Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Jeg forsøkte meg på en henvendelse til Elop med noen spørsmål, ingen svar…
Andre som har forsøkt eller vil forsøke, de kunne i alle fall svart at de ikke kan eller vil svare på mine spørsmål. Skuffet meg såpass at jeg nå ikke lenger er aksjonær.

Har ikke forsøkt det selv, men har hørt det samme av andre. Var det til CFO?

Selskapet sier selv at de er full-finansiert og at de vil være lønnsomme i løpet av 2023. Burn rate nå er ganske lav, men de oppskalerer i stor stil nå, som det siste leddet i kommersialiseringsfasen, så de vil helt sikkert brenne mer cash i 2022 før inntektene begynne å komme for alvor i 2023 - det er i alle fall planen, så kan man vurdere selv hvor troverdig det er.

2 Likes

Håper virkelig ELOP klarer å levere bra på guidingen. Hadde vært så gøy å sitte i en aksje i opptrend over flere år for en gangs skyld. :slight_smile:

Det har vært noe stille hittil i 2022, men vi vet at infomasjonsstrømmen som er planlagt fra Q4 og videre er relativt stor med Q4, så annual report, så Q1 på 3 mnder inn mot sommeren. Blir liv i leiren da får vi håpe :slight_smile: Bare 1,5 mnder til kommersialiseringsstart nå.

2 Likes

Salgswebinar 10. mars: “Why Ultrasound inspection should be a part of your requirements when tendering for new concrete assets” med Head of Global Sales Webinar on ultrasound inspections in tendering for new concrete assets

1 Like

Trege dager i Elop enda.
Krysser fingrene for at det kommer noe positivt snart, og på Qpres.
Har fortsatt en grei pott i Elop, men merker at tålmodigheten synker. Hver gang jeg “buy the dip” så dipper den videre :smiley:

1 Like

Hele børsen som ikke er i olje/gass er rundhjult. Ikke noe unikt ved Elop rundt det annet enn litt lavt volum.

Hvem hadde trodd at inflasjon i råvarer førte til deflasjon i aksjer :stuck_out_tongue:

1 Like

Generell børsuro med et høyt priset market. En korreksjon og eller krakk har vel vært spådd siden høsten 2020.
Renteheving og Ukraina-situasjon samt inflasjonsnivået er nok årsak til at en god del sitter på gjerdet.

Elop AS: Elop Technology wins first order in the UK

6 Likes

ELOP leverer på lovnadene :slight_smile: Flott i forkant av lanseringen av Roller-teknologien!

6 Likes

Dette er en bra avtale, veldig tillitsvekkende for teknologien.

1 Like

Er det mest en kommersiell avtale eller en avtale med distributør?

1 Like

Avtale med distributør. først og fremst. Salget av skanneren skal brukes til demo overfor kunder, antar jeg.

2 Likes

Elop AS: Elop Technology secures new contract and distribution in six new countries

6 Likes

Enda en fin avtale med veldig seriøs aktør.

2 Likes

Når man får de beste distributørene går salget “av seg selv”. Dette begynner å se veldig lyst ut for ELOP. De er nå inne i 12 land med middels til store markeder. Spesielt Japan, USA og England. Nå blir mye opp til distributørenes evner til salg framover. Heldigvis er det deres spesialitet, og med Seal of Excellence på MultraWheel-teknologien fra European Investment Council som de ble tildelt i desember etter lang testing i Tyskland bør det være et relativt enkelt salg til kunder med større prosjekter. Sjansen for suksess har skutt i været med disse avtalene, selv om markedskursen ikke følger etter helt enda. Tipper vi får et par fine år foran oss med overgang fra tap til overskudd for både Simplifai og Elop Techonology. Virker som Head of Global Sales gjør en veldig god jobb med teamet sitt! Kult å se strategien de omtalte åpent i conference callen på Facebook mot slutten av 2021 få utspille seg som de forventet.

3 Likes

Tenker distributørene er viktige for å få kontakt med resellerne eller utnytte kontaktnettverket deres i markedet. Distributører har etter min mening aldri vært gode selgere, de sitter for langt unna kundene og deres utfordringer. Man må komme inn hos spesialistene som skal løse konkrete utfordringer og hvor også kompetansen ligger. Men som sagt de er verdifulle i seg selv allikevel.

3 Likes

Sånn som jeg har skjønt det , er det ingen “resellere” i bildet. Disse distributørene selger til bruker, eventuelt leier ut. Det ser slik ut for meg dersom man går inn på hjemmesidene deres. Disse firmaene har også konkurrentenes skannere, så da kan man kanskje lure på hvilket insentiv de har til å pushe elop skannere. Men slike avtaler er nyttige for service , opplæring, kjennskap til lokale markeder etc.

Distributørene her er resellerne :slight_smile: Har ikke sett på alle, men i hvertfall i 7 av 12 av landene er det ikke et 3.dje ledd før sluttkunden. ELOP selger til distributøren som selger til sluttkunden.

1 Like

Ikke at jeg er i ELOP AS på grunn av dette og jeg ønsker ikke å profitere på krig, men robust infrastruktur og kvalitetssikring av bygg vil ikke bli nedprioritert de neste 50 årene ser det ut til med krigen som nå trer frem. Om det blir kortvarig eller langvarig gjenstår å se. Håper på det første.

1 Like