Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Jeg er enig i det du sier, nær antibiotika virkelig må til så er den nødvendig, poenget mitt var bare at vi i alt for mange år har tatt for lett på antibiotika og gitt det i situajoner der det strengt tatt ikke er nødvendig:

Det skal mye til for at antibiotika må til for å få kontroll på et lite barnesår. Det er poenget mitt; at terskelen for å ta i bruk antibiotika må opp. For problemet kan bli så uendelig mye større om antibiotika slutter å fungere.

Men igjen: enig i at tilgangen er viktig og at den må brukes der det virkelig trengs.

1 Like

@laplagam

Jeg er helt enig med deg at Trump sin beslutning om å holde grensene åpne til Irland og England var både uheldig og merkelig. Såvidt jeg husker så varte den løsningen i 1 dag før han også stoppet reiser derfra.

Alle myndigheter gjør feil under dette viruset. Det er umulig å ikke ta noen feil beslutninger. Det som imponerer meg er likevel hvor rask han reagerte. USA og Italia fikk første importerte smitte samme dag. Samme dag! Se den store forskjellen i utvikling!

Men Trump reagerte spontant med å stenge fra Kina. Deretter Iran og Italia i rask etterfølge.

At han fikk næringslivet til å kaste seg rundt, fikk satt i gang og lage nytt system for testing og iverksatt en ny Act så raskt som han gjorde var også imponerende.

Generelt er jeg imponert.

Men det som trekker ned for hans del er at han i likhet med våre politikere nesten trodde de ville slippe unna med disse tiltakene og tok på lett på det i begynnelsen. Alle land i vesten tok for lett på det da.

4 Likes

https://medwatch.dk/samfund/article12027111.ece

1 Like

Noen som vet hvordan Iran, en av Usa’s verste fiender, ble så hardt rammet? Flere av lederne til og med…?Konspirasjonsteoretikeren i meg lurer! :sweat_smile:

1 Like

Nært samarbeid med Kina.

1 Like

Jeg vet. Fordi de går og slikker på religiøse bygg plaget med smitte. Fordi de hoper seg sammen i titusenvis i stedet for å praktisere god avstand. Fordi ingen tror på det myndighetene sier. Fordi Iran er Iran.

5 Likes

Mamma her redusert imunforsvar og er i risikogruppen.
Hun har tatt ansvar selv. Hun går ikke ut å treffer andre mennersker.
Når vi skal ta en kaffe skjer det på hver vår ende av verandaen.
Spurte henne: føler du deg ikke isolert?
svaret kom egentlig litt overaskende: nei, jeg har ipaden min jeg. :wink:
Så det er utrolig hva litt bredbånd og en ipad kan gjør for de som faktisk er redde for denne dritten

13 Likes

Tenk konsekvensene om internett går ned…

Er sikkert ikke alle som har dvd eller blurayspiller lengre, og kanskje ikke en gang filmer til de. Bøker er jo en mulighet, men sikkert ikke noe som fenger ungdommen…

2 Likes

Telenors fastlinje gikk jo ned her om dagen i noen timer. Tenkte litt på akkurat det der og lurte på om jeg måtte lete i esker for å sortere ut noen gamle DVD’er jeg ville se :slight_smile:

2 Likes

Mens de demokratiske politikerne har samlet seg bak Trump så fortsetter journalistene med sin agenda. Mer opptatt av å “ta” Trump for noe enn selve Corona situasjonen og å få den relevante informasjonen ut til det amerikanske folket. Til og med Chuck Schumer drar i samme retning som Trump nå, men journalistene klarer bare ikke å “let things go” i sin evige jakt på han.

At Spring Break generasjonen ikke respekterer rådene fra Trump administrasjonen er media sin feil. For i stedet for å ha fokus på budskapet skal de ta mannen og lager sine egne budskap i stedet.

2 Likes

Trump vil snakke sak. Media vil snakke Trump. De setter ham i forsvarsposisjon i stedet for å få frem budskapet til smittevernekspertene. Noe man tydelig så på pressekonferansen når smittevernekspertene hele tiden ville ha fokus på tiltakene og var tydelig like frustrerte over journalistene som Trump var.

VG følger opp med å starte filmen sin på et tidspunkt som gir feil inntrykk av hendelsesforløpet. Nemlig når journalisten igjen fulgte opp med et spørsmål om Trump i stedet for det alle fagpersonene gjentatte ganger hadde forsøkt. Nemlig å få fokus over på sak.

2 Likes

Det er jo ikke noe nytt da. Før Trump var jo Bush den dummeste personen i verden, han “snublet” jo også inn i det hvite hus. Folk sa også at Mitt Romney (!) var en del av KKK. Rart, hver gang det er en republikaner så er det en hjernedød idiot som tilfeldigvis blir president pga alle rasistene som bor i middle America…

Bare å huske på at før han ble president ble Trump intervjuet av CNN, MSNBC osv. regelmessig fordi de ønsket å suck up to him.

5 Likes

Ytterst ute på Varangerhalvøya ligger en liten øy og på den øya ligger Vardø. For å komme dit må man kjøre gjennom en tunnel, men nå har vardøværingene blokkert innkjøringen med biler. I tillegg står det vakter der.

6 Likes

Bra du fører fokuset tilbake på Korona, politikk har vi andre tråder til…

2 Likes

Politikk om Koronavirus hører hjemme her.

Hvorfor er ingen journalister like opptatt av å stille kritiske spørsmål til våre myndigheter? Hvorfor er det ingen som ‘tar’ de for feila de gjør?

Fordi vi fokuserer på det viktige. Altså den pågående situasjonen.

1 Like

Det er visst ikke bare på TI man ryker i tottene på hverandre om dagen :smiley:

9 Likes

Jeg digger Spetalen. Hadde han vært statsminister hadde vi spart mange liv og mange milliarder.

10 Likes

Enig Morti, for en kar, stålkontroll og rene ord for penga. Erna med følge burde ikke få sitte å styre ved spakene så veldig mye lengre, høyreorienterte burde på generelt grunnlag ikke styre noe som helst noe sted. Litt på siden:

Forslag om utbyttenekt, med AP, SV og rødt i spissen, ble nedstemt av de rikes nikkedukker! For ett forbanna land vi bor i, på tide med

3 Likes

Dette er galskap. Hadde vi hatt venstreorienterte hadde ting gått mye værre. Vi trenger høyreorienterte som spetalen. Folk som har arbeidet og tatt risiko. Som skjønner hvordan ting henger sammen. Ikke folk som bare tenker på hvordan de skal bruke pengene. Men høyreorienterte som er opptatt av hvordan man tjener pengene.

3 Likes

I denne situasjonen hadde de venstreorienterte sørget for at det ikke blir utbetalt milliardutbytter fra bedrifter som samtidig stikker klåfingrene i statskassa for krisehjelp. En slik regel hadde vært helt på sin plass.

I andre saker kan høyrepolitikken være helt klart best, men det er lov å vurdere fra sak til sak i stedet for å heie blindt på et eller annet parti på en høyre-venstre akse som om en var en trofast fotballsupporter.

3 Likes