No pain, no gain, eh nei. No pain, much gain.
Hvis du akkurat klarer å si «den gylne sonen» før du må trekke pusten er du der 
Det skulle jeg ikke ha gjort, det fucket til balansen mellom trening og restituering. Merkelignok kjenner jeg det litt i leggene, men mest i knærne. Antar egentlig det henger sammen med at det er noen muskler som er i spenn…
testa foam roller?
Ble 12:12 på 3000m om jeg følger 7 1/2 runde på løpebanen, men jeg startet alt for fort (selv om jeg prøvde å starte rolig). Får prøve igjen med bedre pacing, hadde satset på under 12 i hvert fall, samtidig er det over et minutt raskere enn forrige testløp i oktober (13:16) så burde egentlig være fornøyd. Bare irriterende å bomme såpass på pacingen.
Tungt på slutten 
Blir seigt når man starter i 10 blank-pace på 3000. 
Ja det var elendig disponert. Gemini oppsummerer ganske greit: Du brukte opp alt kruttet på de første 600 meterne, og brukte de neste 2400 meterne på en heroisk overlevelseskamp.

Nå blir det snart et par uker med litt mindre muligheter for løping. Hva gjør dere når det skjer?
- I ferien slapper jeg bare helt av - trener gjør jeg resten av året
- Gjør andre aktiviteter/alternativ trening i stedet
- Reiser ikke til steder som ikke er tilrettelagt for løping
- Får inn løping selv om det krever ekstra logistikk
- Løper hverken i ferien eller i hverdagen
0 stemmegivere
Husker ikke om jeg har spurt deg om det tidligere, men er leggen din en direkte forlengelse av lårbeinet, eller er den rotert mer utover? A la dette:

Det handler ikke om at man er utoverrotert i hofta i seg selv, men om en manglende retning og relasjon mellom lårbeinet og leggbeinet. I så fall endrer det funksjonen til foten ganske mye og man kan heller ikke benytte den tankegangen man ellers hadde brukt for å styrke fot og legg. Jeg har dette selv etter elendig oppfølging etter ankelbrudd. Har først blitt bevisst på det de siste årene.
Jeg går litt inn til beins, så motsatt. Har hjulpet å sitte på huk med henda mot hverandre og albue innenfor kneet.
Easy run, litt fortere men også litt mer hr drift. Måtte sakte ned underveis for at pulsen ikke skulle skyte i været.
Test makkertjeneste, fra forsvaret. Mest effektive treningen man får tror jeg. Bruker absolutt alt du har når du skal bære på et like stort menneske som deg selv uten at de hjelper i diverse posisjoner, men krever en makker på ±10% av din egen kroppsvekt som også vil spy
Instruktøren vår kastet opp da han skulle vise oss øvelsene i forsvaret xD. Å klatre på en annen person er også rimelig heftig og morsomt. Reelle ting det er greit å trene på hvis man plutselig ender opp i en ulykke og må bære noen et stykke eller liknende scenarier, så føles meningsfylt
Blir du bedre til å løpe? Ja helt klart, men via en annen vei enn direkte kondisjon, mer det mentale kanskje. Jeg startet rekrutten med rundt 15:00 på 3000M og endte på 10:30, det var lite direkte løpetrening. Mer å løfte mye tungt og så gjøre ting samtidig. Kanskje å løpe med vekter på seg har noe for seg også hvis man vil forbedre seg. Det letteste løpet var det på 10:30. Det verste var de på 14-15 minutter.
Regnet akkurat ut at jeg gikk ca 5100 høydemeter på ferien. Ikke noen løpning. Skall prøve å få inn et pass i morgen. Etter det kommer det en heitebølge og løpning blir det nok ikke noe av. Man må nok opp i svinottan før at få vettig temperatur. Men kanskje kjører min oppoverbakke-turer på Hvittingen. Skygge der på ettermiddag/kveld.
Mener du som alternativ trening i ferien? Veldig usikker på om jeg klarer å selge inn dette opplegget til kona 
Morsomt med 10:30 tid da! Klarer du å holde det noenlunde vedlike?
Jeg startet med 12:55, sluttet med 13:15. Kontorjobb. Hadde også lagt på meg 3kg muskler, uten å ha trent noe kondis å snakke om, så kan stemme sånn ca med at hjerte/lungekapasiteten har mest å si. 
Det var borte etter 9 mnd på fregatt etterpå xD Aldri returnert til 3000m 
Jeg tenkte å kjøpe nye løpesko, da mine er blitt ganske slitte. Jeg løper ikke veldig mye, men kanskje 20-30 km i uka. Løper noe intervaller, og noen ganger lengre turer på opptil 15 km. Mesteparten av trening er på asfalt/grus.
Noen som har tips til en allsidig treningssko?
Hoka challenger bruker jeg til sånt.
Fikk kjøpt VJ MAXx2 til skog og fjell, veldig fornøyd med den. Lurer på om jeg kunne spart et par ved å bare kjøre VJ ultra 3. Det er mye bedre såle for grep og de virker mye mer solide enn hoka.
Har ikke mer tips enn ar du må prøve selv hva som passer dine føtter og din løpstil.
Da jeg kjøpte nye sko var det de som på papiret skulle varit dårligst som var klart best.
Tungt å komme i gang etter ferien igjen, noe som er en litt uvanlig følelse for jeg ser stort sett frem til løping og trening generelt ellers. Selv om jeg har vært aktiv med svømming i havet, kajakk og turer virker det som at det har hjulpet null niks på å vedlikeholde formen.
Det positive med å være i dårlig form er at man kan få god progresjon på kort tid. Det har blitt ganske korte turer 6-9km med rolig tempo sone 1-2 og noen stigningsløp i løpet av turen som ikke har vart lenge nok til å ligge noe særlig i sone 3.
Det her er running indeks på polar klokka mi på løpeturene så langt (i løpet av 9 dager):
- 26 juli 46
- 27 juli 45
- 29 juli 49
- 30 juli 50
- 1 august 51
- 3 august 55