Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Bra det blir slutt på denne hysteriske klemmingen i hytt og pine!
I mine unge dager var klemming mellom menn forbeholdt noe vi så på tv at østeuropeiske kommunistpolitikere gjorde.

2 Likes

Rene svartedauden.

1 Like

image

1 Like

Jeg tror Anders Tegnell, en forsker som virkelig (på riktig) verdsetter evidens, har kontroll på dette.

En enorm kapasitet som har viet livet sitt til feltet som nå ‘‘alle’’ er eksperter på, publisert 100 talls artikler hvor av mange i verdens ledende tidskrifter. Han står støtt i alt dette og beholder fornuften, selv om usikkerheten og faren for feilsteg er stor. En internasjonal tungvekter innom sitt felt med tydelige lederegenskaper. Jeg er enig med deg :slight_smile:

4 Likes

Samma pokker, en måned etterpå begynner vi å ha smitteutstyr nok på institusjoner og sykehus. Vi vet så mye mer.
Svenskene holder/har gått tom for proforol, respiratorslangene de hadde bestilt risikerer/risikerte å bli igjen i Tyrkia, maskene fra Kina ble stoppet i flere dager i Frankrike.

Det å skape rom og tid for å få i gang leverandørindustrien(maskineriet) og øke forståelsen FØR det fyller seg opp har vært verdt det i mine øyne. Hilsen 34åring, snart 2 barn og nylig påvist kronisk blodkreft.

11 Likes

Ta dere tid til å se hvertfall de første 20 minuttene. Nå er Corbett Report en konspirasjons kanal, men med substans.

1 Like

Kjekt at det er staten som tar seg av de eldre i Norge og ikke privat virksomhet drevet av narkotikakriminelle. Alltids behov for mer penger og opprusting av eldreomsorgen her også, men om folk sluttet å møte på jobb her hadde det blitt fanget opp tidlig.

3 Likes

Tror du at det er staten som tar seg av de eldre i Norge?

1 Like

He He, sitter og ser på NRK nyheter, og det er et innslag om åpningen av barnehager på mandag. Og for å minimere smitterisiko skal barna deles i grupper, og barnehagetantene hadde laget fargerike plakater og kalt de gruppene kohort 1, kohort 2 osv.

Får håpe at barna er i likeverdige grupper og at vi ikke snakker om friske frivillige eller friske uvitende.:smiley:

5 Likes

Ønskegjensyn for dem som ønsker seg en god latter.

"Grusomme avsløringer på covid-19-rammet hjem i Canada
Eldre beboere ble forlatt av de ansatte på et pleiehjem i Canada etter covid-19-utbrudd og funnet noen uker senere, tilgriset og utsultet. Flere av dem døde.

Pleiehjemmet Residence Herron ligger i Montreal-forstaden Dorval og etterforskes nå for alvorlig tjenesteforsømmelse.

Helsemyndighetene ble kalt ut til Herron 29. mars etter at en beboer tre dager før havnet på sykehus og døde, med diagnosen covid-19. Det ble oppdaget at nesten alle de ansatte hadde forlatt fasilitetene, og kun to pleiere var igjen for å ta seg av 130 beboere.

Der fant de beboerne apatiske i sengene sine, dehydrert, uten mat i dagevis, flere av dem dekket i sin egen avføring…"

:cold_sweat::face_with_symbols_over_mouth::cry:

1 Like

Hvorfor meldte ikke disse to fra? Var det ingen av beboerne som kunne ta en telefon? Jeg synes saken virker ufullstendig.

4 Likes

Ser ut som en klassisk heksejakt,… Føler det er mer info som må på bordet før noe slikt kan publiseres…

Helsefagarbeidere burde så absolutt ikkje henges ut i en tid hvor dem burde applauderes, støttes og å få god hjelp til å holde moralen oppe…

Synes også det burde blitt gitt respektive lønnsøkninger blant helsepersonell med ansenitet,… Ser at uutdannede som strømmer til for å hjelpe får i mange tilfeller bedre betalt enn di som har stått i det fra start… Det er meget uklokt.

1 Like

Or NOT. Tänk nu om immunitet inte är garanterat. Hur bra fungera då flockimmunitet.
10ggr fler döda i SWE.

2 Likes

Ja, tenk om hvis. Skremselspropaganda.

Hvis vi ikke får immunitet så kan vi forresten også glemme å lage vaksine.

Men dette er helt urealistisk, heldigvis.

Om man blir mildt rammet kan man risikere å ikke få nok antistoffer, men det gjelder vel alle sykdommer omtrent?

Så den håndfullen mennesker som har fått påvist dette 2 ganger har trolig hatt en mild en først? Evt ikke vært helt kvitt det mellom testene…

1 Like

Den påstanden der tar jeg med en klype salt, selv om jeg skjønner hva du sikter til.

1 Like

En vaksine får man for å bygge immunitet, i tilfelle du ikke visste det :wink:

Jo jeg vet det takk, derfor jeg skrev at jeg visste hva du siktet til. Men du drar en slutning som du ikke har dekning for. At ikke alle får immunitet (dersom det stemmer) ved å få sykdommen betyr ikke nødvendigvis at ingen ikke får immunitet ved en vaksine. Men det passer deg best å dra enkle slutninger som går i din favør. Det har alle merket for lenge siden.

1 Like