Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

1 Like

Les og studer linken inngående.

Her er et utdrag:

« - Min største frygt var, at jeg skulle ende på min egen afdeling og komme i respirator. Man ved reelt aldrig, hvad der sker. Om man vågner op igen, og hvad man i givet fald vågner op til, forklarer Tine.»

2 Likes

Hvis ikke det var nok motivasjon @morti så hør på denne fra. I går kl 0921, fra 12:15. Lytt nøye etter hvordan det er å bli behandlet vha respirator.
Alternativt kan det å puste gjennom sugerør være et alternativ. Det er kanskje det som blir resultatet etter en kommer ut av respiratoren igjen.:fearful:

Stå på @morti! Det å slutte å røyke er dritenkelt. Enkelt å ikke begynne igjen også, bare unngå å ta den første røyken…
Tror nok også det kan være lurt å være ytterst forsiktig med alkohol den første tiden, alkohol fører sjelden til at en tar smartere valg…

4 Likes

Tiltakene er koselige for noen da, sjekk krabatene fra 0:55!

2 Likes

Myndighetene i delstaten Vermont forbyr forhandlere å selge «non-essential goods».

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-01/walmart-told-to-halt-in-store-sales-of-non-essentials-in-vermont?fbclid=IwAR02J5ACjTfNqAldBtO0KyH3v-Eao7rOEjtW-ZBkiOdbD9fVb5HVxQHYY3E

Kan WalMart ha misforstått?

Edit: skrivefeil

Se her @morti! Godt nytt!

Hvis ikke dette er god motivasjon vet ikke jeg!

3 Likes

Ja der var det mye som motiverer:

Faktisk har rygere, der bliver smittet med coronavirus, to en halv gang større risiko for blive alvorligt syge eller dø af Covid-19 end ikke-rygere.

Der er en enorm gevinst allerede efter 8 timer, når kulilten er ude af kroppen.

Rygning påvirker lungerne på mange måder. Man inhalerer ca. 250 giftige og 70 kræftfremkaldende stoffer i hvert hiv. Det irriterer luftvejene og nedbryder lungevævet og øger risikoen for lungekræft. Rygere har højt kulilteniveau, så de ilter skidt. Det forsvar vi har i luftvejene, små fimrehår, der skal stoppe skidt, bakterier og vira fra at komme ned i luftvejene er beskadigede af røgen. Hostekraften er nedsat. Det generelle immunforsvar er nedsat…
Coronavirus giver en alvorlig lungebetændelse, hvor man ilter meget dårligt .

3 Likes

Ja ja India, vi får se hvordan det går…

Det er uforståelig at noen røyker i det hele tatt. Spesielt at folk begynner å røyke nå.
Like uforstående som at jeg feks stapper innpå med sjokolade, handler «smågodt» i 2-3 kg bokser…
Vi gjør jaggu mye dumt.:blush:
Men håper virkelig du har sluttet for alltid!:crossed_fingers::grinning:

5 Likes

Bah… Ser ut som middelalderen.

2 Likes

Genialt! (og Half Life: Alyx er jo konge)

3 Likes

Hagen reflekterer over følgene pandemien får for investeringsvilje fremover. Overskriften er misvisende, det han sier er at det er viktig at selskaper som går godt betaler utbytte for å holde investorene i sving, rammede selskaper som får hjelp mener han skal holde tilbake utbyttene.

2 Likes
1 Like

Altså… Nå har det klikka for mr.orange

Komikveld :joy:

Tydelig at han jobber med toneleie :joy::joy::joy:

2 Likes

Så tilfeldigvis det der live i går. Fullstendig sprøtt. Synes helt ærlig at det virker som han er i tidlig stadium av demens.

4 Likes

Problemet med smittevernsutstyr er at om du ikke kan bruke det så gjør det bare vondt verre. Utrolig «morsomt» å se folk med hansker og masker om dagen som ikke har peiling. Toppen av kaka er de som tar mindre effektiv antibac i stedet for en vanlig håndvask med såpe som står ved siden av.

Dugnaden er for å beskytte de svake i samfunnet og ikke de med helsa i behold. Ser du på folkehelsa i USA og Storbritannia kan man også forstå hvorfor de bør skjelve litt mer i buksene. 90 % av de som får corona merker det ikke !!!

2 Likes

Dagbladet får sitt pass påskrevet etter Grunerløkka-artikkelen igår

Også Kjetil Rolness har kommentert dette

2 Likes

Dette er vel ikke noe dokumentert tall vel?

Ellers er det gledelig å se at antallet innlagte sakte synker og at antallet på respirator også har begynt å synke. Tiltakene virker i det minste. Spennende å se om uttesting av medisiner har bidratt til nedgangen eller ikke.
Så er det store spørsmålet hvordan man skal greie å løse opp på en god måte uten at det blusser opp. Der trodde jeg i midten av mars at man var i ferd med å lykkes med å bygge opp en bedre testkapasitet, som jo kan bli veldig viktig for å oppdage ting kjapt. Men utviklingen har vært heller skuffende.
image
Her må det jobbes hardt for å få på plass langt bedre testkapasitet og helst hurtigere tester også.

I tillegg vil det jo være en veldig fordel om man får på plass muligheten til å teste hvem som faktisk har hatt COVID-19 også. Mye som ideelt sett burde være på plass før man kan være langt sikrere på at man kan holde dette under kontroll ved oppmykning.

2 Likes

Ikke det jeg har sett heller…, men ca 50% har jeg sett flere ganger, blant annet her:

Funnene Island og deCODE har gjort er imidlertid helt unike testene av den generelle befolkningen.

• På alle testdager har andelen positive alltid vært 0,9 prosent av den generelle befolkningen.
  • Omkring halvparten av dem som har testet positivt har vært symptomfrie.
3 Likes