Hvis du kun skal vurdere på bakgrunn av siste døgn, greit nok. Hadde forventet at de gjorde noe de siste ukene, ikke bare hver fjortende dag.
Erna kan bare holde kjeft. Too little too late som Mads Gilbert sa det. Den sittende ledelse har radbrukket Norge med idiotien sin. Du trenger ikke gå lengre tilbake enn sist uke for å høre Statsministeren og andre at man måtte fortsette livet som før. Latterlig. Men nå skal fokus ikke være der. Fokus skal beleilig nok være på slemme hytteeiere som for lengst har rømt Oslo etter Holmenkollen fadesen og fullstendig mangel på smittevern. Oslo er ubeboelig nå om du er redd for Coronasmitte. Det er betenkelig at Regjeringen nå skal tving folk tilbake inn i smittehelvette. Jeg tror det kan være brudd på menneskerettighetene. Regjeringen må gå og de bør vende fokus mot side fuckups og korrigere. Folk på hytta er tross alt i nær perfekt karantene.
De som har rømt til en eller annen stor hyttegrend, slik mange har gjort, kan bare pelle seg hjem.
De som har rømt til en avsidesliggende hytte, er selvforsynt og ikke smittet, samtidig som de har vært der en stund, uten kontakt med folk, de kan bare være der de er.
Helt til de brekker beinet og må bli hentet med luftambulanse.
Hvor stor er sjansen for at de skal brekke beinet, kontra pådra seg corona, og bli alvorlig syke?
Poenget mitt var at det er mye som kan legge ekstra press på helsevesenet uten at de nødvendigvis er smittet.
Poenget mitt er at så lenge de ellers er friske, og har holdt seg unna smitte lenge nok til å ikke ha symptomer, og er selvforsynt i flere uker, så er det ingen vits i å tvinge de hjem.
Det kan være preppere som har kommet seg unna på et tidlig tidspunkt, og som er grundig forberedt. Om myndighetene har tenkt å tvinge disse hjem, så blir jeg ikke forbauset om mange tilfeller ender i skuddveksling.
“America first”. Say ño more!
Nå skal det sies at det er EN tysk avis som påstår dette, og tyske aviser har vist seg å være enda mindre etterretlige enn Se&Hør.
Men, ja, Trump har trampet i salaten angående corona, og er kraftig på etterskudd med tiltakene. USA kommer nok til å gå på en sikkelig smell.
Det vil forbause meg ganske mye om noen begynner å skyte på hverandre…
Om noen forsøker å tvinge en prepper og familien tilbake til smitten, så vil de forsvare seg selv…
Høres ut som du er på hytta
Da burde isåfall denne prepperen sperres inne et sted, og ikke slippe ut etter Koronaen heller… evt bør de flytte til et land hvor sånt er “innafor”.
Mange preppere sluker preppe-bøker fra USA til frokost, lunsj og middag. I de er ofte scenarioet at en EMP-puls har ødelagt strømnettet, eller at en pandemi har drept store deler av befolkningen. Typisk for disse bøkene er at regjeringen (Homeland Security) forsøker å tvangsinternere befolkningen i leire. Så nå norske preppere skal tvinges tilbake til sivilisasjonen med makt, så ser de scenarioet fra bøken gå i oppfyllelse. Ingenting bra bruker å skje i interneringsleire i disse bøkene…
Er du mer fornuftig enn prepperene, fordi du ikke har forberedt deg?
Er regjeringen mer fornuftig enn prepperene fordi de ikke har forberedt landet?
La prepperene være i fred.
Jeg er veldig mye mer fornuftig en prepperne om de begynner å skyte på heimvernet om de banker på døra…
Jeg vil påstå det ja
Hvorfor måtte vi på død og liv løsrive oss fra Danmark. Der får bedrifter dekket 3/4 av lønnen til arbeiderene dersom de velger å ikke sparke de… Mette Frederiksen er helt fantastisk
Det er ikke snakk om å banke på døra. Det er snakk om å tvinge de hjem. Og sannsynlig i så måte, er at lageret deres blir beslaglagt av staten.
NRK: REGJERINGEN VIL FORBY FOLK Å DRA PÅ EN HYTTE I EN ANNEN KOMMUNE
Regjeringen vil i dag vedta en ny forskrift som forbyr folk å være på hytta i en annen kommune enn der de bor. Det opplyser helseminister Bent Høie til NRK søndag formiddag. Det betyr at folk kan tvinges hjem fra hytta med loven i hånd om nødvendig, skriver statskanalen.
Jaja, Høie ordner opp nå. Kom dere hjem