Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Nå snakker vi! Som lovet leverer ELOP :slight_smile: Og det i stor stil! Kina er nok det viktigste markedet, spesielt fordi de bygger raskt og “enkelt” for å møte ny-bolig etterspørselen i boligmarkedet der borte. Samt har enorme infrastruktur-planer man bare kan drømme om i andre markeder.

Får ELOP gjennomslag på salgsfronten her er det ikke vanskelig å forestille seg at guidingen blir oppfylt.

2 Likes

Kort notis fra meldingen på Finansavisen.no: Elop sikrer seg første kontrakt i Kina | Finansavisen

Gode eller dårlige nyheter har dessverre ikke så mye å si nå. Makro får flere til å trekke pengene ut av markedet, og da er det bare lavere verdsetting over hele linja for alt som ikke tjener på høyere energipriser. Det sagt bygges caset for framtiden, og ved reelle salg kommer nok kursutviklingen også. Etterinvasjonsrally pleier også å komme noen måneder etter en invasjon, men det er mye annet som gjør denne situasjonen unik.

Vi er i utgangen av en pandemi, med høy inflasjon, transportkrise som enda ikke er løst og olje/gass-mangel i Europa. Det er ikke sikkert at markedet vil oppføre seg som det historisk har gjort i etterkant av invasjoner. Jeg blir dog i ELOP, selv om makro er uoversiktlig framover. Håper virkelig de får solgt en del Insight Crawlers i 2022. Lansering om 24 dager og webinar på torsdag 10. mars om løsningen deres blir spennende :slight_smile: https://elop.no/webinar-ultrasound-inspections-in-tendering-for-new-concrete-assets/

ELOP Technology continues to develop its global distribution network - secures market entry agreement in eight Asian countries

4 Likes

Kun 1 time siden jeg leste litt på rapportene dems og tenkte at “Hmm, nå bør det snart komme noen flere avtaler om de skal klare å opprettholde 50+ land som kunder i løpet av 2022”, så dukker det opp 8 stk nå :sweat_smile:

Gøy å se at distribusjons avtalene begynner å komme i en fleng

1 Like

Er det dette selskapet?

Ser ut som dem mtp. Beskrivelsen de har om seg selv.

Kina kom også etter rapporten :wink: Så 9 totalt siden mandag

Vi skulle kanskje laget en oversikt over når de forskjellige avtalene ble inngått, så vi kunne se når de forskjellige avtalene gir salg utifra når de ble inngått. :slight_smile: 27 totalt nå, hvor de har kommet ila. de siste 6 mnd om jeg ikke husker helt feil.

Elop AS: Simplifai awarded second large public archiving project

5 Likes

Hvor mye tror dere en slik avtale har å si i månedlige inntekter? Har sett på veksten fra q3 til q4 hvor inntektene økte med ca 600k totalt på Simplifai delen, og i den perioden var det 3 “større” aktører som hadde kommen inn som kunde. Antar en del mindre også, men at disse ikke blir børsnevnt.

Vil jo anta at størrelsen på kunden og hvilke abonnomanger de velger har en del å si, men kan vi anta at det er en plass mellom 20-50k i mnd per større kunder? Har dere en formening på dette? :slight_smile:

Blir litt vanskelig å regne ut basert på informasjonen vi har nå. Men en økning fører det jo til, så det er kjekt, + en del konsulenttimer her når 400 hyllemeter med dokumenter skal prosesseres.

På dagens børskurs er selskapa Elop Technology og Simplifai prisa til totalt 270 millioner. Ved utgongen av Q4 2021 hadde selskapet 124 mill i cash og på presentasjonen signaliserte Horpestad at dei ikkje ville ha behov for påfyll av kapital utover året. Eg kan ikkje skjønne anna enn at selskapet med dagens marknadsverdi bør vera eit kupp om dei leverer i henold til planane dei har framover. Om Decra leverer Insight Crawler som guidet innen utløpet av Q1 2022 bør Elop ha eit stort grunnlag for vekst i tida som kjem.

3 Likes

Kommer salgene kommer også kursutviklingen. Enkelt og greit :slight_smile: Hittil har distribusjonsavtalene kommet i hopetall. Når de viser seg å ha verdi ved at de fører til salg kan vi begynne å regne på selskapsverdien. :slight_smile: Hittil har de ikke ført til salg med en gang i et volum som monner, men det bør komme utover våren og sommeren. Distributørene må gjøre jobben med å selge inn produktene i sine markeder/prosjekter først. :slight_smile: Potensialet er skyhøyt om ELOP Technology og Simplifai lever opp til kun deler av guidingen. Klarer de den helt og når 1mrd omsetning i 2025 er 270M i selskapsverdi historie for lenge siden. Med driftsmarginen de har forespeilet vil de da ha årlig resultat på 300-400 millioner og en vanlig selskapsprising da vil være 4-6mrd.

1 Like

“Hvor mye tror dere en slik avtale har å si i månedlige inntekter?”

De har nevnt i en eller annen presentasjon at en typisk simplifai-avtale utgjør MRR på 30-50 000,- , og så er det selvfølgelig en del variasjoner. En MRR på 1 million skulle i så fall tilsvare ca. 25 børsmeldinger av dette slaget, og det er vel ikke så langt unna virkeligheten, jeg har ikke telt opp nøyaktig.

2 Likes

Reportasje om crawleren og den generelle tilstanden på aldrende bruer i Tyskland, i der Spiegel . Prisen er satt til 170000 euro.

3 Likes

Takk for info. Håper at det også blir en industri standard fremover at prosjekter som skal ferdigstilles og leveres til kunde, skal ha en før inspeksjon over hele bygget slik at de kan dokumentere at det er bygget korrekt. Vil jo skape enda et enormt marked. Leste bare fra rapporten til Elop at det var minst 1 større aktør som hadde lagt dette argumentet fram.

1 Like

Spennende ting som skjer i Norge også: https://www.nrk.no/vestland/1.15894762
Får håpe ELOP får en fot innenfor her :slight_smile:

Tja, skjønte ikke linken til elop her. Det er først og fremst veidekke som har testet skanneren i Norge, blant annet ved gjenstøping av rør for spennkabler. Det har vært stille fra den kanten i det siste.

Dette selskapet har jeg ikke allverden kjennskap til, men etter å ha lest meg opp noe i ettermiddag kan jeg ikke skjønne annet enn at her er oppsiden betydelig.
Hva tenker dere som kjenner selskapet mer inngående?

Kjøpte forøvrig noen poster her før stengetid.