Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Investere i eiendom

Er dette likt kameo?

Yep, ikke regulert og greit å styre unna enn så lenge

1 Like

Nei kameo tilbyr noe annet, kjenner ikke dem annet enn et kort google-søk.

Du fortsetter å være skeptikeren her inne skjønner jeg. Den type tankegang du har bidrar til et tunggrodd byråkrati. Mener du at alt må reguleres ned til den minste detalj for at det skal være verdt å satse på? Svar gjerne med en kort setning som du pleier så vi virkelig skjønner hva du mener.

1 Like

Neida jeg hadde en runde rundt etikk i investeringene mine og fant ut at jeg styrer unna alt som ikke er regulert. Dette gjelder da krypto og endel andre kreative greier som har dukket opp i det siste.

Når det kommer til finans og investeringer er reguleringer og lovverk en styrke. Og historien er full av eksempler på hva som skjer når man ikke har det.

Litt sunn skepsis har aldri skadet noen. Er ganske mange her inne etterhvert som er takknemlige for at noen tørr å være skeptiske og kritiske.

7 Likes

Et godt og meningsfullt svar som gir verdi til forumet!

Jeg tror mange hadde satt pris på litt mer utbrodering i kommentarene dine (generelt) - for eksempel er påstander for meg lite verdt mens argumentene rundt påstanden kan gjøre at jeg skifter mening.

2 Likes

Regulering trenger ikke være veldig byråkratisk. Spesielt innen finans mener jeg det er veldig nyttig. Er nok av kryptobanker som har blitt hacket eller hvor man mistenker svindel når de blir hacket.

3 Likes

Dette er poenger jeg har gjentatt veldig mange ganger, flertallet har nok lest dem sist gang det var stor diskusjon rundt uregulert folkefinansiering.

Er dette mest relevant for næringseiendommer eller?

Ikke nødvendigvis, man har oppføring av boliger i SPE’selskaper hvor formålet er å selge boliger til private eiere, men hvor dette selges som aksjer til andre selskaper som driver med boligsalg (som i siste ledd selger til private). Det er heller ikke unormalt at “prosjektet” blir solgt før ferdigstillelse, men det kan gi uheldige konsekvenser da man også ende opp med å kjøpe kontraktene som er inngått med UE uten å ha gjort tilstrekkelig DD og ender opp med dårlige kontrakter…

nytt “Entra” selskap ønskes å noteres på børs :smile:

image

Vurderer kjøp av leilighet nr.2 i Oslo for oppussing og salg med tidshorisont på ca 4-5år.

Det jeg spør om hjelp og tips til er i hvilke områder jeg bør titte?
Hvilke områder tror dere vil oppleve mest vekst frem til 2025?
Er det noen områder med mye som skal utbedres innen den tid?

På forhånd takk!

Jeg ville kjøpt nederst på Skillebekk, på nedsiden av Drammensveien. Når Filipstad er ferdig utbygget blir det landets mest attraktive bydel.

2 Likes

Er ikke denne tråden mer aktuell nå så vet ikke jeg… :sweat:

kikker på Finn.no og skal nå skjekke opp mulighetene i å begynne med mulig første utleieleilighet…

2 Likes

ok…avventer litt til :sweat_smile:

image

3 Likes

Jeg trodde Norge allerede hadde mye strengere byggekrav enn i resten av europa? Mer energi effektive hus har vi vel?

Det stemmer. Dette gjelder gamle boliger.

2 Likes

https://www.dn.no/eiendom/regjeringen-trosser-finanstilsynet-letter-pa-stresstest-krav-i-utlansforskriften/2-1-1370875

1 Like

Det blir ikke mer lønnsomt å investere i sekundærbolig om man kan låne mer. Skatten er det største problemet og den er opp.

1 Like

eller…det skal bli så j*vla mer lukrativt å kjøpe eiendom,mens “allt” annet skattes ihjel!

er entrepenørfirmaene underlagt denne samme egenkapitalregelen kanskje??

ser bare så skjevhet i fordelene og ulempene nå,-noen tråkker hardt i lobbyene rundtom i stortinget i disse dager,-det er det ingen tvil om!

2 Likes

nå bare oppdikter de skatter på skattene… :tired_face:

image

(vi kunne egentlig poste denne artikkelen sånn OVER ALT!)

1 Like