Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Løpeprat 🏃‍♀️🏃🏻‍♂️💨

Løpeformen.

Jeg tror det er viktig å ta det rolig å ta det i denne fasen, så slipper du å dra på deg en skade.

Vet ikke om det stemmer, men lærte for lenge siden at bindevevet som beskytter musklene begynner å gå bort etter bare en ukes pause.

Treningen du driver med nå kan da gjøres med lavere intensitet/tid og gi samme utbytte.

1 Like

Ja det har vært korte og rolige turer

Kanskje et tegn på at formen begynte å bli rett så bra før ferien :slight_smile:

Jeg som er i langt dårligere form har klart å vedlikeholde ganske greit. Avsluttet ferien i Danmark og fikk i mørket, med litt vind og en del regn slått ny pers på 5km (utenfor bane). Farten er joggetempo for mange her inne men var litt gøy å løpe der det er flatt og se at formen i hvertfall til meg å være er brukbar. Men skal prøve å finne meg et treningsmål og komme skikkelig igang igjen. Bør ha mye å gå på både når det gjelder fart og utholdenhet ganske mye. Må bare få kontinuitet i treningen.
Men ikke like enkelt å få trent alltid. :unamused: I går gikk hele ettermiddagen/kvelden til å ta seg av en gutt med allergisk reaksjon som endte med et par timer på legevakten.

2 Likes

Jeg har hatt veldig utbytte av rolige turer med noen stigningsløp, generelt har jeg veldig dårlig utholdenhet men virker som jeg løper naturlig ganske fort så jeg trenger ikke trene noe særlig på det (relativt sett mot mitt nivå mener jeg så klart). Leser løping av Marius Bakken nå og han er jo rene fartsfantasten sammenlignet med hvordan min trening har utviklet seg :sweat_smile:

2 Likes

Er du på samme alder som Marius Bakken når han trente seg opp? :see_no_evil:

Var litt halvt spøkefullt siden hans image er at han er forkjemper for lav intensitet hehe men så klart tåler ungdommen mer og folk som jager resultater må jo trene litt mer målrettet og med høyere intensitet enn det jeg gjør

Første intervall og litt fart på gudveithvorlenge.
Juni helt off - Juli loffing i varmen og litt puls i terrenget.

2K oppvarming / 4x stigningsløp / 4x1000
4:10 - 4:08 - 4:05 - 4:03

I favoritt intervallsko Hoka Rocket X3

Gikk overraskende greit selvom jeg måtte opp i rød sone. Øke med ett eller to drag i uka nå så er man kanskje klar for noe utpå høsten :golfing_man:

1 Like

Dette er jo rene kunsten! Du får skrive ut og henge på veggen! :ok_hand:

Imponert over farten på stigningsløpene og at bunnene på pulskurven mellom hvert stigningsløp ser ut til å være fallende, er det fordi du går rett over fra 2km oppvarming til stigningsløpene uten pause?

Hvor lang pause har du mellom 1k intervaller?

1 Like

er nok mer tilfeldig og at jogger/går litt roligere til pulsen har blitt lav nok. Jeg bruker stigningsløpene til å sjekke pulsresponsen, fort opp og fort ned i puls så er kroppen klar for trening.
Ca 60 sek pause :+1:

2 Likes