Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Sitte i cash er nok uansett greit. Tviler på at det stiger noe særlig den nærmeste månenden…, men ikke sikkert det går så mye mer ned heller…

Om pengene absolutt brenner i lomma, så anbefaler jeg all inn i Funcom.

Det er nok derfor spekulasjonstråden er mindre verdt enn fundamentaltråden :wink: Spekulasjon 1 er feil sier de som liker vitenskap fremfor spekulasjoner. Viruset har mutert lite (8 mutasjoner som de regner med har ingen funksjon i mennesker). I og med at genomet er det samme så er også din andre spekulasjon angående kortere inkubasjonstid feil.

Nå har jeg herved samlet mine første data angående spekulasjoner, og foreløpige resultater tilsier at de er feil i 100% av tilfellene!

Se artikkel her:

5 Likes

Nei altså vedlegget forteller om hvordan dette generelt henger sammen, men de har jo ikke full sammenligning av Italia vs Wuhan på 1 uke?

Jo det tror jeg de har. Det er stor fokus på forskning på dette viruset nå, og avlesing av genom ut fra en blodprøve er raskt gjort med dagens teknologi. Det siste er en spekulasjon fra min side siden det tross alt er temaet i denne tråden, men det er en velbegrunnet spekulasjon:

“Now, they’ve adapted it to keep track of the genetic tweaks to SARS-CoV-2 as it spreads around the globe and chart the viral lineages on world maps to watch, in nearly real time, as the virus moves from major hotspots in China to smaller pockets in other countries.”

Her er en link til den interaktive siden:
https://nextstrain.org/ncov?animate=2019-12-19,2020-02-29,0,0,30000

Datasett: ncov, velg tidsintervall og se artig grafikk.

2 Likes

Så pressekonferanse fra white house nå. Trump leste alvorlig og tafatt fra et manus om hvor flink han har vært til å være tidlig ute med å etablere en task force - hadde første møte med dem i dag og har bestilt millioner av masker fra 3M pluss restriksjoner på innreise fra Iran og folk som har vært i smitteområder m.m på mandag skal de møte med Health CARE officials og diskutere vaksineutvikling. Pence tok over fort og har en tydeligere tone. Ganske tydelig at dette er alvor for dem nå selvom de maner til å Ikke få panikk. Trump er satt på sidelinjen her. De er redd for den useriøse retorikken hans oppi dette. Så det er alvor nå

2 Likes

Meget bra pressekonferanse synes eg.
Roa nok ned folk litt, fram til evt. Store utbrudd oppstår.

Gå på jobb, lev som normalt, bruk sunn fornuft, vi gjer vårt ytterste.

3 Likes


Anything can become “illegal” including making “improper comments on natural disasters and big events”. Anyone creating & copying contents is…

5 Likes
1 Like

Høres ikke ut som noe man gjør om man har kontrol.

Veldig god artikkel. Konklusjonen var: viruset er kommet for å bli, man må bare deale med det. Folk kan hamstre så mye hermetikk og munnbind de vil, men det vil nok ramme alle som en okke som… :roll_eyes:

2 Likes

Låter som världens största mörkning

Hvis man ser hvordan staten Norge klarte seg da terroren slo til, så kan man jo undre hvordan den vil klare seg under et virusutbrudd av stor skala. Det startet jo bra med at bakvakten på infeksjonsmedisinsk avdeling ikke anbefalte at øyelegen ble sjekket. Som en nevnte over, eller i den andre tråden: Det er typisk norsk å være god.

4 Likes

Trump for president

Trump logic:

Man dies of corona = pussy = he is a woman??

5 Likes

Jøss, State of Emergency. Og de kan teste 75.000 i USA. No wonder tallene er lave i Kina nå. De holder på å gå tom.

Intressant om detta stämmer!!




VIX indexen er mao. høy? :laughing:

De har vel hørt på Trump da siden de ikke har handlet før i dag :slight_smile: Han lovte jo at han hadde lagt den beste planen og at USA var best på dette med virus.