Bra Israel har skrudd på gassen igjen, 90% av produksjonen går til Egypt.
Hadde det fortsatt hadde det blitt økonomisk krise i Egypt, artikkel under er fra 17. juni.
Bra Israel har skrudd på gassen igjen, 90% av produksjonen går til Egypt.
Hadde det fortsatt hadde det blitt økonomisk krise i Egypt, artikkel under er fra 17. juni.
Sjakk, jeg har jo redegjort for og gitt konteksten rundt hvorfor flere mener de anriket til 60%. Jeg kan godt skrive et langt innlegg om det huen, men har som sagt omtalt det 2 ganger allerede så gjerne lest deg opp hvis du ikke har lest tråden og evt kom med oppfølgende spørsmål.
Og jeg har aldri sagt at Iran er en vennlig nasjon.
Ellers, kun en kommentar til ref diskusjon noen av dere andre kjørte, så er det jo fint at vi sammenligner udåder som terrorgrupper begår med staten Israel. Ville jo tro man hadde lik ulik standard og forventninger.
IRAN’S FOREIGN MINISTRY SPOKESPERSON SAYS ITS NUCLEAR INSTALLATIONS ‘BADLY DAMAGED’ BY AMERICAN STRIKES - AP REPORTER’S X POST
Så da kan vi vel legge diskusjonen litt død. Iran hevder usa bombet dem. Og her stoler jeg mer på Iran enn journalister som hater Trump.
Dette var vel konklusjonen i en hemmeligstemplet rapport som journalistene gjenga, og ikke suget av journalistenes eget bryst.
Har du samme liste med drepte “ikke-sivile”? (Legitime mål)
Det jeg sier er fint lite alternativ bruk for høy anriket uran,; annet enn en gøyal kjedereaksjon som lager stor boom.
Og klarer du den så har du den kompliserte delen til en sånn termonukleær sak som kan glasslegge byer i et lysglimter. Vi klarer oss fint uten og trenger ikke åpne flere slike esker.
Derfor tror jeg de stormaktene som allerede har hydrogenbomber, helst ser at vi tar ugresset når det blir synlig (les: starter ressurskrevende storskala industriforskningsprosjekter med 3-4tusen sentrifuger)
Et lite tungtvanns prosjekt er ikke vanskelig å gjemme når du først er kommet dit.
Dette kan jo faktisk kun være en bløff for å unngå at USA bomber flere ganger for å fullføre jobben!
Men har jounalisten gitt noen beviser på at rapporten finnes?
Det er vel strengt tatt bekreftet fra det hvite hus.
– Denne påståtte evalueringen er helt feil og ble klassifisert som topp hemmelig, men ble likevel lekket til CNN av en anonym taper i etterretningsmiljøet, sa talsperson Karoline Leavitt til CNN i går
USAs forsvarsminister Pete Hegseth kaller rapporten «foreløpig og usikker» under NATO-toppmøtet i Haag onsdag.
Rapporten er publisert av etterretningsdelen av det amerikanske forsvarsdepartementet, men den amerikanske presidenten Donald Trump er uenig i konklusjonene.
Men strengt tatt er den amerikanske administrasjonen for tiden neppe et velenget sannhetsvitne den heller…
Det er et shitshow
Fordi næpskrellene i prestestyret tenkte det ville være å lage seg et bra forhandlingskort til kommende atomforhandlinger elns?
Ev. så ville de kjøpe Sprott Enriched Uranium Trust, men fikk ikke lov pga UCITS-regler?
Uansett, så skjønte de åpenbart ikke helt hvor utrolig lagelig til for hogg de stilte seg.
De har kanskje ikke lest flateyrboka?
For å si det sånn: Etter at de (prestestyret) klarte å kvele kvinne, liv, frihet, så har de spilt kortene sine i internasjonal geopolitikk-kasjong utrolig dårlig.
Skal man gå offentlig ut å eksplisitt mene at Karthago må ødelegges så bør man virkelig ha evnen til å ødelegge det.
Og hvis ikke?
Da holder man kjeft. Eller toner retorikken kraftig ned. Det man ikke gjør er å lure i bakgrunnen til 7. oktober 2023.
Ser noen rykter om at Ali Khamenei er død, ingenting bekreftet enda. Var det for noen dager siden og, men de ble fort avkreftet.
Han driver og dør ganske ofte:
Eneste veien til hva?
Trygge egne posisjoner, utsondre frykt mot sine fiender.
Haha, ja. De i vokterrådet og ekspertrådet lever ekstremt lenge. De gjennomgår flere kirurgiske inngrep og har ferske organer. Regimet er mye sykere enn folk flest tror.
Iran har overhode ikke noe å frykta fra sine naboland, deres konvensjonelle forsvar holder i massevis.
For det knøttlille landet Israel er det ganske så annerledes. De er omringet av araberland som gjentatte ganger har prøvd å drive dem ut i Middelhavet. At de ga opp slike forsøk etter 1973 skyldes at araberne ble klar over at Israel hadde atomvåpen som de ville bruke som en siste utvei.
Hva er det egentlig Israel har gjort mot perserne i Iran som er så forferdelig at de tydeligvis fortjener å utslettes?
Forventer at spørsmålet var ment retorisk.
Forøvrig; Israel har lekt seg siden krigen startet. Iran har ingen reell slagkraft igjen, selv om de kan påføre visse skader om mange nok missiler avfyres samtidig. Mangel på slagkraft betyr ingen trussel, som marginaliserer et Iran som innehar et helt annet selvbilde enn som så.