Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Og hvor lenge Har covid-19 herjet i Italia?

Kom tilbake ved nyttårstider, så kan vi se.

For øyeblikket ligger dødsraten på rett under 1000 personer per dag, og dette er ved heftige smittevern-tiltak.

I tillegg blir svært mange dødsfall ikke registrert fordi de skjer hjemme eller på sykehjem, hvor de døde ikke blir testet før de blir begravet…

Hvordan tror du de nærmeste månedene hadde vært om man ikke iverksatt smitteverntiltak utover det man gjør ved vanlig influensa?

Ha også i mente at svært mange av de eldre som omkommer kunne hatt både måneder og år med god livskvalitet foran seg før de hadde dødd av noe annet.

3 Likes

herregud…

" Tysk minister tok sitt eget liv

Thomas Schäfer, finansminister i delstaten Hessen, har tatt sitt eget liv fordi han var svært bekymret over den økonomiske krisen koronapandemien har ført til…"

2 Likes

5 Likes

Yep, Man kan ikke opplyse om sånt i Norge pga personvern.

1 Like

Står jo til og med nesten lengst opp på siden. Var vel mye innestengt irritasjon som trengte raskt utløp.

2 Likes

Tanker: Det virker som lite trolig at vi kan åpne alle skoler igjen 13.april etter påske hvis denne galeien fortsetter? Jeg ville nesten tro det varer til sommeren?

1 Like

De begynner nok med barneskoler, siden det frigjør en del barnepasstid. Kanskje ikke i hele landet samtidig.

skaff deg bil dn jævla ikke-permiterte faen… :man_facepalming:

skal ikke stå på helsa nå i å være kjiip med pengene!

1 Like

Du får sende en henvendelse til MDG.

…åja,-de stakkars oslo-folkene er fastlåst inne i denne miljø-ringen :sweat_smile: :man_facepalming:

deiligt å bo på vestlandet nå! :grimacing:

1 Like
2 Likes

damn…

1 Like

Ikke tatt Coronatest men er jo lignende for andre tester og tatt de et par ganger og de er absolutt ikke behagelige nei. Noen har sprøyteskrekk, noe jeg har liten forståelse for da det jo knapt kjennes, men om noen har “inn-gjennom-nesa-og-alt-for-langt-videre-med-stor-Q-tips-test-skrekk” så har jeg litt forståelse for det.

5 Likes

Tok en sånn test for et par år siden… Værre en prostata sjekk!:flushed:

2 Likes

Som @Fornybar sa til meg på pm her om dagen; " De fant den ene kroppsåpningen jeg ikke vil bli testet i"

8 Likes

Hvorfor kan ikkje nordmenn gjør denne jobben når vi har så mange arbeidsledige og permitterte?


Nå gjør vi endringer slik at personer som har arbeidskontrakt på at de skal i jobb i Norge, kan komme til Norge, sier justis- og beredskapsminister Monica Mæland (H) til TV 2.

– Men vi trenger å holde hjulene i gang. Vi skal ha grønnsaker og vi skal dyrke mat og landbruket er veldig avhengig av sesongarbeidskraft fra andre deler av Europa, sier hun.


3 Likes

Hovmod står for fall…

Men jeg er utrolig takknemlig for at jeg bor i Norge og ikke minst Rogaland i disse tøffe tider.
Det går fremdeles svært bra på SUS, ikke nye innleggelser i helgen, jeg er ikke opptatt nå i ettermiddag.

2 Likes

Det koster å være idiot…

" 40.000,- i karantene bot…"

2 Likes

Vedkommende er jo så dum at det burde være straff nok. Kombinert med bolta dører og vinduer!

4 Likes