Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Manchester United (MANU)

Veldig tilfredsstillende å se at det laget faktisk kunne angripe, og spille underholdene fotball.
Første gang Man United putter 5 etter 5-5 mot WBA under SAF.

Siden dette er et aksjeforum, så kan man vel anta at aksjekursen åpner opp på mandag?

https://finance.yahoo.com/quote/MANU?p=MANU&.tsrc=fin-srch

5 Likes

3-1 over Huddersfield er kanskje ikke mer enn forventet, men positiviteten, angrepene, forsvarere som fyker fremover og 2 mål fra Pogba gjør ekstra godt med Glazer på tribunen i dag. Det at han får høre alle Solskjær sangene om og om igjen og ser smilene til alle fans og i støtteapparat gjør at jeg tror Solskjær har større sjans til å få jobben permanent.

:beers:

5 Likes

Gleden i laget er tilbake!:ok_hand::blush:

1 Like

Bra kamp, men frem til første målet kom, synst eg United var småsløve, alt i alt veldig bra, men skuffende at dei ikke idag heller kunne klare å holde buret rent.
Blir spennende å se laget mot bedre motstand etterhvert, Pogba er vertfall en helt annen spiller nå enn ved MOU

3 Likes

Digg å se city tape nr 2 på rad :crazy_face:

4 Likes

Godt å se at noen klarer å bruke milliard-mannen i rollen han er best. Han var god i dag, Pogba!

1 Like

Må si jeg grur/gleder meg til at Liverpool kommer på besøk til Old Trafford igjen… Hadde vært jævlig deilig å slå de! Ser mye positiv forandring i laget etter Solskjær har kommet inn.
Hadde ønsket han hadde startet med samme lag som mot Cardiff. Bare han ikke roterer for mye :slight_smile: Men viktigst av alt, seier :red_circle::white_circle::black_circle: Go Red Devils :heart:

1 Like

Håper han prøver å sette en ellever, hvor han vet hvilken som er best. Det tok Mourinho tre år, og han har fortsatt ikke peiling. Det blir også veldig spennende hvordan det blir med Lukaku og Sanchez. Jeg tror Sanchez virkelig kan skinne med litt frie tøyler.

1 Like

Med det tette kamprogrammet vi har nå, så tror eg det er lurt å rotere noe

2 Likes

Noen av dere som har vert på old trafford ?
Eg å en kammeret driver å planlegger en tur ut mot slutten av sesongen, aldri vert der, sett en kamp i London, tottenham

Va der for syvende gang nå mot Juventus i cl :slight_smile:

4 Likes

Solskjær er en likandes kar og ManU er en storklubb. Men må ærlig innrømme at det lages litt for mye oppstyr av at ManU tukter to middelsmådige lag, uten at Solskjær har fått påvirke laget særlig mye hittil. Resultatene er at spillerne endelig er kvitt tvangstrøyen og kan slippe seg fri. Når et slikt godt lag møter enkel motstand, så vil det normalt ende med seier, uansett hvem som sitter på benken.

La nå Solskjær få tid på seg og la ManU møte reell motstand før Solskjær utropes til å være gudelig. Jeg håper han lykkes, men har fortsatt erindringer fra hans tid i Cardiff i bakhodet. Og ja, han har mye å bevise for tilhengere som har store forventninger til han som manager.

1 Like

Normalt sett så vill eg vert enig med deg her, men det som har skjedd etter at Solskjær har komt, eller etter at Jose er borte, alt etter hvordan man ser det, er at det er en enorm glede og lettelse blandt spillerene, det er ett helt annet spill, i begge kampene så har spikerene virkelig villet noe.
Eg tror United ville ha vunnet begge kampene også med jose på benken, men eg tror ikke dei hadde scoret like mangen mål eller spilt med den gleden og troen på eget spill som vi nå har sett.
Men eg er enig i ag vi må go det koen flere kamper og kamper mot bedre lag.
Opptimismnen og gleden bland fansen smitter over på spillerene, derav vil eg tro på gode resultater også mot bedre lag

2 Likes

Etter det du skriv så er vi enige. De to siste seirene er utslag av at spillerne har sluppet tvangstrøyen og kan utvise mer spillerglede. Men det ville de gjort uansett hvem som løste opp tvangstrøyen. ManU har såpass gode spillere at de er i stand til å slå de fleste lag dersom de får en viss frihet på banen.
Det er mot sterkere motstand deres styrke og svakhet må komponeres på skikkelig vis for å få maks effekt ut av den kvalitet hver enkelt spiller besitter.
Så Solskjær sin kvalitet som manager kan media diskutere den dagen ManU møter Liverpool eller Tottenham. Enn så lenge er det lettelsen over å bli kvitt Jose og ta imot en gammel helt i ManU. Men etter mitt syn har det lite å gjøre med Solskjær sin evne som manager. Den syretesten vil komme på et senere tidspunkt. Håper for hans del at han består testen og at han slippe å oppleve nok et mareritt slik han fikk oppleve det i Cardiff.

I tillegg håper jeg han unngår å handle inn norske spillere, slik han gjorde i Cardiff. De holder dessverre ikke mål på dette nivået og norske benkevarmere trenger han ikke.

1 Like

Har vært der 3 ganger. Sist i testimonial kampen til Solskjær for 11 år siden :scream:

5 Likes

God stemning disse to første kampene ja, men det er nok først den 13.januar, borte mot Tottenham, at vi får se hvordan dette her kan fungere. Kjører på fremover nå og står høyt med backene. Mot bedre motstand blir man avhengig av å få uttelling fremover, for et bra lag kan nok utnytte dette.
Har vært på Old Trafford mange ganger, hadde sesongkort første sesongen til LVG.

2 Likes

Solskjær har vært svært heldig med kampprogrammet. Først en lang rekke kamper hvor det skal lite til for å vinne (selv om f.eks. Manch C har vist i det siste at det er mulig å tape også), og så en kamp borte mot Tottenham hvor han vil få ros selv ved tap hvis laget gjør en god figur. En seier i den kampen ville ført Solskjær inn i stratosfæren, men det er neppe noen stor “fare” for at det vil skje.

Eg tror United vil kunne spille enda bedre mot enda bedre lag en det vi har sett mot antas svakere lag nå.
Når United møter bedre lag, så møtes lag som vil opp og frem, det vil skape rom for uniteds offensive stjernegalleri, men også utfordringer for jyplingene bak der.

Ser foresten at mangen mener Solskjær har hatt to lette kamper, noe som stemmer, men united har hatt kamper mot svake lag tidligere igår også, Og forskjellen på laget mot dårlige lag med og uten Jose, er enorm, ingen kan ta fra laget dens lille gleden som har blitt vist dei to siste kampene, det er en vilje som vi ikke har sett i noen av dei andre kampene hitil i år.
Bare det st Pogba nå smiler igjen, vil kunne utgjøre en forskjell, noe han ikke gjorde under Mou

5 Likes

United kommer til aa vinne alt fremover, med Solskjer ved spakene;-))

:thinking::thinking:

1 Like