Når det ikkje finnes en politisk god gjennomførbar plan, ingen rutine eller fungerende beredskap, samtidig som man via internett mer eller mindre får all kunnskap fra utlandet inn med te-skje flere uker i forveien. Da kan man ikkje klandre folket for å passe på seg selv.
Hyttefolk eller ei… å bruke soldater for å hente folk ut i større risiko og kanskje i grupper, er skikkelig skikkelig fyfy, ift menneskerettigheter tenker eg. Hvor blir det av moralen og tilliten når det skjer?
Om noen velger hytta så synes eg det er helt innafor når vi i utgangspunktet ble unødvendig utsatt i veldig lang tid. Og når det vingles så mye fra øverste hold så er det kanskje ikkje naturlig for alle å ville følge etter. Så fordi at en leder vil at du skal stå et sted i nærheten av alle, så kan du velge mellom å gå dit, å bli smittet, eller bli tvunget ut i smitte… sjønner at di griper etter å ville gjøre noe riktig, men akkurat det tror eg ikkje er det. Er det det?
Solidaritet liksom… shiiit… dying wish er heller ikkje noe å skimse av.
Hva blir det neste, at alle skal stille seg i verdens lengste kø å gjennomføre massevaksinering😅
Edit, hørtes litt ut som en vaksinemotstander der, det er eg ikkje