Nei, overhodet ikke. Godt du sa. Har tenkt at jeg må kjøpe meg nye.
Hvorfor endte du på VJ maxx 2? Bruker du e kun i fjellet, eller til alt?
Nei, overhodet ikke. Godt du sa. Har tenkt at jeg må kjøpe meg nye.
Hvorfor endte du på VJ maxx 2? Bruker du e kun i fjellet, eller til alt?
De er kun på fjellet og gjerne ganske teknisk sti. Suverent grep på dem.
Har brukt noen hoka challenger, men de er uten rock plate og har bare ok feste. Det de gjorde når jeg byttet til dem var å kvitte meg med fotproblemer. De jeg har nå er nok for gamle, så må få meg noen nye.
Tviler på at jeg hadde fått til noe særlig løping der , men bra landskap for en fin vandretur ser det ut som! Jeg gleder meg til fjelltur i påsken da, men da blir turene på ski.
Jeg har samme sko. Har aldri hatt bedre grep på våte glatte steiner i vestlandsfjell. Helt suveren.
Stemmer det at VJ Sport Maxx 2 er unormalt store i størrelsen? Bruker normalt 45,33 også kommer de i 44,5, 45 og 45,5.
Ja ser jeg har 1,5 str mindre enn jeg normalt bruker.
VJ har alltid hatt litt spesiell passform så hvis du har mulighet til å prøve de i butikk vil jeg si det er en stor fordel.
Og bare så du er advart, de skoa funker nesten bare på sti spør du meg… Til grusveier og mye transport på vei (til og fra sti) har jo feks hoka en haug med modeller som funker bedre. Men på sti - helt konge 
Jeg har mindre enn fem minutter fra døra til skogen og tenker å bruke dem der og på fjelltur når jeg ikke orker tanken på goretex.
Har som nevnt hoka challenger som fungerer godt på vei og sti, men som sliter litt med grepet til tider.
Hvorfor synes du ikke de funker på grus?
5 min er ca samme som meg. Altså man kan jo fint løpe på grus, men skummet har ikke like god demping som f.eks mange modeller fra Hoka som jeg heller hadde valgt hvis jeg løp mest grus. Mindre støtdemping blir en fordel igjen på sti hvor det er mykere og den blir mer stabil.
Ang vær og vind og pacing, her er en ganske kul app som legger opp pacing strategi etter været. Utviklet av en engelsk løper.
Har ikke betalt for den selv men testa en gratis prøveperiode før et løp i fjor
Vj ultra 3 har samme grep, men med mer demping.
Litt jevnere og bedre fart denne uka på terskelintervallene
Jeg kjente det litt i leggen akkurat som sist på tredje intervall men da visste jeg allerede om trikset med høyere knær som jeg kunne ta helt fra start på det siste draget.
Tok nedjogging med lukket munn. Satt på en imaginær tape bit helt enkelt. Det skal jeg teste fremover på oppvarmingen, hvile, langtur og nedjogging fremover.
Ett lite tips om du ikke gjør det allerede, trykk lap/runde når du starter intervallet så får du nøyaktig data kun på dragene også 
Akkurat nå timer jeg intervallene til å matche km
det funker ganske bra nå siden jeg merker at litt lengre pauser enn det man egentlig skal ta fungerer bedre for meg, tror det har å gjøre med at opplegget gjerne er skreddersydd for eliten? Men etter hvert kommer jeg nok til å behøve å gå over til manuell som du sier. Da ser man jo også bedre snittet for hele 2km draget
Tør ikke spørre hvilken fart du har på vo2 maks intervaller 
Skjønte ikke helt hva du mente men jeg tenker ingenting med løping er forbeholdt eliten, bortsett fra å løpe sabla fort 
Du har aktiv pause med rolig jogg, det er mye hardere enn f.eks 2 min ståpause. Aktiv pause på 1km får du ikke pulsen ordentlig ned, gjør økta hardere og dragene ganske sannsynlig litt saktere. Men så trener du utholdenhet desto bedre da, nesten mer tempoøkt enn intervall.
Jeg pleier å ha 60 eller 90 sek stå/gå pause på 1 eller 2 km intervall hvor jeg skal holde god fart på dragene
Det var 3 minuttere da, på bane med 60s ståpause 
Bare tenker at pulsen faller fortere og tar lenger tid å jobbe opp for eliten. Men ja merker at lang aktiv pause fungerer bedre for meg, får vasket ut en del melkesyre og piggere bein til neste drag og litt mer løpevolum på kjøpet. Foreløpig ser det ut til å gi resultater så jeg er veldig spent på utviklingen fremover!
Man får ned pulsen ganske mye ved to minutter gåing mellom intervallene, ja. 
Synes økten du henviser til virker litt gøy, @holmes . skal teste det ut.
Prøvde meg på noen 400 metere på banen på onsdag for å teste litt og for at jeg vil komme litt i gang med de korte distansene, men ser at gpsen på klokka (polar) er mye dårligere enn det jeg fikk på telefonen. Så selv om jeg løp ytterste bane (bane 4) hele veien rundt varierte det fra 0,31 til 0,45. Det skal være 423m så jeg hadde forventet i hvert fall 0,4km på en hel runde ytterst.
Jeg vet jo fasit selv men hadde vært morsomt å se litt riktigere pace nå ser det jo ut som jeg løp skikkelig sakte 
Det er fort 50m forskjell fra inners til ytterst.
På Garmin kan vi taste inn hvilke bane vi løper i for å få den mer nøyaktig. Dette fungerer greit for meg.
Det er også en annen løsning med logging av mer gps data.
Har du denne muligheten på polar?