Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Kan jo brukes som visir, kanskje? Om man bare tar halve, og mekker litt. Må jo ha en form for feste. Maske eller bandera i tillegg? Eller dykkermaske og snorkel?
Tror neppe jeg ville brukt hele dunken på hodet.
Andre kreative forslag?

1 Like

Snorkel og var lurt! Men da ville eg hatt et filter på snorkelen, behøver ikkje være rare greiene, kanskje bare snu snorkelen opp ned å puste luft fra inne i jakka :joy: idk. Men med så stor effekt dagens tiltak viser så virker nesten ingenting for dumt :joy::blush: we can fight this!

Litt dopapir i nesa og et visir, kan komme mange mil med det :sunglasses:

1 Like

God ide med filter. Selv om det kanskje kan være vanskelig å få til et hjemmelaget 2.5 pm filter.

1 Like

,…du mener nå at kina skal leve på salg av medisinsk utstyr fremover…,-dettte skal løfte veksten opp til 16% BNP vekst igjen,som i de gode gamle dagene?

:grin:

Litt bomull i snorkelen kanskje? ^^, om det hjelper 10% ekstra, så 30% med hyppig håndvask, skal vi se, og kanskje 15% med visir, 20 med svømmebriller, da nærmer vi oss :wink: litt ingefær hvitløk og honning da, 20% til. Litt nikotintyggis, for å hemme overreaksjon av immunsystemet om man får en liten baselusk 5% :slight_smile: det burde gå an å vinne med mcgyver metoder også.

1 Like

…jeg er en konspirasjonsteoretiker selv,-men dere tar kaka nå…

hvis jeg skulle ta feil,-så la meg være dum da vel :man_shrugging:

:sweat_smile:

1 Like

Hvor i all verden tar du det fra? :sweat_smile: Jeg påpekte bare at du tydeligvis tror Jack Ma er “den gode sameritaner” som er så snill og hjelper oss, mens det i virkeligheten er et regissert spill for å få Kina til å fremstå bedre. En påvirkningsoperasjon

1 Like

Hehe, kan nok se mange folk med kreative løsninger i butikken etter hvert​:sunglasses::smile:. Tror Østerrike er i ferd med å innføre munnbindbruk om man skal ut for å handle…

2 Likes

Det var nok omtrent det hun mente.

2 Likes

Jeg vil heller at Kina har en «påvirkningsoperasjon» gående, for å fremstå som snille, enn å ha eu, som fremstår som snille, men ikke gjør en dritt.

Det kan også være goodwill fra Kina og det kan være rene salg av utstyr. Altså helt vanlig business.
Men at jeg lar meg påvirke av at vesten sier «Kina er dum som sender utstyr», den må man lengre ut på landet med. Vi trenger masker, Kina gir oss masker. Case closed for min del.
Å motta med venstre hånd, og peke å si slem Kinamann med høyre hånd blir for dumt.

Alt er propaganda, og vesten ligger ikke en millimeter bak i den kampen.
Se på Erna. Ville ikke si hvor maskene kom fra engang.
Så flaut det må være…eller, hvertfall i teorien. Folk lar seg villig villede likevel, så strengt tatt, who gives a shit :man_shrugging:t2:

4 Likes

Prøv VGs karantenebingo!

var det dette du tenkte på…

https://www.cnbc.com/2020/03/31/how-the-coronavirus-crisis-could-establish-china-as-a-global-leader.html?__source=twitter|main

Jeg tenkte på akkurat det jeg skrev :see_no_evil:

ingen dumming han “Elektrikeren” de har intervjuet i ny og ne…

" Tror alle får korona"

Den tid da sa jeg: “ppff…ikke faen at alle får dette”

1 Like

Har jeg pådratt meg koronavirus i øya, eller er hun dama som leder nrk1 sendinga nå litt søt?

Hun har sånn oppover munnviker :+1:

2 Likes

Skjermbilde?

Til noe annet:

Jeg ser for meg at den vanlige asiatiske hilsenen, den der man samler hendene flate foran seg og ser den man hilser på i øynene, kan ha oppstått som følge av smittefare. Det er jeg sikkert ikke den eneste til å tro - men stemmer det?

1 Like

Man har jo også den “klassiske” tyske varianten… Er det tilfeldig at Tyskland ser ut til å ha noenlunde kontroll?!?

1 Like

Du tenker denne heil H :upside_down_face:

:grinning::grinning::grinning:

13 Likes

Blir bra å få tilbake litt lungekapasitet :sunglasses:

1 Like