Foreløping er det større risiko å bli skadet i trafikken enn å få coronna, og skulle man få det er det 2 av 10 som blir alvorlig syke
Men ja hadde ikke reist til kina
Trump sa ikke det nei. Følg Ben Shapiro så får du litt mindre vridde nyheter
I hvor mange år bør vi lukke grensene for å ikke få et virus som allerede er over alt i resten av verden?
Viruset går sin gang uansett hva man gjør. Det finnes ikke effektive tiltak på dette tidspunktet. Det eneste myndighetene kan gjøre er å prøve å spre ut smittetoppen så helsevesenet ikke blir overbelastet og det er ikke aktuelt enda.
Jeg er enig i at det å stenge grensene kanskje ikke er det mest effektive tiltaket. Men burde det ikke være noen form for screening? F. eks obligatorisk karantene i 14 dager, blodprøve etc? Aner ikke hva de tenker men synes det er litt frustrerende at en ansatt på et sykehus ber om å bli testet fordi vedkommende har symptomer men får til svar at det ikke er nødvendig…
Det man burde gjort fra begynnelsen av var å bare si at dette var en kraftig influensa som kan være ekstra farlig for eldre, og at alle måtte være veldig nøye med håndhygiene og slikt + å holde seg hjemme og unna folk hvis man ble syk.
Og så bare latt det gå sin gang. Nå har man hypet det så sinnssykt opp at man ikke kan gå tilbake på det. Mediene fråtser i katastrofeoverskrifter og dommedagsprofetier.
For dette var aldri noe som kunne stoppes. Men i tillegg til vanlig sykdom så har man spredd massehysteri og frykt i tillegg. Hvis helsevesenet blir overbelastet så vil det skyldes horder med hysteriske kaffe-latte drikkere som snufser litt og er redde for at de skal dø. De som reellt vil behøve helsehjelp er kun en promille.
Enig Pablo. Helt krise at det har tatt slik av. Tenker også at rekylen i markedet blir desto større når toppen er nådd på antall smittede utenfor Asia. Det flater ut, og om 6mnd når støvet har lagt seg vil vi se tilbake på dette hysteriet og riste på hodet.
Fyren var lege, og hadde ikke vett nok til å holde seg hjemme? Det er lov å bruke hodet litt også. Det er derfor man har egenmelding.
Jeg er temmelig sikker på at langt over 1 promille vil få behov for helsehjelp. Vi får se da om en måned og to så skal jeg dra frem denne igjen.
Jeg skrev ikke 1 promille. Jeg skrev en promille. Dette innebærer alt fra 0-0.99 %.
Og dette er altså av dem som blir smittet som faktisk har reellt behov for akutt hjelp.
Man vet at ting går til helvette når man ser resonemang som dette. Her er en til i samme gata. Hvorfor ha drapsetterforskning, eller patruljerende politi. Antall som dør av vold er 0.0001 av trafikkofre per år.
Høyest omsetning var på fredag. Tyder ikke på at man har sett bunnen for denne gang. Og fortsetter Norges myndigheter, FHI osv. å gjøre flere dårlige valg så er det rett og slett vanskelig å gjette på hvor dette ender.
Halvparten av de smittede her i Norge er jo leger… Enda to nye bekreftet på Ullevål…
Det er legene i Norge som kommer til å spre dette rundt til befolkninga.
De skal vel liksom egentlig være de som er aller mest skjerpa mtp hygiene…
Lurigt om alla läkare blir smittade