Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Ja, enig, emisjonen var litt grisete med superbull US-meldinger i forkant, men salgspresset er kortsiktig støy. Om et år er kursen en helt annen. Har det kommet noe oppdatert kursmål etter emisjonen?

1 Like

Ikke som jeg har sett, følger lite med på kursmål. Tenker det er støy som regel, selv om analysene kan være interessante.

1 Like

Eg er jo blandt dei furtne investorane som du sikter til, men eg nekter å selge på dette nivået. Både scanneren og AI-verktøyet til Simplifai er verd meir enn marknaden er villig til å prise inn no. Har snitta ned det eg tør å gå inn med og har lange briller på. Det som bør skje etter mitt syn er at Horpestad tar av seg ein av hattane sine. Han kan ikkje sitte som både styreleiar og dagleg leiar etter denne emisjonen her. Ser at Lifecare fekk overtredelsesgebyr for innsideinfo i går, så eg reknar med at Elop/Horpestad blir neste ut her.

Det skal vel vera ein presentasjon på Aksjeforum (Facebook) no på mandag og eg reknar med at Horpestad vil bli “stillt til veggs” der. Det er utelukkande Dekra og Simplifai som gjer at eg blir sittande, tillitten til Horpestad er fordufta heilt.

Grattis med fin inngong.

Edit:
https://www.facebook.com/events/417848226351375?acontext={"event_action_history"%3A[{"surface"%3A"page"}]}

2 Likes

Yup, er delvis fordi jeg er enig at jeg nevner det.
Liker ikke emisjoner uten klart formål/behov. Jeg er ikke i en aksje for å betale lønnsøkning til administrasjonen. De skal bli rike av at kursen går opp og de får noen aksjer på veien, ikke av emisjoner.

Håpet blir at ELOP kan snu sentimentet på mandag. Har de noe skikkelig å komme med i forhold til hva emisjonens midler skal brukes til kan det få tilliten tilbake. Om ikke blir nok folk bare mer lei.

Håper alle er klar over at vi eier Simplifai og ELOP Technologies gjennom ELOP :slight_smile:
Litt om Simplifai sin Digital Employee: The Story of Sødde - a Digital Employee by Simplifai - YouTube

Financial calendar

Elop enters R&D partnership with Veidekke and Stavangerregionen Havn IKS to develop asset management system

1 Like

Da venter vi bare på praten i kveld :slight_smile: Flott nyhet i forkant!

I sommer ble selskapsstrukturen endret så vi ved å eie Elop får både 100% eierskap i Elop Technologies, men også Simplifai.

Siden starten av september er dette børsmeldt:

Simplifai avtale med Nh1816 Verzekeringen i Nederland for levering av digital AI-medarbeider.

Simplifai avtale om å utvikle digital AI-medarbeider for advokat-tjenester med Claims Link og HDI Global Specialty

ELOP Technology ny ordre fra SealTech med 10 stk. Elop Insight og 1 stk. Elop InsightCrawler.

ELOP Technology partnerskap med robot-selskapet ICM i USA for klatremekanismen til InsightCrawlerne.

Simplifai avtale med Van Ameyde Group i Nederland for kjøp av flere digitale medarbeidere.

ELOP Technology utvider samarbeidet med DEKRA Visatec GmbH for produksjon, distribusjon, service og salg av Elop Insight og Elop InsightCrawler.

ELOP Group går inn i samarbeid med Veidekke og Stavangerregionen Havn IKS om å utvikle et AMS for vedlikehold av infrastruktur i betong. Størrelsen på oppdraget er ukjent, men de gir beskjed om at alt i Veidekke og Stavangerregionen Havn IKS sine porteføljer skal kartlegges.

I kveld blir det investor call: https://www.facebook.com/events/417848226351375?acontext={“event_action_history”%3A[{“surface”%3A"page"}]}

Blir spennende :slight_smile: Starter 19:00

2 Likes

Fin oppsummering, kan ikke si at de ligger på latsia :slightly_smiling_face:
Første dag i grønt siden emisjonen, får håpe bunn er nådd, får håpe på en god presentasjon :+1: :slightly_smiling_face:

2 Likes

Yup, viktig for de eksisterende aksjonærene at det blir en god presentasjon som bygger ny tillit etter emien. Håper de også børsmelder rep-emi avblåst snart. 0 poeng i å kjøre en emi på 4kr når alle kan kjøpe seg inn 10% under.

