Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Kort video om hva Smittestopp appen lagrer/samler av data. Eksperten var ikke skremt :slight_smile:

2 Likes

Jeg var og handla i dag, det var det en gammel gråhåret idiot av en mann på 70+ som skulle ha brød.
Han tok først på en pose, så en til, så enda en, jeg endte med å bli stående å observere, han passerte sikkert 10 når jeg gikk bort og spurte han om han skulle ha alle.
Nei, han skulle bare se! Da kan du se med øynene, hva om du er smittet?!?
Han hadde spritet hendene.
Hva om noen som er smittet har tatt på brødene før sa jeg, før jeg gikk.
Er folk rett og slett hjernedøde, eller gikk jeg over streken?
Jeg tror jeg gir beskjed neste gang jeg ser noe slikt også.

Jeg unngår å ta på ting jeg ikke skal kjøpe.

7 Likes

Youtube’s CEO sier de fjerner videoer som anbefaler noe annet enn WHO sine anbefalinger. Som f.eks. C-vitamin og gurkemeie!

Anything that would go against the WHO recommendations would be a violation of our policy, and so remove is another really important part of our policy.

Helt sykt! Youtube og Google måtte dere brenne i helvete! Google var en gang et selskap som gjorde bra ting - i den tiden de hadde “don’t be evil” med i sin “Code Of Conduct”. Dessverre har de ikke fått nok konkurranse, jeg håper virkelig det kommer!

6 Likes

De fjerne jo muligheten for konservative å tjene penger på sine innlegg bare det sies et skjevt ord, mens venstresiden kommer unna med hva som helst og får full inntjening.

Mange eksempler på det.

6 Likes

Traff en gang en eiendomsmegler som var helt trang i nøtta, men jeg tror ikke det om alle. Som det virket som du tenker om journalister.

1 Like

Nei jeg var gift med en. Så jeg syns ikke alle er trange i nøtta. Derfor jeg skriver en gjennomsnittlig journalist. Regner med du viser til den andre tråden og innlegget jeg nettopp skrev der.

Men jeg har gjort dem til min huggestabbe. Alle andre har en. Trump f.eks. Så da har jeg gjort journalister til min.

Må jeg være så mye bedre enn alle andre eller kan jeg også få lov til å gjøre narr av de jeg mener fortjener det. Slik som alle andre?

Skal det være en standard for konservative og en for venstrevridde? Ref posten min over her. Mark Dice blir jo forskjellsbehandlet bare fordi han er pro Trump. I den grad at han faktisk taper mye penger på det.

Det er derimot ikke noe problem for TV kanaler å kalle han inn i studio når det passer dem. Det er jo ikke slik at han er ekstrem. Han er morsom og konservativ. Det er visst nok.

2 Likes

Jeg sluttet å lese i det jeg skjønte at det stod i en vanlig avis. Man kan nok stole mer på det som er sagt av en kompetent person på youtube enn en gjennomsnittlig journalist :wink:

Jaha? Og hvorfor er så ikke en såkalt kompetent person intervjuet i det du kaller en vanlig avis?
You tube er en utmerket kanal for markedsføring og selvpromotering. Noen ganger fanges det opp av vanlige aviser eller fagtidsskrifter, da forhåpentligvis gjennom et filter med kildekritikk.
Ndg Covid-19, er jo alt nytt. Det åpner for både fake news, uferdig forskning, propaganda og faktabaserte nyheter.

3 Likes

YouTube har mange flere dimensjoner enn en avis. Man kan følge samme person over lang tid og finne ut om vedkommende er til å stole på eller ikke. I en vanlig avis ser man dem én gang, og det er umulig å gjøre seg opp en ordentlig mening. Vanlige aviser ligger ofte uker etter YouTube når det gjelder oppdatert informasjon, om man finner de rette kanalene.

Når nå YouTube fjerner videoer som ikke samsvarer med WHO sin informasjon, så legger det lokk på mye positiv energi, og vi må vente på at de snur seg rundt 3 uker for sent.

4 Likes

@Morti Har du sett det siste sprellet til Chris Cuomo, broren til Andrew Cuomo, hvor han liksom kommer opp fra kjelleren etter karantenen han har hatt. I mellomtiden har han blitt fersket (30 min. kjøretur unna hjemmet) mens han sto sammen med kona, en annen kvinne og tre barn, og kranglet med en syklist som spurte hvorfor han ikke var i karantene.

Det er så utrolig patetisk.

2 Likes

Tror du aviser intervjuer folk etter kriterie om de er kompetente så må du tro om igjen? De fleste kompetente folk som ikke har noe å tjene på å få ansiktet sitt i avisen skyr intervjuer av journalister som pesten. Jeg vil anbefale alle å holde seg langt borte fra journalister så langt det overhode er mulig. Litt som psykiatere. Bare at det har jeg ikke fra personlig erfaring da hehe.

De eneste gangene jeg tillater intervju er dersom kunden min vil tjene på det. Men en sjelden gang kan jeg gi en gladsak dersom jeg er svak i øyeblikket og avisen det gjelder er den samme som vi betaler millioner til hvert år. Da er jeg litt tryggere på at de ikke rævkjører meg.

Har lært en lekse og to der ser du.

Aviser er best brukt til selvpromotering :wink:

2 Likes

Hadde ikke sett den der. Stiller seg bare i kø bak CNN journalisten som ikke kunne finne noen anti Trump folk å intervjue på gata, så de intervjuet sin egen kameramann i stedet.

Hør på det her! Helt sjukt at CNN i det hele tatt har seere. Selv om de bare har det samme som en gjennomsnittlig youtube kanal da.

4 Likes

Sveriges folkehelseinstitutt beregner 100 smittede per person som er bekreftet smittet.

Skal ikke si “hva sa jeg for tidlig”, men hva sa jeg? x)
Når det i Kina skulle vært flere millioner bekreftede så skulle det bli noen 100 millioner smittede.

Dersom dette stemmer så blir dette historiens største facepalm :man_facepalming:
Jeg har jo også fått noen av disse når jeg har kommet med slike tanker :man_facepalming:

I uken fra 6. til 10. april i år ble det registrert 18.500 dødsfall i Storbritannia, noe som er 8.000 dødsfall mer enn det som er normalt, melder BBC.

Koronaviruset er én årsak til økningen, men dødsfall som følge av andre årsaker har også økt.

Det kan gi grunn til å anta at nedstengningen av samfunnet har en direkte innvirkning på folks helse, skriver BBC.

Ser ut som 4000 av dødsfallene kan tilskrives corona denne uken.

2 Likes

Dette burde bli interessant.

1 Like

Noen som vet noe om hvor dokumentene har havnet?
Kan jo være interessant info der. Og noen har kanskje lyst til å tukle med den…

1 Like

Se i tråden på Twitter.

Her er mye.

Alle passordene og brukernavnene til folkene på Wuhan-laben er lekket blant annet. Samt Gates Foundation og WHO.

Tok en kjapp kikk. Hm, lurer på hva motivet for hackingen er.
Men Gates bør jo ha koll på serveren sin. Likeså WHO. Og lab’n i Wuhan.

Går ut fra alt er stengt nå ja. Men det burde ha kommet noe ut fra denne lekkasjen, får håpe det dukker opp.

Corona Information Markets

1 Like