Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Er vel 200k som er target for 2021?

Dersom de hadde forum på 90-tallet så ville sikkert Apple-tråden sett lik ut som denne. Noen koser seg og slapper av mens kursen stiger, mens noen frustrerte prøver å time short ved jevne mellomrom.

2 Likes

Virker som du bare short på trass, siden du er så imot Bitcoin. Det er jo rimelig skummelt å shorte i price discovery med denne euforien og store selskaper som kommer inn en etter en. Hvorfor venter du ikke i det minste til en klar trend reversal på higher time frame?

2 Likes

Brudd opp av trend er mange ganger et tegn på enda sterkere stigningstakt fremover.

3 Likes

Tenker det kan være grei R/R med en short på disse nivåene. Hadde jeg for en mnd siden visst at TSLA og flere andre store aktører gikk inn med så mye $ i btc hadde jeg tippet høyere enn 50K.

Skal sies at jeg ikke trader på den måten og fortsetter å handle btc da jeg har stor tro på det fundamentale og teknologien. Lykke til.

Haha, regner med du troller nå - sjekk DXY og meld tilbake :wink:

Ny short trigges når vi bryter ned her:

DXY

1 Like
3 Likes

Før noen går heavy short, og taper alt, bør man i hvert fall ha et par ting i bakhodet.
Mr. Saylor går inn med nye 600 mill nå snart.
Meet Kevin, et fluepapir for retail, går også inn i Bitcoin. Kevin er viktig mtp Metcalfe’s law, som mange estimerer fremtidig Bitcoin-pris utifra.
Mr. Saylor drar som kjent institusjonene med seg.

1 Like

I og med at du shorter aksjer, krypto og det som er. Betyr det at du er bullish på fiat? :wink:

2 Likes

Dette er en liten portis jeg startet før ting tok helt av, mest for morro. Nå er målet at den skal få verdi nok til at jeg kan kjøpe ny tesla ( med bitcoin).

image

Spørsmålet er om det blir Model 3 SR, eller om det blir Plaid :stuck_out_tongue:

Følg med for mer morro! oppdateres sporadisk.

9 Likes

DN mente først at Bitcoin var en fiasko, men nå virker det som de har snudd. De mener det er galskap å kjøpe Tesla med Bitcoin, av den grunn dersom Btc dobbler seg så kunne du kjøpt 2 Teslaer i stedet for 1. Hva har du å si til ditt forsvar? :wink:

1 Like

At disse pengene ikke finnes i min daglige økonomi og at det å kunne kjøpe en tesla for dem vil være en gigantisk win.

2 Likes

Pass på, vi har noen shortere her som ikke ønsker deg en Plaid :joy:

2 Likes

Hvor mye starta du med? Jeg kjøpte for rundt 20000 i slutten av november, kjøpte samtidig for ca 28000 i hunter, som gikk i null. Har altså gått inn med 48000, står nå i 93000.
Det blir nok en Model Y eller bobil på meg😅

Newbie, Skattesatsen lik på krypto?

Kan vi være så snill å holde snakk om skatt på krypto i en tråd, kommer til å bli et hot tema ut over våren

3 Likes

Dere tror jeg bare shorter men jeg følger bare chartet. No bias på Bitcoin ifht. aksjer - fordi? Fordi jeg ikke aner om Bitcoin er hype eller noe som kan bli verdt millioner om noen år. Skal man se historisk på denne så tror jeg på sistnevnte hypotese, men jeg er ingen HODLER. Nå oppdaget jeg dette så er foreløpig long, med SL til nedsiden av rangen.

Troller overhodet ikke, jeg ser flere på forumet her som aktivt heller vil tjene penger på shorting enn på longposisjoner, antar det har med en følelse av at man da vinner over alle andre.

Men over tid går jo equities stor sett oppover, så om man ikke girer voldsomt så vil shorting være lite fordelsaktig.

Og shorte bitcoin med giring virker helt hodeløst når man ser hva slags bevegelser som har vært oppover når den er i bullmarked.

Det har ikke slått deg at grunnen til at man shorter er fordi ingenting går rett opp?
Når ting konsoliderer eller får pullback så er det en fordel å kunne tjene penger på nedsiden også.

Det sagt så er jeg enig i at det er ytterst farlig å shorte noe som er parabolic.
Men jeg tror vi nærmer oss en foreløpig topp, jeg ser bare ikke tegnene jeg ønsker meg på at den er her enda (f.eks volumklimaks og engulfing candles på høyere timeframes etc).

Edit: dump! Røk ut på SL. Får se hvor den tar i mot nå.

1 Like

Greia er vel at hvis man treffer på en short så vinner man dobbelt siden alt også blir billigere, så når man går long igjen har man mer å kjøpe for og det man kjøper er billigere. Men å være sta perma bear kan fort bli veldig dyrt og lite lønnsomt.

Når det kommer til krypto er det galskap å være short mer enn veldig kort tid.

2 Likes