Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Beste debunking av double spend fud jeg har lest:

Også:

1 Like

Har begynt å snuse litt på Krypto og har blitt anbefalt Etoro. Hva tenker dere om det? Er det noen av dere som bruker Etoro?

Nei nei nei nei nei. Hvem anbefalte det?

Sr blitt en stund siden jeg brukte men jeg fikk inntrykk av scammy forbrukersite.

Kanskje har det blitt bedre.

Jeg tror jeg ville gått rett på Binance.

Siste episode av Unconfirmed har med CEO av Deltec Bank og snakker om Tether og forsvarer at den ikke er en Fraud.

Gregory Pepin, deputy CEO of Deltec Bank and Trust, responds to allegations in a blog post by the pseudonymous Crypto Anonymous, that Tether is a “highly probably fraud.”

https://unchainedpodcast.com/is-tether-a-fraud-its-bank-says-its-not/

Hva tenker folk er best hvis man vil starte med en liten post med kryptovaluta (som hedge) i tillegg til indeksfondportefølje? Er det like bra med en tracker som finnes på Nordnet som å kjøpe “ekte kryptovaluta” ? Hva er “billigst” og gir minst kurtasje hvis man planlegger månedlig sparing som tillegg til tradisjonelle indeksfond?

Nordnet har BITCOIN XBT tilgjengelig for trading og denne har vel 2,5% årlig forvaltningskostnad + valutaveksling så vidt jeg klarer å skjønne. Kommer man billigere unna med å bruke binance eller coinbase? Hvordan blir det med skattemelding hvis man kjøper via de to sistnevnte?

Generelt vil jeg si det er bedre å kjøpe ekte vare enn trackeren. Men den er en helt ok måte å dyppe foten nedi og få eksponering

Skattemelding har vi en tråd om

Finnes det noen ETFer tilgjengelig på Nordnet? Finner bare noen få derivater

Nå er det Doges tur etter GameStop. :slight_smile:

1 Like

Litt skitten del av menneskeheten vi et vitne til her, minner litt om horder av mennesker på black friday som sliss for å få billige varer. Grådighet; begynner mer og mer å skjønne hvorfor det betraktes som en av dødssyndene :sweat_smile:

2 Likes

Merkelig at det kun er jævelskap de skal blåse opp.

Eller gamestop var jo fantastisk da. Hedgefondene elsker jo når de tjener penger, mens småsparerne taper all sin kapital. Så uten tvil morsomt at det slår andre veien nå :heart_eyes: :heart_eyes:

4 Likes

Kanskje for å bli kvitt jævelskapet! Så lever nok jævelskapet videre litt lengre også…

Må bare dele denne. Av alle de 10-12 ICOene jeg var med på i 2017-2018 er det bare 2 som fremdeles er i live. Den ene av disse to bikket for første gang i pluss for min del denne uken!

Tenker å la den stå en stund siden dette er penger jeg uansett hadde tenkt var tapt. Litt morsomt når man plutselig har penger man ikke hadde regnet med. Prosjektet er solid så jeg burde jo ha lastet opp som f. når jeg så de fremdeles holdt og styrte på, i ulike sosiale kanaler, men jeg har holdt meg unna Krypto som et brent barn. Desverre :sweat_smile:

1 Like

Var også med på 4-5 ICO’er i de tidene.

Men så mange som ikke er i live pr nå ja. Må innrømme jeg ble litt nysjerrig på hvilke du deltok i? :relaxed:

Husker ikke alle for å være ærlig men de jeg kommer på i farten:

Vinchain, VIT, 0chain, Gameflip, Morpheus Labs, Hybridblock, Arcblock, Streamity…

… må sjekke ledgeren, men er rimelig sikker på det bare er 0Chain som er verdt noe av disse…

1 Like

Arcblock husker jeg, den ble jeg kvitt mye penger i :smile:

Sjekket i går, jeg har faktisk ikke Arcblock lenger, kom meg ut i pluss på den etter notering.
Eneste ICOen jeg gjorde penger på til nå (i tillegg til 0Chain da, om den holder seg :sweat_smile: )

Men Arcblock eksisterer enda, ser det ut som, hvis du enda har den.

1 Like

Mange som vil brenne seg/brant seg stygt på DOGE nå. Meme-coinen lever i beste velgående

Artig!


Voyager Token er min største posisjon og eier og VYGVF. Men nok skryt: Er det noen som kjenner til liknende app-selskaper det går an å kjøpe på børs? Tror slike vil stige helt enormt fremover. Kanskje er det fortsatt noen uoppdagede perler der ute. Swissborg hadde feks godt under radaren min inntil i går.

1 Like

Det er nok mange!

Og det er litt av problemet, vanskelig å orientere seg :slight_smile:

Mitt fortsatt største bet er $SWTH, som foreløpig ikke har beveget seg i riktig retning, men tror det vil komme. Uansett et veldig bra prosjekt. Snart med native BTC og ETH futures/derivater på ekte desentralisert vis.

3 Likes

Dogecoin Becomes Most Mentioned Crypto on Twitter Ever as Price Soars

Med så “billig” pris på 0.05575$ per coin nå og veldig mange mennesker som kjøper krypto for første gang er det en perfekt kombinasjon for videre fremgang. :slight_smile: