Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

– Vi har sett de siste dagene at pasientene som trenger intensivbehandling blir yngre og yngre. Vi vet ikke hvorfor. Nå får vi mange pasienter som er født på 60- og 70-tallet, til og med 80-tallet. De har større sjanser for å klare seg, men det er alvorlige tilfeller også blant yngre pasienter, sier Grasselli.

Dette er urovekkende.

3 Likes

Føltes fort greit å være født på 90-tallet :crazy_face:

Det har jo vært kjent lenge at barn ikke blir hardt rammet :wink:

1 Like

I USA nå har de visst Tremendous control :face_with_hand_over_mouth:

Mangler ikke på store ord og helikopterperspektiv.

Mange på scenen som vil si det samme om igjen og om igjen og om igjen … og om… igjen… og parking lot… og om igjen… og Walmart… testing …og great CEOs… og thank you and thank you :sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping:

Og det må journalister til før man snakker i det hele tatt om smittebegrensning, og da er standardsvaret “tomorrow we plan to look at…” but travel from Europe is stopped! NEXT!

4 Likes

Selv er jeg født på 70-tallet og husker fra valgsendingene at man (ikke jeg siden jeg ikke hadde stemmerett) kunne velge mellom Kåre Willoch og Gro Harlem Brundtland som høvding. Uavhengig av hva man mener om politikken ellers tror jeg begge hadde vært en klasse høyere i lederskap under krise i forhold til det vi har sett i det siste.

Kåre Willoch som en ansvarlig, kunnskapsrik og tillitsvekkende person og Gro Harlem Brundtland hadde nok hentet folk på hytta personlig ved å slepe dem etter ørene.

5 Likes

Og de hadde ikke fått beina sparket under seg av media ved hvert steg de tok også da :slight_smile:

2 Likes

Håper de har livet ut

Etterhvert burde man kanskje gå for en strategi hvor alle over 50 år holder seg hjemme, mens de under 50 går på jobb og holder samfunnet i gang.
For raskere å oppbygge en gruppeimmunitet hos de som normalt ikke blir alvorlig syke.

Er denne tankegangen helt tåpelig?

3 Likes

Det lageret er tømt og donert til lokale sykehus og kirker.

Usikker om det var frivillig.

2 Likes

Tror ikke tankegangen er tåpelig, vi må ikke stanse helt opp. Men man må først se hvor mye helsevesenet tåler med dagens opplegg.

3 Likes

Ja, jeg tenkte jo etterhvert. Kanskje når denne 14-dagers periode er over, eller kanskje etter påske. Alt avhengig av hvordan dette utvikler seg. Gradvis normalisering for de unge, mens man opprettholder - eller innstrammer - tiltakene for de eldre.

1 Like

Noen dager siden. Men dette vil etterhvert kunne skje mot hjemmene til folk, etterhvert som mottak får vakthold på plass.

1 Like

Akkurat det landet trenger nå… Slipp ut vinningskriminelle, småsvindlere og voldsdømte…

Som influensa…

Beklager feil link. Hater sider som kjører neste video på autoplay og samtidig oppdaterer webadressen…

1 Like

Dr. Wasim er fortsatt optimist:

2 Likes

image

https://www.reddit.com/r/norge/comments/fjiwul/toppkommentatorene_på_fox_news_reagerer_på_ntnu/

3 Likes

Mens vi hamster toalettpapir, sikrer de seg litt annerledes i USA. :gun:
Ting kan bli rimelig ugly der borte om de ikke får dette under kontroll.

https://www.latimes.com/world-nation/story/2020-03-15/coronavirus-pandemic-gun-sales-surge-us-california

1 Like

The irony of it all is that it’s my Democrat friends reaching out to me now asking me which guns they should buy just in case… in particular which ARs.

Jeg tror nok de kommer til å holde det rimelig under kontroll. Men mulig noen gjenger prøver å utnytte situasjonen.

2 Likes

Burde man ikke løpe ute en gang nå? Feks på Sognsvann ?

Tenkte på det samme i helgen. Folk dro jo ikke på hytta, så under fine været var det tusenvis av mennesker som travet / spaserte rundt Bygdøy (halvøy og turområde i Oslo). Ikke mulig eller snakk om å kunne holde avstand.

I all den tid viruset lettest smitter gjennom luft, så burde det være…uakseptabelt?

1 Like