Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Ikke i noen stor grad nei.
Mer toxic og ikke egnet for samme pasienter som Paradigme-populasjon (+65 år).

(Anbefaler å høre på Radforsk podkast fra sept 2020 hvor Nieba snakker om de ulike behandlingsformene for 3L og hvorfor de mener Betalutin er så unik for denne pasientgruppen versus andre.)

Mei Pharma har en Pi3k inhibator (Zandelisib), og det medfølger flere bivirkninger og noe tyngre behandlingsregime. Mei Pharma skriver i en presentasjon at Pi3k inhibatorer har hatt lavt historisk opptak grunnet toxicity, men de mener deres produktet kan endre på det.

Zandelisib was generally well-tolerated. The rate of drug related grade 3 AESI was: diarrhea 3.5% (2 57); colitis 3.5% (2/57); rash 1.8% (1/57); ALT/AST elevation 1.8% (1/57); non-infectious pneumonitis 1.8% (1/57). No grade ≥3 AESI has been reported after Cycle 3, when patients are treated with the IS, and the discontinuation rate due to adverse events was 7% (4/57). There were no isolated grade 3 elevations in ALT and AST: such elevations were transient and in each case were associated with grade 3 diarrhea or rash.

Fra NANO’s ferskeste presentasjon:

7 Likes

Big in Japan?

Vet ikke om denne er lagt til her tidligere:

Fra februar-21. Virker som om NANOV knytter til seg hjelp i Japan.

Bruk maskinoversettingsfunksjonen i nettleser.

9 Likes

Ser ut som en patentsøknad?

3 Likes

Mer om Astamuse. På engelsk.

Står en del om rituximab, kan det være noe med archer-1?

Uansett spennende, tror mange kan bli tatt på senga av forskjellige sammarbeid/partneravtaler som kommer framover!:fire:

7 Likes

Det ser veldig ut som et patent. Som er alfa og omega for å kunne utlisensiere i et marked, så det er jo bra.

Folketrygd fonde skal vel ha tilbake utlånte aksjer til G f så hold på aksjene så short må bet litt ekstra

2 Likes

Jeg ble trukket på den 14/4. FIkk brev i posten idag om at pengene måtte være på konto innen den 14/4. (Noen har ikke fått med seg at det finnes digitale løsninger).

Men jeg har ikke mottatt aksjene på min konto enda.

Det er 20. april man mottar aksjene. Står i børsmeldingen fra 12. april :slight_smile:

1 Like

Da er Worldquant tilbake med 0,5% short

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Det er så morsomt å lese om folk som kjøper seg opp i emisjoner uten å lese prospektet, 100 forskjellige spørsmål som man burde kunne klare å finne ut av selv helst før en investering :sweat_smile:

6 Likes

Har vi en tro på press i kursen når rep emi aksjene kommer ut i markedet på tirsdag eller er alle standhaftige og lar shorterne få blø?

For de som vil selge rep emi aksjene sine hvorfor vente og ikke selge dem nå

Har absolutt nada å si.

Hvis folk skulle ha så stort behov for å selge den skarve slanten aksjer det var mulig å få tak i (jeg fikk 4,22 x tildeling og det tilsvarte vel drøye 10% av posisjonen jeg hadde fra før)
så kunne de jo bare selge de aksjene de måtte ha for å få tegningsretter i utgangspunktet.

2 Likes

“Men de får jo ikke aksjer før den 20!!?” - ref 32 poster om emnet de siste dagene…

5 Likes

Samtlige av dem som fikk aksjer i rep emi har NANOV aksjer fra før. Selv om man venter til rep emi aksjene er på ens konto, så vil det for de aller fleste være tidligere ervervende aksjer som selges, dersom noe må selges. Kun i de tilfeller der man har gjort en kraftig overtegning, samt vært heldig nok å få tildelt alt, vil det være tilfeller der noen selger nyervervede aksjer og som sådan må vente til 20. april.

Men i mitt tilfelle selges ikke en eneste NANOV aksje, snarere tvert imot.

4 Likes

Her akkumuleres det også London! :slight_smile:

3 Likes

Her akkumulerer det også. Har økt med 10% i emi’en- - men ikke fra en veldig høyt nivå. Allikevel utgjør nano nå nesten 40% av porteføljen min.

Håper og tror andelen vil øke - uten av antall aksjer i besittelse øker :crazy_face:

Antall aksjer som er omsatt siste dagene sier vel det meste. Her sitter flesteparten stille og venter på en forhåpentligvis morsom høst. Shorts og tradere står for det meste av volum.

2 Likes

Så har vi de som hadde aksjer på datoen da emisjonen ble satt som har solgt i mellomtiden. Mange daytradere etc. som var inne i aksjen den dagen, som kun bruker emi aksjene til en rask gevinst. Så blir litt søkt og spekulere i om det kommer et mulig nedsalg, helt klart noen aksjer som skal ut, men så skal heldigvis noen inn så det går kanskje opp i opp :blush::blush:

2 Likes