så tror jeg dere kan se langt etter kronene deres. Feiler Funcom så vil vi alltids få igjen penga med tiden til hjelp.

Uansett slutt å være så blåøyd og lytt litt til de som faktisk roper varsko. Det er en grunn til det. Som jeg skrev tidligere, jeg hadde solgt på 100 om jeg hadde vært inne. Men muligens beholdt noe som ren gambling når alt var cashet ut.

1 Like

Du vet at Nordic Nanovector har en milliard på bok, gode forskningsresultater, og at aksjekursen ikke er en operasjonell risiko for selskapet før de trenger å hente kapital igjen i 2019 eller så?

Plutselig så dukker det opp noen uante bieffekter eller de må skrote deler av forskning osv og da er det slutt på pengegaloppen.

Nordic Nanovector baserer seg på kjent teknologi som en rekke selskaper bruker, som igjen baserer seg på grunnforskning som stammer tilbake til åttitallet på radiumhospitalet.

Det foregår to forskjellige dosimertristudier i utlandet på en gang for tiden, så alle bivirkninger jobber selskapet hardt med å avdekke nå i tilfelle.

Inntil videre, så vet vi hva den uavhengige Safety Review Comittee sa for en stund siden:
http://www.nordicnanovector.com/article/Safety-Review-Committee-for-Nordic-Nanovectors-Lymrit-37-01-trial-recommends-dose-escalation-to-20-MBq-kg-with-Betalutin/2353331

Tror ikke vi trenger dårlige resultater engang, selskapet er verdt 5mrd… det er MYE.

25% av konservativt estimert potensiale. Det er veldig mye penger i dag, men ikke så mye i det lange bildet.

Det er fryktelig mye på alle mulige måter. Det er hinsides idag, men mer fornuftig om de treffer og får et produkt på markedet ila 2-3år.

Fem milliarder fornuftig om de treffer og får produktet sitt på markedet? Javel. Da anbefaler jeg deg å ta en titt på selskapene som inngår i IBB og ser hvordan de prises.

https://www.ishares.com/us/products/239699/ishares-nasdaq-biotechnology-etf

[quote=“Hakon, post:72, topic:825”]De
fleste av oss i Funcom kjenner til risken og har gått på en smell også. Men der kan det hentes inn. Feiler nano så tror jeg dere kan se langt etter kronene deres.
[/quote]
Funcom var mest sannsynlig bare noen uker unna konkurs i våres. Det var veldig få her som hadde forstått hvor ille det stod til. Risikoen nå, ved svært dårlig CE salg er nok også 100%.

Nano har en milliard på bok, så hvis selskapet likvideres i morgen får du igjen 20%.

2 Likes

Jeg synes dette er en merksnodig diskusjon.
Jeg regner med du tåler å høre at du er helt løk nocturne men det er ditt valg og jeg respekterer det.

Funcom var mest sannsynlig bare noen uker unna konkurs i våres. Det var veldig få her som hadde forstått hvor ille det stod til. Risikoen nå, ved svært dårlig CE salg er nok også 100%.

@Hakon

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har vært i aksjemarkedet men jeg har vært med i Funcom aksjen siden TSW (som jeg tjente OK på da jeg solgte meg ut når aksjen begynte å falle). Gjorde en feil før de lanserte LMO og ble stuck fordi jeg virkelig hadde troen på et Lego spill og solgte ikke før launch. Men det floppet.

Som @Christian sier så mener jeg Funcom er MYE større risiko enn Nano på nåværende tidspunkt fordi CE lanseres om 1.5 mnd og hvis det flopper mener jeg det er kroken på døren for Funcom. Hvem vil spytte nye midler inn i selskapet når de har flopp etter flopp?

Nano skal a). presentere data fra ARM IV i jan/feb (trigger) b). sette i gang paradigme (H2017 - trigger). Det eneste negative som kan skje, er som du sier, at de har mange DLTs på dosen 20mbq/kg. Men som @Savepig sier så stoler jeg på hva fagfolkene i SRC sier (disse er uavhengige og tar bare stilling til safety / etikk).

Vil aksjen stige frem mot og under Paradigme? Ja. Kan man selge seg ut underveis? Ja, selvfølgelig. Det er egentlig ikke så stor risiko før de første del-dataene fra Paradigme foreligger engang i 2H - 2017. Som det påpekes av @Christian - så har de over 1 mrd. på bok (og det blir ca. 20% igjen av pengene + tap dekkes av skatten).

Så risiko? Ja, men mest i Funcom. Jeg anbefaler at dere som disser Nano hele tiden faktisk setter dere litt i selskapet og ikke bare kommenterer aksjen ut fra et generelt grunnlag for det blir for tynt. De samme argumentene som man ser her så man også i Algeta… (og vi vet jo hvordan det gikk).

(Nå har jeg tro på Conan og håper jo ikke spillet flopper, er jo ganske nær break even i Funcom nå med en betydelig sum (for meg) og jeg har valgt å sitte med i allefall 1/2 parten til etter launch fordi jeg har troen. Men klok av skadet går jeg ikke all inn med alt i denne igjen).

1 Like