Helt sikker andre grunner enn korona, men dette var på formiddagen og hun var edru og ikke narkoman.
“Scientists are sharing more information using preprints than they did during any previous outbreak. The number of published papers is exploding as well.”
Veldig ubehagelig sak dette men kanskje dette forvarselet er hva vi trenger for å endre samarbeidsformene internasjonalt.
Den dagen høy spredning / høy dødelighet inntar arenaen så bør vi være så forberedet som mulig.
Tror neppe verdenssamfunnet bare kan forlate dette området etter at utbruddet er over.
Her må det ny medisin på banen ( mRNA vaksiner ) og nye rutiner.
Som sagt , særdeles ubehagelig men kan vise seg i ettertid å være akkurat det vi trengte for å våkne opp.
Lykke til
Da er det 14 dagers karantene i dokkehuset i hagen som venter
Hva er verst , tape mot corona eller tape verdensøkonomien?
Begge to kanskje?
Nå gir jeg faen meg opp Norske myndigheters tiltakløshet…
Se «idioten» de intervjuer 01:00 - nekter karantene… lykke til alle sammen.
Tipper disse setter seg på toget til Oslo S og tar trikken hjem til hjemmekarantene.
Eller dvs. de av de som gidder da…
«Ryanairs flyvning FR4557 fra Bergamo øst for Milano landet på Torp lufthavn klokken 10.11.
Flyet returnerte til Bergamo etter et kort opphold på norsk jord. Ved Torp lufthavn får TV 2 opplyst at 80 prosent av billettene til flyvningen var solgt.
Milano og Bergamo ligger i Lombardia-regionen, som er en av regionene hvor italienske myndigheter nå har innført karantene. Ingen får love til å bevege seg inn i eller ut av karantenesonen eller reise innenfor sonen.»
Edit: På Gardermoen lander de på en egen del av flyplassen og blir møtt av politi og helsevesen i smittevernsdrakter.
På Torp spaserer de ut i avgangshallen???
Herregud, gi nå klare direktiver for slikt ikke bare si «kommunene håndterer dette selv», disse direktørene burde ta med seg hatten og gå av etter denne fadesen vi nå er inne i.
Italienerne stenger ned byer, vi latt de ta toget fra Torp - Oslo…
Norge har ikke opplevd krise siden 1945. Nesten ingen skjønner en dritt av det som skjer. FHI er enda mer tafatte enn myndighetene var i 1939/40. Så da sier det seg vel selv hvordan dette ender.
Når de ikke engang kan pålegge folk å slutte med håndhilsen eller straffe folk som bryter karantene, jeeezez.
Hører tankene til mange av de rundt meg. De fleste sier at dette er oppblåst osv. Føler det er litt typisk norsk at dette skjer ikke oss? Litt sånn når man leser om at et hus i bygda/byen brant ned, men sånne ting skjer jo bare andre…
@GyldeN, samme betraktning som jeg har. Har en kompis som startet reisebyrå/event trips. Har bygd det opp over 5 år, rundet 20 mill omsetning. Jobbet så hardt, og var såå stolt av å få dette til. Nå er han wacked fullstendig av dette. Myndighetene dreper foretningslivet. De bør bli avskjediget hele gjengen.
Er nok mange småbedrifter og selvstendig næringsdrivende som bukker under nå. Da kneler hele økonomien.
Når jeg ser helsedirektøren og FHI tenker jeg på de 10-15 politifolka i gummibåten på vei til Utøya for å forsvare Norge.
I ettertid blir dette en større skandale.
Altinn 2020 får Ingentinginn
Hvilke av US største forsikringselskap tror dere er eliminert 2 mnd fra nå?
Jeg er sikker på at dette vil gå ned i historien som det største massehysteri i moderne tid.
Spørsmålet er hva vi lærer av det, om noe.
Gidder du å tipse meg når du innser at dette blir alvorlig, slik at jeg kan selge BEAR og kjøpe aksjer igjen ?
Det alvorlige er massehysteriet som er oppstått. Som jeg skriver. Jeg innser absolutt at massehysteriet er svært alvorlig.
Helt rett, Pablo. I dag døde det 133 mennesker i Italia av massehysteri… Skjerp deg. Dette er en utrolig alvorlig situasjon som ikke bare har økonomiske konsekvenser, men som har kostet et økende antall menneskeliv.
Det er lett å sanke billige poeng når det er snakk om menneskeliv. Jeg mener vi fremdeles ikke har data som avgjør hvordan vi vil se på dette historisk. Det er alt for mange mørketall; styresett som dytter tall under teppet, mangel på test-kits etc. Det er en ærlig sak å mene at muligens ikke dette vil bli en veldig stor hendelse i 100års perspektiv.
Jeg mener dette er første gang vi kan følge en sykdom som er potensielt dødelig i detalj fra land til land. Hadde vi sett på en influensa på samme måte, igjennom lupe fra person til person, fra land til land så hadde vi alle blitt vettskremt av det også.
Hvor mange av dem ville dødd uansett i samme periode?
De som dør er mennesker på 80+ år som gjerne er alvorlig syke fra før av.
Nå står vi potensielt overfor en økonomisk kollaps, med påfølgende massekonkurser, arbeidsledighet, økonomiske kriser etc. etc. på grunn av det massive hysteriet rundt dette viruset.
Har det vært verdt det?
De som er i faresonen mener nok det er verdt det, men man kan ikke holde på på den måten med vanlig influensa år etter år selv om man redder noen menneskeliv.
Er det virkelig billige poeng å snakke om menneskeliv? Det må tydeligvis tas frem da for enkelte tar jo ikke dette på alvor.
Mørketall:
Iran har nok veldig mørke mørketall.
@Pablo Ytterst få av dem ville død i samme periode, fordi de kveles av et virus som river i stykker lungene dere. Det ville ikke skjedd hvis de ikke var smittet.
Tror du Kina og Italia ikke
[quote=“Pablo, post:508, topic:19913”]
Nå står vi potensielt overfor en økonomisk kollaps, med påfølgende massekonkurser, arbeidsledighet, økonomiske kriser etc. etc. på grunn av det massive hysteriet rundt dette viruset.
Tror du ikke Kina og Italia selv veide det før de fant ut at de måtte stenge av regioner med over 10 millioner folk? Tror du ikke at de satt med fingeren litt mer på pulsen enn deg her i Norge?
Denne gikk tydeligvis under radaren, med eller uten vilje…