Jo, helt klart, men en av grunnene til at det har vært så gunstig for meg er at jeg har kunnet være “hands on” og tatt meg av alt av renovasjon og oppussing selv. Den dagen du er avhengig av håndverkere eller innleid hjelp for den minste ting så surner regnestykket.
Og om litt,så kommer EU på døren og forlanger nye energieffektive vinduer…
Løser seg som regel for spreke damer i nød
Viktig å omarbeide skattesystemet slik at man aldri faktisk får eie noe, samt at man må jobbe til kroppen sier stopp.
Det skal ikke være mulig å pensjonere seg og leve av et langt og nøkternt arbeidsliv. Så jævlig lei.
Hvorfor driver ikke folk med utleie i Bærum i stedet egentlig? 0 eiendomsskatt er vel flott og lave kommunale avgifter? Hvorfor velger man Oslo, bare pga. etterspørselen?
Bor i Bærum, og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i punktet om lave kommunale avgifter.
To tusen billigere i Bærum enn Oslo. Ni tusen dyrere enn i Kongsberg
Du skal ha en ganske “dyr” eiendom i Oslo før du må betale eiendomsskatt. Ca 7 millioner.
Kort om eiendomsskatt for 2024. Skattesatsen er 2,8 promille for boliger og fritidsboliger
- Boliger og fritidsboliger får et bunnfradrag på inntil 4,7 millioner kroner
- For boliger med boligverdi fra Skatteetaten er eiendomsskattegrunnlaget 70 prosent av boligverdien.
- For boliger som ikke har boligverdi fra Skatteetaten og for fritidsboliger, er eiendomsskattegrunnlaget 70 prosent av taksten fra kommunen.
Lenge leve russisk infiltrasjon av EU. Trist. Skulle heller bare bygget 10 atomkraftverk rundt i Europa og faktisk gjort en forskjell.
interessant lesning av kommentarfeltet
hadde det ikke vært for at jeg manglet 2(!!) tall i Eurolotto i april,så hadde jeg gått for denne!
Kjenner selgeren. Skal fortelle henne historien din og se om hun kan gjøre et unntak og la deg få den gratis.
Oi…såpass?
Er det noen av dere som vet hva som er definisjonen på fritidseiendom? Så vidt jeg har skjønt er formuesverdien på en fritidseiendom 30% av markedsverdi, mens på en sekundærbolig er den 100%. Kan jeg kjøpe en hvilken som helst eiendom og kalle det en fritidseiendom? For å «gjemme» litt formue?
Altså, for meg høres det bedre ut å kjøpe eiendom og leie ut. Hvis du ikke har lyst på hytte da…
Mye gunstigere med fritidsbolig kontra sekundær bolig ja. Har to fritidsboliger jeg leir ut i tillegg til en sekund bolig.