Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Man må altid fastholde det tilgængelige antal aktier der kan emitteres vs. det ønskede beløb; der kan ikke trykkes flere aktier end dét, der er godkendt på generalforsamlingen.

1 Like

kjøre en poll på når utvidelse til 40% fullmakt kommer ?:slight_smile:

Det kan fort bli en realitet hvis guidingen ryker

Jeg er spent på hvor lenge de kan melke utsagnet “Vi venter på den rette avtalen”. Eiere og aksjonærene begynner vel å bli høyst overmodne for tanken på en avtale.

Så hadde det jo selvsagt vært interessant å vite om de i det hele har blitt tilbudt noen avtaler … Om Archer kommer med nok en 3/3 CR, så må det vel kunne skape en skvulp av interesse hos BP.

1 Like

Vi får nå se, begynner selv og bli mektig lei hele greia.

Det prøves vel og få aksjen opp på 16 - 17 tallet før emien settes.

1 Like

Den rette avtalen blir vel en 40% godkjenning på GF vel :joy:

2 Likes

Jeg tror ikke at shortere og annet som holder denne nede. Det som holder denne nede er åresvis med forsinkelser og enorm cash burn samt overhengende fare for emisjoner. Dessuten er det svært stor sjanse for at de enda engsng er forsinket. De hadde vel 59 pasienter den 19 november,ved siste oppdatering og hadde inkludert 5 pasienter ved sist kvartal syntes jeg å huske. Ok la oss si de klarer 8 dette kvartalet. Da er de på 67. Det gjenstår da 63 pasienter . det fort gå 6 kvartaler før de er ferdig.

Sånn sett er de helt avhengig av en reduksjon i pasientinklusjon slik at de havner på ca 100-110 pasienter totalt. Men mulig jeg tar feil. Men jeg tviler på at de overrasker positivt med 12-15 pasienter siden sist.

Jeg eier aksjer men kommer ikke til å fylle mer før q4 da tror jeg det fort kan bli en nedtur til før det snur og uansett er Nano det selskapet som er nærmest en godkjenning og på trappene med ett fantastisk legemiddel.

7 Likes

Bare tøv at det er shorterne som holder aksjen nede.
Ledelse, svært dårlig sådan, samt emisjoner og gjentatte forsinkelser er årsaken, og ikke å forglemme mangel på tillit i markedet.

5 Likes

Uansett er det uetisk av FF og diverse andre og låne ut aksjer til short i et selskap som driver med forskning som vi alle kan få glede av.

5 Likes
7 Likes

Kan så være, men kanskje greiest å forholde seg til ting slik de er, og ikke slik en ønsket de var.

1 Like

Jeg tror faktisk ikke det nødvendigvis er ett ledelses problem. Jeg kan være enig i at ledelsen burde pressa REK hardere når de forsinket studien enormt. Det er kanskje ett ledelses problem at vi er ett lite biotek selskap og at ledelsen da mangler pondus i møte med sykehus osv. Men det tviler jeg på. Går det fortere for bayer i deres studie? Jeg tviler.
Det er faktisk ikke så mange pasienter å ta av… er det 3000 de regner årlig? Samme i pcib på gallegang… det går i sirup. Men det går kjappere i ultimos melanom fordi de har kanskje 100 000 pasienter å ta av… Men dette er jeg ikke helt sikker på

2 Likes

Det har jo helt vært et ledelsesproblem. Det er ikke uten grunn at Nieba og Egberts har tatt en del grep det siste året.

2020 har også gått trått - mye pga covid, men med endret protokoll, eksponentiell økning i vaksinasjon fremover og redusert pasientantall så er de ekstremt bra posisjonert. Også har vi Archer, DLBCL og Alpha37 på toppen.

Forskjellen nå fra tidligere er at vi vet at det kommer news. Det er ikke bare en triggerliste basert på spekulasjoner, ønsketenkning og en haug fortusetninger utenfor selskapets kontroll.

7 Likes

Tatt i betrakning i)alle de positive grepene som er tatt, ii) at de klarte å parkere den ene armen etter interim, iii) at arbeidet med vaksineutvikling og vaksinasjon har gått og ser ut til å gå myyye raskere enn antatt, så mener jeg at selskapet er altfor hardt straffet med en market cap på rundt milliarden.

I tillegg har vel diverse konkurrenter hatt problemer med safety, noe som gjør at konkurransebildet heller ikke ser så verst ut.

12 Likes

Og ikke glem MZL med FTD fra FDA og ODD fra EMA…!

5 Likes

Ja jeg kan være enig i noe av kritikken… for eks går det jo an å være litt progressiv også i biotek… når bayer klarer conditional approval på hestekuren deres på 105 pasienter eller hva det var burde Nano forsøkt å få en mindre studie og bredere inklusjon kriteriumene til å begynne med… det kan ha vært.lisa rødkjær som virka ekstremt forsiktig i alt hun gjorde… Nieba virker sånn mer på ballen og evner å gå etter mulighetene… husker jeg stilte spørsmål for lenge siden om hvorfor de ikke forsøker få mindre pasienter i paradigme og han svarte at han syntes det var fair og at dette var noe de så på. De andre stod med lua i handa å så at månedene gikk. Hvorfor pressa de ikke REK og tok kontakt med politikere. Har vært i kontakt med flere folk i helsekomiteen de siste årene men ingen av de aner noe om norsk biotek og hvilket sinnsykt byråkrati som styrer.

2 Likes

Føles som at vi som fortsatt har troa på NANOV må ha Stockholm-syndrom.
Opp 5% så ned til starten igjen, på 3 dager.

Er jo helt naturlig at markedet er avventende i forhold til å sende kursen opp eller ned før vi får avklart om nye inklusjonskritrier faktisk medfører at guiding om at top line data i 2021 blir en realitet.

Gjenspeiles jo også i det tekniske bildet

3 Likes

Kortsiktig så er kursen fremdeles i en stigende trend siden 7. januar og jeg så at det har ligget større kjøpsordre på 30-50K nede på trendlinja som ble spist opp. Folk trader og det er helt greit. Jeg har hamstret på 12-13 tallet og tror fortsatt det går veien, så sant børsene ikke krakker.

1 Like

Be careful what you don’t wish for :sweat_smile: