Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Lager man samme kart for Norge ser det ikke noe særlig bedre eller verre ut, er vel ikke langt unna at det kun er Finnmarksvidda, Hardangervidda og deler av Helgelandskysten som ennå ikke har smittede personer.

2 Likes


Helvete da Kina…

1 Like

Feil tråd

…Hantavirus,-er det noe nytt faenskap vi alle skal få nå??

:tired_face: :weary:

1 Like

Tror det er noe fra gnagere. Ikke smittsomt mellom mennesker :svart belte i google:

4 Likes

Hadde likevel holdt avstand hvis jeg kom over en gruppe gnagere med munnbind og hjemmekontor.

2 Likes

Greia er at det er jo ikke barna som burde holdes fra hverandre, det er jo de som er utsatt som burde isoleres. Så burde den produktive delen av befolkningen kunne jobbe mer eller mindre som før. Selv om, det er jo idioti å holde barer og andre steder for folk samler seg tett sammen åpne.

Jeg håper jo på at de kan gå den veien, er jo ikke så hot for kidsa å ikke få den skolegangen de trenger.

Selv med den lave andelen smittede i Norge som vi har per i dag er det jo press på intensivsengeplassene og det meldes inn at en ikke ubetydelig andel av disse er under 50 år. Hvis alle i den produktive delen skulle ha jobbet som før uten noen form for kontaktsbegrensning ville sykehusene fort bli fylt opp. De som havnet der hadde sikkert hatt mye bedre forutsetninger for å overleve, men vi har fortsatt ikke den kapasiteten som trengs for en slik løsning.

Det var vel noe slikt Sverige og UK så for seg, men de har trukket seg på det ganske kjapt.

4 Likes

Vi har hjemmeundervisning. Funker helt supert. Dette er så smittsomt at scenarioet du skisserer vil ikke virke. Dessuten er det svært mange unge som rammes hardt. Kjipt å leve 50 år med permanente lungeskader fordi penger var viktigst

7 Likes

Hjemmeundervisning her også med 5.- og 6.klassing. De har blitt imponerende selvgående når de bare kom over de første dagene hvor dette var fryktelig uvant.

Når det gjelder nedstenging så må jeg si at jeg støtter det 100%.

Men kan ikke fatte å begripe at de valgte å stenge skoler/barnehager og så ha restauranter og puber åpne. Det fremstår som helt latterlig spør du meg. :exploding_head::exploding_head:

6 Likes

100% enig

3 Likes

Og frisørsalonger og alt annet med fysisk kontakt.

2 Likes

De er jo stengt.

Hvis det er så mange flere menn enn kvinner som får problemer og i det hele tatt blir smittet, hvorfor ikke la kvinner jobbe og holde menn i karantener i større grad? Da ville vi jo fått mindre belastning på helsevesenet og en økonomi som fungerer bedre bare der.

2 Likes

Fikk 20.000 kroner i bot for brudd på karanteneregler

Innlandet politidistrikt har ilagt en mann fra Kongsvinger 20.000 kroner i bot etter at han brøt karantenen og dro på fest etter å ha vært i Tyrkia.

Mannen var sist lørdag på en fest hvor det var samlet flere mennesker. Han fikk først et muntlig pålegg fra politiet om å forlate festen, holde seg hjemme og ikke oppsøke andre personer.

Da politiet flere timer senere på nytt oppsøkte festen, oppholdt mannen seg fortsatt på stedet, ifølge Innlandet politidistrikt.

Mannen er ilagt en bot på 20.000 kroner, eller fengsel i 40 dager.

1 Like

Trodde du var pro Trump?

“La kvinnene jobbe” og “bedre for økonomien” does not compute? :wink:.

Tulla bare. Når kona har mye å gjøre på jobben er økonomien i heimen vesentlig bedre enn når hun har mye fritid🥳

Det er jo vinn/vinn.

1 Like

Hehe, ja absolutt. Men send gjerne kvinnegruppa Ottar ut for å dirgere trafikk rundt veiarbeid og lignende med begrunnelse i likestilling og objektive kriterier som hvem som blir hardest rammet :joy:.

Jeg tror ikke de har så mye mindre sjanse for å bli rammet av virus, men heller at det ligger mange logiske forklaringer bak de foreløpige tallene.

Men det trenger de ikke si til Ottar :wink:. Vis heller til et blogginnlegg på Kvinneguiden.

1 Like

Jeg tror fler menn i 30+ lider av høyt blodtrykk uten å vite om det, enn kvinner. Vi sjekker ikke sånt…

2 Likes
3 Likes