Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Etter 4 dager kjente jeg bedring i pusten og hvinelyd ved dypt innpust var borte. Da var også abstinenser nede på minimalt. Får lyst på røyk 2-3 ganger til dagen nå. Tar en tyggis så går det over.

Nå føler jeg at jeg har kontrollen og frykter bare min første vinflaske med ei flotte ei på lørdag. Har sagt til henne at jeg har sluttet så håper at min ærestro skal redde den dagen på den måten.

Drakk 6 kopper kaffe til dagen før. Nå stopper jeg på 1.

Håper noen andre røykere vil bli med meg på dugnaden. Har en kompis på gli nå. La oss ikke oppta respiratorer for folk som faktisk gjør alt de kan for å slippe, ved å dra mange gram med tjære ned i lungene våre frivillig i denne tiden når det herjer et farlig lungevirus rundt i samfunnet vårt :handshake::clock8:

20 Likes
1 Like

Les og studer linken inngående.

Her er et utdrag:

« - Min største frygt var, at jeg skulle ende på min egen afdeling og komme i respirator. Man ved reelt aldrig, hvad der sker. Om man vågner op igen, og hvad man i givet fald vågner op til, forklarer Tine.»

2 Likes

Hvis ikke det var nok motivasjon @morti så hør på denne fra. I går kl 0921, fra 12:15. Lytt nøye etter hvordan det er å bli behandlet vha respirator.
Alternativt kan det å puste gjennom sugerør være et alternativ. Det er kanskje det som blir resultatet etter en kommer ut av respiratoren igjen.:fearful:

Stå på @morti! Det å slutte å røyke er dritenkelt. Enkelt å ikke begynne igjen også, bare unngå å ta den første røyken…
Tror nok også det kan være lurt å være ytterst forsiktig med alkohol den første tiden, alkohol fører sjelden til at en tar smartere valg…

4 Likes

Tiltakene er koselige for noen da, sjekk krabatene fra 0:55!

2 Likes

Myndighetene i delstaten Vermont forbyr forhandlere å selge «non-essential goods».

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-01/walmart-told-to-halt-in-store-sales-of-non-essentials-in-vermont?fbclid=IwAR02J5ACjTfNqAldBtO0KyH3v-Eao7rOEjtW-ZBkiOdbD9fVb5HVxQHYY3E

Kan WalMart ha misforstått?

Edit: skrivefeil

Se her @morti! Godt nytt!

Hvis ikke dette er god motivasjon vet ikke jeg!

3 Likes

Ja der var det mye som motiverer:

Faktisk har rygere, der bliver smittet med coronavirus, to en halv gang større risiko for blive alvorligt syge eller dø af Covid-19 end ikke-rygere.

Der er en enorm gevinst allerede efter 8 timer, når kulilten er ude af kroppen.

Rygning påvirker lungerne på mange måder. Man inhalerer ca. 250 giftige og 70 kræftfremkaldende stoffer i hvert hiv. Det irriterer luftvejene og nedbryder lungevævet og øger risikoen for lungekræft. Rygere har højt kulilteniveau, så de ilter skidt. Det forsvar vi har i luftvejene, små fimrehår, der skal stoppe skidt, bakterier og vira fra at komme ned i luftvejene er beskadigede af røgen. Hostekraften er nedsat. Det generelle immunforsvar er nedsat…
Coronavirus giver en alvorlig lungebetændelse, hvor man ilter meget dårligt .

3 Likes

Ja ja India, vi får se hvordan det går…

Det er uforståelig at noen røyker i det hele tatt. Spesielt at folk begynner å røyke nå.
Like uforstående som at jeg feks stapper innpå med sjokolade, handler «smågodt» i 2-3 kg bokser…
Vi gjør jaggu mye dumt.:blush:
Men håper virkelig du har sluttet for alltid!:crossed_fingers::grinning:

5 Likes

Bah… Ser ut som middelalderen.

2 Likes

Genialt! (og Half Life: Alyx er jo konge)

3 Likes

Hagen reflekterer over følgene pandemien får for investeringsvilje fremover. Overskriften er misvisende, det han sier er at det er viktig at selskaper som går godt betaler utbytte for å holde investorene i sving, rammede selskaper som får hjelp mener han skal holde tilbake utbyttene.

2 Likes
1 Like

Altså… Nå har det klikka for mr.orange

Komikveld :joy:

Tydelig at han jobber med toneleie :joy::joy::joy:

2 Likes

Så tilfeldigvis det der live i går. Fullstendig sprøtt. Synes helt ærlig at det virker som han er i tidlig stadium av demens.

4 Likes

Problemet med smittevernsutstyr er at om du ikke kan bruke det så gjør det bare vondt verre. Utrolig «morsomt» å se folk med hansker og masker om dagen som ikke har peiling. Toppen av kaka er de som tar mindre effektiv antibac i stedet for en vanlig håndvask med såpe som står ved siden av.

Dugnaden er for å beskytte de svake i samfunnet og ikke de med helsa i behold. Ser du på folkehelsa i USA og Storbritannia kan man også forstå hvorfor de bør skjelve litt mer i buksene. 90 % av de som får corona merker det ikke !!!

2 Likes

Dagbladet får sitt pass påskrevet etter Grunerløkka-artikkelen igår

Også Kjetil Rolness har kommentert dette

2 Likes

Dette er vel ikke noe dokumentert tall vel?

Ellers er det gledelig å se at antallet innlagte sakte synker og at antallet på respirator også har begynt å synke. Tiltakene virker i det minste. Spennende å se om uttesting av medisiner har bidratt til nedgangen eller ikke.
Så er det store spørsmålet hvordan man skal greie å løse opp på en god måte uten at det blusser opp. Der trodde jeg i midten av mars at man var i ferd med å lykkes med å bygge opp en bedre testkapasitet, som jo kan bli veldig viktig for å oppdage ting kjapt. Men utviklingen har vært heller skuffende.
image
Her må det jobbes hardt for å få på plass langt bedre testkapasitet og helst hurtigere tester også.

I tillegg vil det jo være en veldig fordel om man får på plass muligheten til å teste hvem som faktisk har hatt COVID-19 også. Mye som ideelt sett burde være på plass før man kan være langt sikrere på at man kan holde dette under kontroll ved oppmykning.

2 Likes