Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Ordensforstyrrelse ene dagen, deltakelse i promillekjøring en annen dag, og TRE brudd på smittevernsloven på tre dager :joy:

Virkelig en sjarmør vi har med å gjøre her…

4 Likes

Svenske tilstander :sweat_smile:

:zipper_mouth_face:

Ser vel ut til å være samme?

Eg postet noe på fundamentaltråden, men det var heit debatt, eg slettet posten min da eg er redd for å bli tatt for å være useriøs,… det gjelder smittevernsutstyr… så ler vi av dopapiret nå om dagen, men, er det virkelig noe å le av… maskene må være så og så gode for å i det hele tatt ha effekt, man må ha briller, oksygentank osv osv, men, men det eg ville frem til er at dopapir har reddet mange fra en skikkelig drit før… og det absorberer jo så det holder… altså, vil et stykke dopapir kunne absorbere dråpesmitte? Eg vil tro det, kanskje ikkje et bestefar-nys midt i fleisen, men det vil være bedre enn ingenting? Tenker da på fhi sine “ikkjefåpanikk-råd”… når såpe og vann har så stor effekt burde man ikkje feie hverken støvmaske eller dopapir av banen som helt unødvendig?

1 Like

Er greit med noe som ikke går i oppløsning etter å pustet på det i 2 minutter da :slight_smile:
Men er enig i at det er en kost nytte betraktning. Selvsagt er full vernedrakt det sikreste men hvis en helt enkel maske gjør 90% av jobben så er det kanskje godt nok og der nivå er desidert høyest når det gjelder både kost nytte og gjennomførbarhet.

Å pålegge de som høster å gå med en enkel maske kan også ha høyest kost nytte for alt jeg vet.

2 Likes

Selvsagt, eg bare tenkte, om man for eksempel må en kjapp tur rett inn et sted å hente noe, behøver to tre pust, ikkje krise mye smitte men nok til å uroe vedkommende, kan man vel ta noen lapper med toalettpapir og bli kanskje 30% tryggere i oppdraget😂

Merker meg hvor mangen som er redde for at fisen kanskje får svi med tiden, men undres litt om at det som er så høyaktuelt har litt feil fokus. :blush:

1 Like


:joy:

1 Like

Ser en av responsene er denne.

4 Likes

Elon Musk må være et kroneksempel på en som var genial i sine yngre år, men som har blitt for høy på seg selv og mistet grepet. En del bisarre uttalelser de senere årene, f.eks angrepet på grottedykkeren som informerte ham om at fluktkammeret hans ikke var egnet for trange grotter.

For stort ego.

2 Likes

Håpløse uttalelser, men ikke sikkert det er feil å la fabrikken være åpen.

1 Like

Tror du vil få glede av denne artikkelen :smiley:

3 Likes

Jeg liker å lese den type saker ja :slight_smile:
Det er ingenting i den artikkelen som strider mot det jeg sa. At folk i den første uka i lockdown og før de mister jobben kjøper spill å kose seg med når de må være hjemme er logisk og en del av grunnen til at jeg ikke er så negativ til spillindustrien som ellers.

Men at de skal bruke masse penger på ubrukelig dritt i F2P spill etter de har mistet jobben tror jeg ikke på. Kanskje de kjøper seg et spill likevel og spiller det mye i en periode. Jeg spiller jo selv en del i disse dager. Men de som mister jobben vil nok være mer sparsommelige.

Men takker for link da. Alltid gøy å lese noen positive saker om gaming markedet generelt. :smile: :+1:

2 Likes

Hvis dere kjeder dere og føler for å finne opp noe som kan hjelpe i disse Covid tider så vær litt forsiktig og lær av denne karens feil.

" påvirkningsoperasjon" eller ikke,-Neste netthandels hos meg skjer hos Ali Baba!

Jack Ma :trophy: :smiley: :+1:

1 Like

Et bedre forslag? Klippe hull i en vanndunk.

2 Likes

Du er lettlurt ser jeg… Først sprer de et helvetes virus, og så slår de det ned (løgn), og så gir de bort masse smittevernutsryr og sender leger og sykepleiere ut i verden for å hjelpe resten av verden. Dette er løgn og skuespill, og du evner tydeligvis ikke å se det. En god gammeldags påvirknings-operasjon.

1 Like

Eh… hva er det som ikke er det i politikken? Det der er deres arena - og de spiller godt.

Spørsmålet er nok heller hva som kan skje i kjølvannet - her er det sylskarpe knivegger å balansere for politikerne. Alt dette er spill. De utsagn vi hører fra våre toppfolk er ikke nødvendigvis sannheten det heller.

2 Likes

Enig i at det er mye av det i politikken, og at de spiller bra, tydeligvis så bra at folk lar seg lure trill rundt.

Når en ser di nye smittevern skjermene som butikkansatte får, så why not lissom… men tenker at om noe absorberer fukt, vil det virke bedre enn bare plastikk?

1 Like