Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Hehe ja hadde det ikke vært for at vi kan se at 177lu er mer og mer i vinden hadde jeg gitt opp for lenge siden.

Men radioaktiv medisin er kommet for å bli, de må bare finne en luke til markedet

2 Likes

Hvilken historie er det? Forklar gjerne nærmere hvis du orker :+1:

Den luken har vel Novartis åpnet med Lutathera…:wink:

1 Like

Vel…, at Zevalin hadde samme angrepsmål som Rituximab, samt et ganske så annerledes behandlingsregime var vel de største grunnene til at den ikke ble en stor suksess…
Betalutin har løst alle de utfordringene som ligger der og er i tillegg en skikkelig gamechanger i kombinasjoner spesielt med cd-20-terapi (betalutinbehandling fører til økt cd20-uttrykk hos kreftceller)…
Luka inn til radioaktiv behandling er vel åpnet ved både Xofigo og 177Lu spesielt ved Lutathera, samt at Lu177 blir et mer og mer brukt isotop i utprøvende behandling…

4 Likes

Ikke undervurder at Betalutin kommer «Ready to use»!

At både Zevalin og Bexxar krevde radiolabeling i forkant på sykehuset var nok en enorm hemsko for begge to.

Betalutin kan jo brukes i en outpatient setting

5 Likes

Vi kjører en ønskereprise fra en informativ, gammel slide:

3 Likes

Og hvorfor ikke ta denne relevante presentasjonen fra 2017 opp (av Marco Renoldi) når vi nå etter hvert kan begynne å snakke om oppløpsside:

og denne fra 2019:

5 Likes

Det er litt binært. Hvis Q1 kommer inn med fortsatt god rekruttering, så er ikke 2 milliarder spesielt dyrt. Men det vet man jo ikke på forhånd

2 Likes

Hvorfor kjøper ikke BP sjappa på tilbud nå istedet for og vente til de må betale blodpris ?

1 Like

Det «vanlige» er faktisk at BP byr på sjappa ETTER viktige VIP’s. Som vil si at budet sannsynligvis ikke kommer før etter at selskapet er ferdig innrullert, eller etter top-line data. Grunnen er vel at de ikke ønsker å kjøpe katta i sekken

2 Likes

Jeg ser den, men hvis en kjøper nå taper en egentlig ikke så mange kronene. Mulig det ikke er verdt risken.

Et bud i dag hadde uansett ikke blitt godkjent med mindre det reflekterer verdien av selskapet

12 Likes

Tror det hadde vært bra kursmessig om Archer-1 resultatene kom noen dager etter rep.emien. Med gode tall der, hadde vel kursen gått noen russiske, minst…? Ikke at det kortsiktig har så stor verdi kanskje, men veeeldig greit å ha de i “banken” til evt. partner/oppkjøpssamtaler… ? Det blir mildt sagt spennende tider fremover!!

3 Likes

Ska sei!
Her har det tatt seg kraftig opp kvalitetsmessig siden skogsoppene spratt frem som troll i eske her.
Fremdeles all grunn til å se lyst på 2021 og H1/22 tenker jeg.
Liker at Nano lyktes såpass godt med rekruttering til tross for Covid bevegelser, for det gir håp om progresjon tross denne siste krampetrekningen vi ser tendenser til nå.
Jeg forventer at vi klarer en relativ grei innrullering, kanskje ikke på oppsiden av guiding, men dog.

At vi muligens dupper under støtte på rundt 23 er vel ikke sannsynlig, men at det etableres brudd under er jeg slett ikke sikker på.
Positive Archer tall kan vel bidra til å holde trøkket noe i påvente av bekreftelse på trendskifte rekruttwringsmessig på q1?
Men for høye forventninger gidder jeg ikke ha, til en klinikk som tross alt uansett er satt på pause.
Paradigme er gullkalven, og lyset i tunellen vi venter på.
Glad for at alt fokus er skiftet I den retningen, og kommer til å være det til vi er der:

«Now, we ARE going to the finishline»

Tygg på den.
Det er ikke tilfeldig valgte ord fra vår sindige hollender.
Jeg tror han vet at mållinjen er sikte.

