Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordea Investor - erfaringer?

Jeeeezez :persevere:
De hadde hele natta på å fikse det.
“Dessverre har vi ingen indikasjon på når problemet kan forventes å være løst”

1 Like

Egentlig ikke akseptabelt overhodet. Gjør få handler selv, så kurtasjen betyr lite i den store sammenhengen. Bør nok ta et grep.

Jeg tror problemet er at de hele tiden prøver å lappe sammen et gammelt system. Fikse flaskehalser. De skulle gjort et stort løft, men får ikke penger til å gjøre det.

1 Like

Eneste endringen jeg ser er at vi nå får melding med en gang en kommer inn, i går var det først når en forsøkte og handle.

De har heldigvis et aksjebord man kan ringe inn til. Funket fint når jeg ikke kom inn fordi BankID var nede.

Nei. Man kan ikke ringe inn ordre heller. Hele systemet er nede.

1 Like

“Vi vil dessverre ikke kunne gjennomføre handler for deg per nå.”

Så føler Aaleby er innpå noe.

1 Like

Holy shit! Det er overhodet ikke akseptabelt!

Jeg trenger heldigvis ikke trade noe nå, men det kan jo endre seg med en evt børsmelding.

1 Like

Glimrende måte å unngå å måtte bruke bankid er å gå inn via Nordea mobile appen. 4-sifret kode er alt som må til.

1 Like

Oppe og går igjen nå

1 Like

La inn en ordre. Denne ble bare borte i systemet og ser ikke om den har gått igjennom eller ikke. Så det er fortsatt problemer

Har et salg som nå ligger under kjøps kurs, men det står 0% av trans gjennomført, wtf.

Salget gikk gjennom, er noe treghet i systemet bare virker det som.

2 Likes

Fant denne ROS analysen på finanstilsynet sine sider, les fra side 50 og nedover. Kan spørre seg om hvilke forbedringer som er utført de siste 4 årene. Kanskje de skulle brukt litt mer ressurser på IT sikkerhet og en kan lure på om der er noen form for redundans i systemene deres.
Sikkerhet koster penger og dersom det ikke har økonomiske konsekvenser for de er det neppe vilje i ledelsen til å bevilge nødvendige midler. Kundene kommer neppe noen vei med økonomisk krav for tapt handel, så det er vel bare å la det skure å gå.

La inn den nå. Kunne faktisk bruke fingeravtrykk for å logge meg på.

• Informasjon: Det er for tiden noen tekniske problemer. Dette gjør at man for øyeblikket ikke kan se porteføljen. IT er på saken og vi beklager dette. Ved spørsmål kan du ringe oss på telefon 22 48 51 50

Flere enn meg som ikke får handlet på Nordea i dag ?

Edit: Fikset nå

1 Like

Jeg fikk inn en ordre for en time siden.

1 Like

Hvis de bare får plattformen stabil så er det veldig mye som er bra med Nordea. Veldig lett å nå de per telefon og de er trivelige og imøtekommende. Selve plattformen har jeg veldig sans for og kurtasjen er lav.

3 Likes

Andre som har “mistet” alle sine aksjer i oversikten, uten mulighet til å kjøpe og selge?

Virker hos meg, men står i appen at “noen som opplever at porteføljen ikke vises”

1 Like