Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kina vs USA Småprat

Kommer snart til ett vestlig land nær deg, hvorfor skulle dette være noe man har konflikt over? Virker som en god ide og bør implementeres snarest mulig.

1 Like

det jeg mente er at kina neppe vil yppe seg slik situasjonen i lander er nå med den stadig pågående kovid-situasjonen i landet…tror jeg :man_shrugging:

3 Likes

Mye gode poenger her.

https://www.youtube.com/shorts/C3Fn7qSiCUI

Når man snakker om og preppe ,er dette en konflikt man absolutt burde være ferdig preppet til.

Sårbart i Kina når de må gjøre dette:

5 Likes

God stemning.

1 Like

Det er Covid-19 lockdowns som er det de demonstrer mot. Basically låst inne på en fabrikkby.

2 Likes

Mer protester. Virker ikke å overgå HongKong protestene så de blir nok slått ned.

4 Likes

Arrestasjonen av journalisten, med 12sek video

Forspillet her er protester over flere distrikter, mot regimet og covid politikken etter at det brant ned en boligblokk der de hadde sperret beboerene inne som covid tiltak

1 Like

En venn som bodde i Kina siste året har fortalt at landet nå er helt Nord Korea. Full overvåkning av alle og ekstreme tiltak som kveler befolkningen. Kina har investert så enormt i det mest avanserte innen overvåkning og kontroll av befolkningen at så og si ingen tør å gjøre motstand, samtidig blir de foret kontinuerlig med propaganda. Om det finnes en situasjon hvor folket i Kina ville stilt seg sammen mot myndighetene, så når vi nok snart det punktet. Spesielt om økonomien går inn i en krise, kanskje det blir en utløsende faktor. Anyways, folk flest tør som sagt ikke gjøre noe når kollegaen din og familien din angir deg så snart du viser tegn til motstand og myndighetene har kartlagt alt om deg og vil følge opp motstand med fengsel og brutal maktmisbruk.

5 Likes

Samtidig som undertrykkingen i Kina er økende, så har de jo også fått enorm økning i levestandard de siste tiårene. Jeg tviler derfor svært sterkt på at det blir noe opprør. Hvis det skal komme til det punktet, så er det fordi folk ikke får mat pga covid-restriksjoner.

Jeg så en artikkel som sa at det kom til å gå verre for Kina enn for Hong Kong hvis Covid-19 blir sluppet løs. Hong Kong hadde 500 dødsfall pr million. Til sammenligning hadde Norge 300 dødsfall pr million. Mao, konsekvensene ved et utbrudd er ikke nødvendigvis så ille. Jeg tror det hadde vært den enkleste løsningen. Nå har jo Xi blitt gjenvalgt igjen, så nå sitter han i 5 år til.

1 Like

Jeg tror ikke opptøyene i kina er store nok til å bli et større problem for CCP.
Men tydelig at tyngre utstyr settes inn.

1 Like

Det er ikke bare Taiwan som kan eskalere til krig. Det er like stor spenning over Sørkina-havet .

14dager med vann,mat og medisiner er anbefalingen. Med andre ord noen tror det blir massiv uro.

1 Like

Spørs om ikke Alibaba og Tencent snart blir svartelista i vesten da.

2 Likes
2 Likes

God stemning. Dette er bare symbolsk…

4 Likes

India vant første runde,det er utrolig bra om de klarer og holde krigen på dette nivået, med stokker og stein.

1 Like