Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Tror England vil få det voldsomt framover.
Har kjørt på fullt gir fram til nå. Full fotballrunde og pubrunde forrige helg. Full pubrunde denne helgen.
England har «perfekt» klima for smitte.
England har den høyeste andelen overvektige i Europa.
England har et enormt antall som lider av mangel på D-vitamin.
Kostholdet generelt trigger ikke et godt immunforsvar.

5 Likes

Scenario:

Du og preppe familien din er på hytta. Dere får beskjed om å ta med stæsjet deres og isolere dere hjemme isteden, evt bli fraktet hjem med tvang…

Du velger å:

A: Gjøre som du får beskjed om og leve i karantene hjemme, med alt preppestæsjet ditt.

B: Åpne ild.

Hva tror du er best for deg og familien din?

1 Like

Å ikke få corona?

Ok. Så du mener at karantene hjemme = å få Corona. Du begynner derfor heller å skyte?

Tror faktisk heller jeg tar en Corona jeg ass, fremfor 20år bak murene, eller i verste fall havne i skuddveksling og dø…

Jeg er hjemme. Jeg er ikke på noen hytte. Jeg er ikke noen superprepper, mer prepper light.

Men: Jeg forstår og er enig i tankegangen deres.

Plager de ingen, så bør de få være i fred.

Du finner neppe noen preppere i diverse hyttegrender. Det er disse som er problemet. Og så drar Erna alle over en kam for å liksom vise handlekraft.

1 Like

Sjekk galskapen!
Perfekt «smittevær»

Live nå

2 Likes

Så bra.

Diskusjonen hadde sitt utsprang i:

Jeg tror det vil være veldig dumt og at selv super preppere vil være enige i det.

Myndighetene har ingen rett til å tvinge deg av en jordlapp du selv eier når de faktisk har fylt hjemmet ditt med smitte. Dette har interesante juridiske aspekt ved seg og jeg tror vi har et brudd på menneskerettighetene på gang. Det springende punkt her, hvertfall for Oslo beboere, er at myndighetene ødela smittesikkerheten selv da de ikke grep inn tidligere og oppfordret til å fortsette sine liv på vanlig vis. Toppen av kransekaka er jo denne Holmenkollen idiotien de lot spille seg ut uten arrestasjoner. Hvor var smittevernloven da?

3 Likes

Stenges internett i hyttegrendene så drar hyttefolket hjem omgående.

3 Likes

Her skal det tydeligvis pustes og peses i tett stim.

2 Likes

Det vil nok være dumt, men ofte er prinsipp svært viktig for de.

De har brukt store deler av livet og inntekten sin på å forberede seg på slike scenarioer. De vil heller ikke være særlig begeistret for at noen potensielt kan spre smitte rundt tilfluktstedet deres.

Enhver prepper med respekt for seg selv vil uansett være forberedt på å kunne håndtere de fleste situasjoner der vanlige folk ville reist på legevakten.

2 Likes

Det er jo en veldig god ide. Og den kategorien preppere som Tusekakk skriver om gir jo trolig f… i om de har nett eller ikke.

1 Like

Tankeeksperiment. Se for deg du har diabetes eller andre i familien har diabetes. Du bor i Oslo og frykter for liv i familien etter at inkompetente myndigheter har fyllt nabolaget med smitte, så skal du ikke få lov til å mitigere dette ved å bo i en sikrere bopel selv om denne ikke er folkeregistrert adresse. Tror ikke det er lov?

2 Likes

Nå er det vel ikke slik at Norge ikke bryter menneskerettigheter over en lav sko. Norges inkompetanse har etterhvert blitt nokså beryktet. Jeg tror de er på tynn is også i denne saken.

1 Like

Flytrafikken akkuratt nå : (er det rart det sprer seg)

4 Likes

Nå er det jo stappfulle hyttegrender myndighetene vil til livs. Ingen kommer nok til å gå fra hytte til hytte hvis disse forsvinner.

Luftambulansen har derimot advart om at man ikke kan regne med å få hjelp på hytta, så det er jo en risiko man tar. For noen sikkert verdt det.

1 Like

Vandreren døde i 2018. Så dere kan ta det helt med ro mtp hyttene.

“Å ankomme Kastrup denne gang vil også være et stort øyeblikk. Jeg vender hjem til et land som på en ansvarlig måte tar sine borgeres liv og velferd på alvor. Bak meg legger jeg et land som om noen uker vil kollapse i en verdenshistorisk katastrofe, fordi det ikke tar sine borgeres liv og velferd alvorlig.”

2 Likes

Helt fantastisk. Jeg lurer på om det går en båt til Danmark? Grensen er stengt, men det må da finnes et unntak for meg? Jeg er jo frisk. Jeg gjør ikke noe galt. Hvorfor skal jeg bli innestengt i eget land og egen kommune?
Hvorfor?
Hvorfor kan ikke jeg ta bobilen min til fjells, gjerne i karantene slik at jeg får to ukers ekstra ferie med full lønn.
Disse «skulle bare» til Danmark en tur, og de «skulle bare ta en røyk på kaien».
Håper de må i karantene uten lønn!

2 Likes

Enkelte burde bli beskyttet mot seg selv:

1 Like