Merker at 4:00 pace er hakket for krevende for meg til å kalle det noe annet enn intervaller. Fikk presset det inn på en dobbel terskel-økt i går, hvor første økt var 4 x 12 minutter @ 4:45 og andre 5 x 1km @ 4:00.
Deltok i et løp på lørdag, og har løpt 35 km etter det, så vet selv at det ble litt vel mye. Fikk allikevel bare 47 timer restitusjon etter den doble økta, som er noe av det høyeste jeg har hatt på en stund. Tidligere fikk jeg ofte rundt 70 timer restitusjon etter enkeltøkter.
Som tidligere nevnt, vet jeg innerst inne at 4:00 er litt for lagt unna terskelfarten min til å ikke bli for intenst. Men, nå har jeg fått utløp for et litt barnslig ønske om å teste litt på den farten, så kan jeg heller gå tilbake til en mer konstruktivt pace fremover. Ser egentlig ingen fordeler med å kjøre denne økta med 4:00 pace istedenfor 4:35, annet enn for spesielt krevende økter som det gjøres plass til. Utholdenhetsscoren min har økt med nesten 300 på rundt 10 dager, så opplever at jeg responderer veldig bra på økt volum og dobbel terskel omtrentlig hver 10. dag.