Hva betyr det; mållinjen?

Kanskje:

  • Vi bringer produktet til markedet
  • Suksessen er ett faktum
  • DA er vi i mål? I tilfelle snakker vi oppkjøp.

Nieba inne for Bayer konspirasjonen?
Slett ikke utenkelig… når mållinjen er krysset, er det slett ikke umulig at Nieba er Bayer direktør igjen.
Og Betalutin i deres portefølje…

10 Likes

Nå har ikke jeg peiling, men alt dette snakket om Bayer og oppkjøp når de ikke er på lutetium platformen syns jeg er rart. De holder på med Radium(Xofigo), samt utviklingen rundt Thorium platformen. Skulle de være interessert i nano så måtte det ha vært for “å ha en lutetium platform, også”, men om man ser det litt mer helhetlig ville det vel vært mer naturlig at Novartis ble beileren her mtp CMC o.l

Xofigo ble ikke helt den braksuksessen som analytikere så for seg, så gjerne brent barn skyr ilden, inntil videre vertfall :slight_smile:

4 Likes

Trodde alpharadin ble en stor suksess for bayer. De har ihvertfall tjent inn investeringen ganske bra mener jeg. De er innenfor radioaktiv spfæren. Ikke alle biotec er det. Novartis og bayer er begge aktuelle. Man trenger en avdeling på sykehus som har prosedyrer for radioaktivitet for å bruke slike legemidler, transport lagring produuksjon. Alt må taes hensyn ift radioaktivitet. Bayer lager allerede alpharadin i Norge(de har vel endret navn på det men uansett…de kjenner også oppfinneren og har sikkert god innsikt på hva de driver med…ville jo nesten tro at Roche også var interessert i nye inntekter og patenter på rituxan. Men hvem vet… Tror vi har svarene innen jul.

1 Like

I 2017 kom de “vanvittige” prekliniske synergiresultatene, og der musene levde og levde og levde med Betalutin&Rituximab i kombo, mens standard of care behandling (uten betalutin) ga dårlige resultater og der combobehandlingen ga 5 til 7 ganger lengre levetid!. Så med 100% complete respons i Archer-1 kohort 1 ble resultatene bekreftet. I kohort 2, som vi forhåpentligvis har svaret på rett om hjørnet, er doseringen i tillegg hevet noe… Legg merke til det statistisk høye signifikansnivået de prekliniske resultatene opererer med, samt in-vitro forsøk på menneskekreftceller, som viste overbevisende forskningsresultater og bidro til å avklare synergieffekten mellom Betalutin og Rituximab. Sammen tilsier det at det ikke skal være nødvendig med mange pasienter i forsøk på mennesker for å få tegningen av veien dette vil gå.

Synergistic effect of Betalutin® in combination with
rituximab in a preclinical NHL model*
• Betalutin® increased binding of rituximab to
NHL tumours
• Strong synergistic effect of combination of
Betalutin® and rituximab on survival of mice
with NHL (Hazard ratio = 0.024, Cox
regression)
• Median survival time in combination: >222
days (p < 0.05)
• Median survival time with either treatment
alone was 31 - 40 days with rituximab or 50
days with Betalutin®
• Plan to initiate a Phase 2 clinical study in 2H
2017

Standard behandling(SOC) medfører normalt bruk av cellegifter, med de store bivirkningene det medfører.

Det slipper pasientene med Archer-1, der man helt slipper cellegift. Betalutin vil normalt kun gi enkelte pasienterhematologiske bivirkninger som løses med blodoverføring…

“The standard of care for the treatment of symptomatic disease in high-income countries is combination chemotherapy plus immunotherapy with the humanized monoclonal anti-CD20 antibody, rituximab.”

Ikke rart det drøftes at de kraftige, langvarige og irreversible bivirkningene cellegift medfører, gjør at det diskuteres å heller bruke RIT (Radioimmunotherapy )i førstelinjekombobehandling i stedet for cellegift. Det lover godt for Betalutin!

10 Likes

Det stemmer at tallene for xofigo har vært lavere enn man kunne håpe, men selges jo fremdeles mye av den

Alt er relativt…

1 Like