Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Har dere lest denne da? Han er på hytta med sine døtre som har astma, allikevel mener han folk må komme seg ut å bli smittet for å ha noen som blir immune mot sykdommen. Siste idiot er ikke født enda.

Alt befolkningen ikke skjønner at samfunnet/sykehusene kan kollapse av alle pasientene som renner inn dørene er for meg helt utrolig.

Om vi ikke flater kurven nå, blir ringvirkningene, økonomisk, svært dystre ut 2020. Hvermansen mister jo arbeidsinntekt/arbeidsplassene sine!

Nå er det viktig å gjøre nøyaktig som myndighetene sier vi skal gjøre, ta dette på største alvor.

6 Likes

Når det ikkje finnes en politisk god gjennomførbar plan, ingen rutine eller fungerende beredskap, samtidig som man via internett mer eller mindre får all kunnskap fra utlandet inn med te-skje flere uker i forveien. Da kan man ikkje klandre folket for å passe på seg selv.

Hyttefolk eller ei… å bruke soldater for å hente folk ut i større risiko og kanskje i grupper, er skikkelig skikkelig fyfy, ift menneskerettigheter tenker eg. Hvor blir det av moralen og tilliten når det skjer?

Om noen velger hytta så synes eg det er helt innafor når vi i utgangspunktet ble unødvendig utsatt i veldig lang tid. Og når det vingles så mye fra øverste hold så er det kanskje ikkje naturlig for alle å ville følge etter. Så fordi at en leder vil at du skal stå et sted i nærheten av alle, så kan du velge mellom å gå dit, å bli smittet, eller bli tvunget ut i smitte… sjønner at di griper etter å ville gjøre noe riktig, men akkurat det tror eg ikkje er det. Er det det?
Solidaritet liksom… shiiit… dying wish er heller ikkje noe å skimse av.

7C6956B9-39EC-47A5-97C2-AEE7312F3478

Hva blir det neste, at alle skal stille seg i verdens lengste kø å gjennomføre massevaksinering😅

Edit, hørtes litt ut som en vaksinemotstander der, det er eg ikkje :smile:

2 Likes
2 Likes

Jeg er sikker på at @Hakon stiller opp for å feie over henne et par ganger i god russetradisjon

4 Likes

Hæ? Du er litt på jordet i forhold til det konkrete vi diskuterte da?

Ville du begynt å skyte kanskje?

Har ikke sagt noe på at folk velger å preppe eller velger å isolere seg jeg… Go ahead.

Det jeg reagerte på var at det sannsynligvis ville bli flere skuddvekslinger. Det tror ikke jeg er så sannsynlig. Og jeg tror ikke det ville være det beste for familien…

At vi skal bruke ressurser for å få ned hyttefolket fra fjellheimen er jeg helt imot. De kan leve eller daue der oppe i fred om så🙂

2 Likes

Er det mulig??

Erna har fulgt Danmark i de fleste tillfeller , selv om hun ikke helt klarer å fylle Mette’s sko kommer hun muligens til å prøve på noe tillsvarende, bare billigere for staten ( vi har jo desverre ikke så mye penger på bok som Danmark)

https://ekstrabladet.dk/eblive/corona/

4 Likes

Jo ja sikkert litt… eg skal lese det en gang til

Edit 2: eg bare sier det så enkelt som at man må velge sine problemer med omhu. Folk er folk og Erna kan ikkje tvinge oss ut i panikk så tvinge oss inn i mer panikk og så straffeforfølge di som får helt panikk :joy:

Kona er helsepers og jobber, eg er hjemme med flokken. Har ingen våpen eller hytte, er ikkje spesielt triggerhappy heller. Lurte på å hive opp flagget for å hedre di som holder landet gående og alt helsepersonell. Men det har eg vel ikkje lov til😂 eller er det blitt en greie? Har ikkje sett nyhetene idag.

Eg er bare litt skuffet, håper folk holder hodet kaldt og hjertet varmt. Denne greia her kommer garantert til å definere oss.

2 Likes

Video from 3/13 shows hospital is full and not taking patients still in Wuhan. What is the real story? https://twitter.com/jenniferatntd/status/1239195945465786372

1 Like

https://youtu.be/dbX2dn5DgVo

1 Like

Hæææææ? Har myndighetene fylt hjemmene til folk med smitte?

Uansett, poenget med at folk ikke skal campe på hyttene sine er at man ikke skal reise så mye og dra smitten rundt land og strand.

1 Like

Nei, poenget er at de respektive hyttekommuners helseforetak ikke er dimensjonert for å takle flere enn kommunens fastboende.

Det også.

Men når folk holder seg i ro så spres heller ikke smitten like fort utover landet.

Selvsagt. Dessverre har myndighetene tydelig uttalt at vi ikke får handle for mer enn 3-4 dager i slengen ref «skam på hamstrerne» så vi må møtes i butikken med jevne mellomrom…

2 Likes

sas har innkalt til pressekonferanse nå
permiterer 10 000 , (90 %)

5 Likes

Litt spesielt å se Sanner hoste og snakke med hes stemme live under pressekonferansen nå…

4 Likes

Er litt usikker nå… har vondt i halsen, som jeg pleier å få hvert eneste år… har ingen coronna symptomer ellers… bør jeg bare holde meg hjemme i morgen? Er 99% sikker på at det er normal halsbetennelse… får kanskje ringe HR å høre…

2 Likes

Tar en for laget!

Nå om dagen skal du vel holde deg hjemme selv om du bare har milde forkjølelsesymptomer. Om HR mener noe annet tar de feil:

8 Likes

Er greit å være litt hypokonder i disse dager, du vil nok få beskjed om å holde deg hjemme. Jeg busser forbi St Olavs hospital fra jobb og er helt paranoid i disse dager :stuck_out_tongue:

1 Like