2 Likes

Absolutt godkjent presentasjon :+1:

Spennende med produkt for skanning av stål og kompositt :slightly_smiling_face:

3 Likes

Ja, syntes den var fin. De svarte godt og ærlig for seg, flott med oppklaring selv på de litt kjipe spørsmålene som man ofte hopper over. Oppsummering for de som ikke fikk sett presentasjonen:

Øyvind Horpestad som nå er styreleder og daglig leder vil gå ut av rollen som styreleder i en EGF hvor selskapet også skal gjøres om til et ASA. Han ønsker ikke å sitte i begge rollene, de ønsker også å ha 5 medlemmer med 3/2 menn/kvinner kvinner/menn. Det vil skje veldig snart.

Elop AS(Som skal bli ASA og er det selskapet man kjøper aksjer i over børs) er fullstendig eier av ELOP Technology og Simplifai. Elop AS har noe management, HR og litt annet admin i seg, men driften ligger i de to datterselskapene.

Simplifai mål for omsetningen 300-350M+ i 2025
Elop Technology mål for omsetningen 650-700M+ i 2025

Stykkpris Elop Insight(Håndholdt scanner): 350.000kr per stykk.
Stykkpris Elop InsightCrawler(rullende scanner): 1,5M per stykk.

De har to modeller for salg, enten leasing hvor prisen deles over 36mnd med 15.000/mnd eller 350k/stykk for den håndholdte. Kan kanskje forvente samme to modeller for InsightCrawler.
Produksjonskostnad per håndholdte var på ca 200k, og kunne reduseres med opp til 60% ved større produksjon per batch.

Det er også en årlig lisens for cloud-løsningen som koster 5000kr/mnd kontinuerlig.

De tror de vil nå rundt 20 solgte enheter i år, og er foran skjema på noen områder. Full aktivitet fra etter sommeren, etter at de slet litt rundt med corona-reising for testingen tidligere.

Simplifai har vekstmål med 3-5ganger omsetningen per år, inkludert i år sett mot fjoråret.

Simplifai går nå mer og mer over på lisensinntekter fra å ha kundesponsede prosjekter som ga mange konsulenttimer. De har endret til SaaS-KPIer det siste året og da blir det mer fokus på vekst.

Simplifai har hjulpet ELOP Technologies å bygge opp en software-struktur i selskapet som står på egne ben, så selskapene er på vei til å bli selvstendige bedrifter.

Det ble nevnt at de nå har hentet beløpet de trengte for å ELOP InsightCrawler til markedet, det var ikke helt klarhet i om det er 100% eller bare nevnt i farten siden de har hentet 200M og ifølge planen trenger rundt 250M totalt.

Management og innsidere deltok med alt de kunne i emisjonen på 4kr/aksje og har stor tro på at de skal nå målet om 1mrd omsetning eller mer i 2025.

3 Likes

Veldig bra oppsumert👍

Synes begge gjorde en god figur, en spennende tid fremover for Elop🙂

2 Likes

Ja, de svarte godt :slight_smile: Fint med konsolidering av caset og et klart bilde av hvor de vil og hvordan. Virker som de har klar interesse av å komme seg raskt fram, og at de har planen klar.

2 Likes

ELOP AS: NEW SHARE CAPITAL REGISTERED

1 Like

Notifiable transactions in connection with redelivery of shares and flagging

Tok ut en skjult selger på 3,45 kr, satser på en dobbelt bunn rundt her :crossed_fingers::slightly_smiling_face:,

Edit: Ikke det, nei :sweat_smile:

2 Likes

Ja, dagens market cap er latterlig lav på 330M med så mye positivt foran oss, kopierer fra min portefølje-tråden:

Caset virker overbevisende i det korte bildet, men sure emisjonsdeltakere må ut først.
3 kommende meldinger som kan gi positivt utslag og ikke har blitt flagget i markedet enda(fra webcast på Facebook med bare noen få deltakere):
Daglig leder er i dobbeltrolle som styreformann og daglig leder i dag. De vil gjøre om styret til en 2+3 sammensetning av menn og kvinner hvor han trer bort fra styreformann-plassen ved neste EGF. (Bekreftet på webcast)
Selskapet vil gjøres om fra AS til ASA ved neste EGF. (Bekreftet på webcast)
Rep-emien blir nok(ikke helt bekreftet enda) avlyst innen kort tid, da handlen går 15% under emi-kurs. (Var ikke et av spørsmålene på webcast dessverre)

1 Like

Ikke mye som er priset inn nå, nei. De må jo snart være ferdigsolgt nå?

1 Like