Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Multiconsult - Småprat

Notice of annual general meeting in Multiconsult ASA

Multiconsult ASA - Annual report 2023

Minutes of annual general meeting 2024

Multiconsult - Ex. dividend NOK 8.00 today

Invitation to presentation of first quarter results on 8 May 2023

Correction: Invitation to presentation of first quarter results on 8 May 2024

Arctic hever kursmål til 150 rett før q1. Begrunnelsen virker temmelig overflatisk, og som overvurderer multiconsults avhengighet av byggmarkedet.

“Selv om kontraktmarkedet forventes å forbli svakt i 2024, har utsiktene for 2025 forbedret seg noe på grunn av forventet vekst i byggestart”

Det stemmer dårlig med inntrykket jeg har. Kan jo lure på om de har sjekket ordrereserven med rikshospitalet, Fornebu anen mm i det hele tatt.

Abg oppdaterer kursmål til 160 begrunnet med rabatt mot peers, det er jeg helt enig i.

Multiconsult first quarter 2024 - improved performance

Bunnsolid igjen, stor kalendereffekt som kan få tallene til å virke litt svake, men justert for kalendereffekt er ebita ca 250 mill, meget pen oppgang fra i fjor. Ordrereserve 5 mrd, også det bra oppgang, så kan analytikerne klø seg i hodet over hvordan dette er mulig når hyttemarkedet er i en bølgedal.

3 Likes

Føler litt at dette kan ha vært rettet litt mot meg og delvis med god grunn. Morsomt med litt dryppende sarkasme en onsdag morgen. :smiley:

Uffda, var rettet mot f eks arctic og pareto!

Hyttemarkedet var selvsagt sleivete, men de legger for stor vekt på byggmarkedet, som dessuten er bedre enn de skal ha det til for multi

1 Like

Hehe, neida jeg har tenkt i samme baner som Arctic og Pareto også har du svart meg her (eller i andre tråder om denne sektoren). Det som er veldig interessant er jo at du har hatt rett i dine analyser. Liker fokuset ditt på solide selskaper med svært godt vekstpotensiale. Burde drive med det samme og slutte å hive penger i dass i Starbreeze, Ultimovacs, osv. (Det svir selv når jeg har mest i Nekkar/Reach Subsea)

Hehe har delt investeringene mine i to grupper, langsiktig/solid og kortsiktig/kamikaze jeg også. (Pluss en eiendomskonto med veldig lite kjøp og salg). Prøver å tenke litt motsyklisk i litt sykliske selskaper noen ganger.

Jeg merker at jeg må være mye forsiktigere med kamikaze-investeringene mine. Også bare droppe de verste binære eventene. Det er bare ikke verdt det.

Bunnsolid rapport igjen.
Tenk så bra dette blir når Q2-rapporten legges frem 21. august, når man får tilbake den massive kalender-effekten den andre veien. Q1 overgikk mine forventninger, som var høye.

Overgikk massivt forvetningene til Pareto, nok en gang, som fortsatt biter negler over det dårlige hyttemarkedet (…), med en uforståelig hold anbefaling på Multi med TP på 135, fortsatt. Forstå det den som kan.

Paretos førsteinntrykk av Q1-rapporten:
Q1’24 first take: EPS 17% ahead of cons. – solid report
Multiconsult reports Q1’24 EBITDA 6%/8% ahead of cons./PAS on lower costs, and lower D&A slightly offset by higher finance cost and taxes trickling down to a 17% / 29% EPS beat.
All else equal we expect consensus 2024e EPS to come up ~4.5% (PAS ~8%). Market outlook seen as ‘stable’ with strong activity, supported by good order intake with backlog around record highs.
A positive report in our view.

3 Likes

Veldig bra lønnsomhet med 10 % ebita-margin, vet ikke om det skyldes debiteringsgrad eller timepriser, får se mer på dette etter jobb.

Mandatory notification of trade - primary insider

Mandatory notification of trade - primary insiders

Multiconsult acquires Petter J. Rasmussen AS

Multiconsult ASA - share buy-back programme