Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Gwyneth Paltrow er jo 100% crazy også da.

4 Likes

Interessant artikkel om psykologien i alt dette:

3 Likes

Har bara 7miljoner följare så säkert ingen som följer den :wink:

Ja. Kjempecrazy å ta på seg en ordentlig god maske på en flytur i disse dager.

Jo, da vil det antagelig gå opp til et normalnivå laaangt unna der vi har ligget. Kanskje mellom halvparten til trefjeredels av hva toppen var.

Masker er meningsløse da de stort sett ikke beskytter mot virus. I beste fall kan de hjelpe med å ikke spre smitte, men det anbefales ikke for å unngå smitte. Helt irrasjonelt å gå med maske.

1 Like

En FFP3 maske som er tett mot ansiktet beskytter mot virus i små dråper. Om folk flest får den tett mot ansiktet tviler jeg på, men det hjelper om det gjøres ordentlig. Maska til Paltrow koster en tusing ca, vet ikke om den er FFP3

1 Like

Tror du har misforstått. Maske er lurt, munnbind er mindre effektivt.

Å gå med maske i høy risiko situasjoner er ikke bare rasjonelt men nært idioti å IKKE gjøre det.

1 Like

Det der er det mest rasjonelle innlegget i begge koronatrådene her inne sammenlagt.

2 Likes

Bear el Bull så påverkar detta ekonomi och börs. Uppenbart så har bear tagit ledning med rätta. Inget man kan se bort från detta.

1 Like

For å si det på en annen måte, som kanskje dere gamers her inne forstår. Med det vi vet om viruset idag og hastigheten det sprer seg i, samt dødelighet og andre properties: Hvis dette var en runde i Plague Inc så ville jeg gitt opp og startet på nytt for lenge siden.

10 Likes

https://www.nrk.no/video/c2768100-7cfd-4e37-82c9-a3772ef3027a

Koronaviruset har endelig kommet til norge!

Tror dere koronaviruset vil ta børsene mye mer ned og skape finanskrise, eller tror dere dette vil gå over om to uker? Jeg vet ikke hva jeg skal tro, føler begge deler er like realistiske for min del. Men håper jo selfølegelig at det går over. Vurderer å selge alle aksjene mine, hva tenker dere om det?

Den som kan gi deg eksakt svar vil kunne bli veldig rik.
Jeg tror vi skal lenger ned, håper ikke vi skal veldig langt ned, satte kaffen i halsen i går kl 9!!!
Men jeg angrer også på at jeg prioriterte bort å selge 50% i flere selskaper i går etter lunsj.
Jeg kommer ikke til å selge alt, men får vi en oppgang ila kommende uke selger jeg noe for å redusere risiko en smule.
Jeg er redd det tar lang tid før vi er oppe på samme nivå som forrige fredag.

1 Like

Vanskelig å si for alt kan skje nå. men jeg tror dette kan bli stygt. Det er jo ikke bare viruset det handler om, men at vi mest sannsynlig har hatt et ekstremt gearet finansmarked i lang tid, som ikke tåler denne trøkken. Å selge alt vil jo være en slags risikokontroll i alle fall, men kommer an på aksjene såklart

1 Like

Jeg tror også det blir stygt. Tror vi kun er i startfasen av en stor korreksjon/krakk som kan ta oss ned 40-50%.

2 Likes

Yes!!! Spekulasjonstråd. Betyr det at her kan man skrive hva man egentlig mener uten å få postene slettet ? :blush:

Spekulasjon 1: Jeg mener Italia viruset har mutert. Nå man ser på tallene så er det langt høyere andel død og kritisk det enn andre steder. Videre så virker det som at inkubasjonstiden er kortere. Det er mer agresivt når man ser på Ullevål caset. Vedkommende kommer fra Italia og går på job mandag. Allerede Tirsdag føler andre seg dårlig. Enten puler han/hun øyelegen de andre smittede i helgen etter hjemkomst eller så smitter dette kjappere og er mer agresivt. Det ble meldt nå bare 5 dager etter at 28 Ullevål personer føler seg dårlig . Verdt å legge merke til.

Ja men husk at OBindeks var lavere des18 og aug 19 enn nå da. Plutselig kan det komme en nyhet som endrer alt også

Får du ikke sove, ville jeg ha solgt meg ned. Særlig om du eier selskap med høy giring /gjeld som er veldig utsatt.

Vil også ta sin tid før vi når normalen igjen, mer enn 2 uker ja. Mange nye investorer som fikk seg et trøkk tror jeg da de hoppet på #ESG hypen og #Huninvesterer #FIRE.

Mange bedrifter vil nok slite med underleverandører, sykemeldinger, permisjon pga mangel på råvarer ? da produksjonsledd kan være forstyrret.

Men så kan vi ikke stenge hele landet, på et punkt må man jo akseptereen viss risiko og la viruset går sin seiersgang. Skal ungdom få utsatt skoleåret 12 mnd pga Covid? Grandiosa må jo til folket osv.

4 Likes