Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordea Investor - erfaringer?

Om du i mobilbank-appen velger rediger og legger til “avansert handel” som snarvei så skulle det fungere som før. Ikke veldig intuitivt at når de ikke bruker samme navnet der lengre.

3 Likes

Ah, tusen takk :blush:
Den hadde jeg ikke funnet uten hjelp.
Det er raskere innlogging på appen enn på nettsiden, så jeg savnet den.

Jeg bruker Nordea pga lave kurtasjer og fordi jeg har innskuddene der. Men å følge med på kursene er håpløst. Derfor følger jeg med på Nordnett mens jeg handler på Nordea.

2 Likes

Velger du min portefølje 2 ganger og velger kurs får du kursene i % og kr. Jeg liker ikke appen for det at den stadig vil stenge ned, bruker derfor pc om jeg skal følge med i lengre tid., Ellers synes jeg alarmene virker fint, bare sette inn grenser for hver aksje så får du en SMS. Hva har du i kurtasje i Nordea siden du skriver den er lav?

Det er ulike prisstrukturer i ulike banker/meglerhus. Nordea er sikkert ikke billigst for alle. Men jeg handler for ganske store beløp og da er makspris gunstig.

2 Likes

Noen som fremdeles bruker Nordea Investor ? Tenkte jeg skulle teste de litt men ser kurtasjen som default er mer enn 2x det jeg har hos Nordnet.

38 kr

Bare å dumpe Nordea.

5 Likes

Ja nå tror jeg det blir adios for mitt vedkommende også. Syntes kurtasjen er blitt høy - samt dette ekstra gebyret i tillegg. Håper ikke det blir en trend hos andre.

Noen som har erfaring med flytte av Ask kontoer til andre aktører, f.eks Nordnet og hvorvidt det lar seg ordne greit?

1 Like

Det gikk fint å bytte den andre veien. Så burde gå greit tilbake også. Det var noe tregt, så ikke gjør det mens du tror du trenger å gjøre en trade.

1 Like

Er det noen som kan matche Nordea sin lave kurtasje? Ingen krav til antall handler. Man må betale gebyr bare for å ha vps konto der, men det lønner seg uansett for meg, tror jeg. Blir jo skeptisk til alle klagene på funksjonalitet. Ingen bedring? Sbanken har vært ok, men de skal øke prisene. Hva er alternativene? Nordnet er uaktuelt pga høye priser (jeg gjør ikke 30 handler i mnd).

Mye mer stabil nå

1 Like

Hvordan er kurtasjen i Nordea for tida?

0,04 %, min. kr 39,00 maks kr 149,00

Skremmende at det er laveste kurtasje i markedet

1 Like

Vrient å forstå produktet
Hva blir den egentlige kurtasjen? Feks ved handel 100k

Saxo?

Oslo Børs/Oslo Stock Exchange
0.08%
(min. 10 NOK)

0.05%
(min. 10 NOK)

0.03%
(min. 10 NOK)

Så utfra nivå, 80, 50 eller 30 kr? Nordea ville hatt 39. Saxo er billigere på små beløp, men med “classic”, så blir det fort dyrere. Nordea har også en max, det ser ikke Saxo ut til å ha.

:+1:Holder meg til Nordea

Hadde Nordea tidligere, kastet de fort ut da de satte opp minstekurtasjen fra 1,-
En helt elendig plattform som svir øynene og ofte hadde de tekniske feil.

Skjønner at du ikke handler så ofte, men hvis beløpene heller ikke er så store så er jo mini hos Nordnet absolutt til å konkurre med. Virker som du handler for mindre beløp siden du bryr deg om en relativt liten forskjell i kurtasjen. Man må opp i 26 000 kroner for at Nordea skal lønne seg da (dette gjelder i Norden).
image

2 Likes

har endelig fått avsluttet kundeforholdet med Nordea, ingen anbefaling herfra, dårlig tjeneste og treg support. Ville ikke sett meg blind på kurtasje, lever fint hos nordnet nå.

3 Likes