3000 døde av corona så langt i sesongen. Influensa tar 30000-600000 liv hver sesong. Har ikke sett maken til ulv ulv…
Dette er eit aksjeforum. Eg diskuterar i liten grad om vi skal dø. Heller korleis det påverlar markedet…
Tallene du viser til kan ganske sikkert multipliseres med 10. Og hvorfor looper helsepersonell rundt i romdrakter naar pasientene skal behandles. For de gjoer ikke det ved vangli influensautbrudd. Og Smitteeksperter sier at Coronaviruset vil vare i 2 aar.
Ja undrar varför de stänger konferenser, kör fotbollsmatcher utan publik och höjer faronivå. Säkert bara vanlig influnsa
Min tannleges kona var på visitt hos øyelege på Ullevål, er satt i karantene i 14 dager. Min mor er tanntekniker og jobber med min tannlege, og har også iverksatt tiltak, vi var samlet på bursdag torsdag så hvis min mor skulle være smittet er jeg også det, med relativ stor sannsynlighet👍
For å stoppe smitten av et virus vi verken har vaksine eller immunitet mot.
Smittes alt helsepersonell må jo sykehusene bare stenges. Så det er helt essensielt at de unngpr smitte.
Eller kanskje det er like dødelig som ebola.
Men jeg vet hvilket alternativ jeg anser som mest sannsynlig.
Var en peak till kommentar lite högre upp
Utrolig hvordan ALT i verden handler om han selv
Kanskje planen var å håndtere eldrebølgen,men fra spøk til alvor, neste uken kommer helt sikkert fasiten… jeg tror vi vil få samme spredning som italia, kanskje litt større
Dette gir vel også en viss pekepinne på hva vi har i vente. Men selvfølgelig vil antall dødsfall bli påvirket av kvalitet på helsetjenester og prosent andel av befolkningen i faresone. Så det er ikke sikkert det blir så ille som i andre land.
Svigermora mi er på ferie nedover i Europa, de er i Østerrike nå og skal til Italia. Bør de bare droppe det?
Vad sker när hon kommer hem från Italia är väl ganska intressant
Hva skjer? Tipper ingenting. Norske myndigheter burde stengt grensene og hatt screening av alle som kom fra land med smitte men neida. Her skal man bare la folk sette seg selv i karantene. Ei på jobben til kona kom hjem fra Italia sist uke. Hun sa smitten brøt ut først denne uken så hun var safe. Hallo? Hørt om inkubasjonstid?
Kan ikke slutte å leve vuttu, selv om det kan føre til at man syk. Man veit uansett aldri hvor mange dager man har å leve, syk eller ikke… lev livet det er kort uansett
Spørs hvor glad du er i svigermor Nocturne.
Sverige og Norge rykker kkapt oppover smittelisten selv om vi ikke har så mane utbyggere. Tror myndighetene må skjerpe seg eller så blir det slik at andre nasjoner legger travelban på reiser til oss.
Forholdet antall cases vs innbyggertall er jo relativt liten
Det er risikosport å leve uansett, det er jeg enig i, men det er forskjell på å leve normalt og oppsøke trøbbel. Man kan ta noen forhåndsregler…