Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Trykker mer stimulus? Universal Basic Income? Market meltup?

1 Like

Mer stimulus uten tvil. Call’er som sagt ingen boble popp i nær fremtid nødvendigvis, men det er sjokkerende volum :grimacing: Haller mer mot meltup i nærmeste måneder ja

1 Like

jeg er jo ganske sikker på at mange av disse taper masse penger allerede, og at de store pengene handler vis a vis nyfrelste day-tradere på samme måte som de kjørte gamestop langt over 300dollar. Gamestop var vel ikke styrt kun av retails. Godt mulig gamestop var en event som beskriver hva som kan utspille seg de neste mnd før vi får en potensiell vending. Avviser ikke 20-30% oppside på indeksnivå. Full fomo, ref 1900$ stimuli-pakken.

Spørs om retails skal bakes og lamineres inn på toppen før slusene åpnes.

4 Likes

Ikke bare over dammen det er fest!

2 Likes

Er en del som har snakket om at dollar har vært veldig sterk de siste ukene. Det skal sies, foreløpig er dette bare en liten bounce, fremdeles ingenting som skriker at den har bunnet

Jeg følger den ganske jevnlig

En bevegelse der i dag som kan være en higher low, men ingenting å konkludere med.
Må minimum over 91,6 for at det virkelig skal svinge

I REPEAT. DO NOT WORRY!

4 Likes

Man må jo være bra dum for å tro at å printe en haug med penger og gi folk bedre råd enn de noen gang har hatt skulle være inflasjonsdrivende. Ingen grunn til bekymring, selvsagt.

6 Likes

-Likviditetsbombe
-NIRP(negative renter)
-blowoff top

3 Likes

MOAR!!

1 Like

Mr big short himself advarer om hyperinflasjon

3 Likes

DXY skal helst bounce NÅ MED EN GANG

Edit:
For at den ikke skal fortsette nedtrenden altså. Jeg tviler litt på at det kan skjer når en trillion bidenpenger snart fosser inn over markedet.

1 Like

Nei takk :sweat_smile::crossed_fingers:

Synes det ligner en HS (som jeg snakket om i dagens video). Synes ikke den ser hot ut i det hele tatt…

1 Like

Ja når du sier det, spesielt sammen med rsi ser den litt hode skuldrete ut.

2 Likes

Det er min teori :slight_smile:

Men altså, jeg tror det er bra for USA og bra for verden generelt at man får en del inflasjon. Man er litt stuck i demografiendringene, og hvordan skal man ellers få omfordelt rikdom fra gamle folk som eier noe til unge voksne som jobber?

Få opp lønna, gjør fiatvaluta mindre verdt, osv. På en eller annen måte må man jo betale for at man finansierer alt i verden med gjeld.

5 Likes

Er det ESG-korreksjonen som drar børsene nedover nå?

Sektorer som klarer seg greit idag:

2 Likes

DXY ikke blandt dem?

Digital dollar. Full kontroll over alle transaksjoner og stimulus digitalt på 123?