Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hvis man antar at selskap ikke er spesielt nyttig før de har bevist at de i en randomisert studie lager en medisin som fungerer. For så å ta hensyn til at de (med en klype salt, fordi det selvfølgelig er systematisk risiko, og konsekvensdelen av dette har vært betydelig stor de siste to årene), har utsatt avklaring av resultatet i en slik studie med 3 år, så vil jeg si at: jo, det kan være at det er grunnlag for å si det.

Hva ønsker du å finne ut av ved å stille spørsmålet, for regner med at det ikke er så konkret som det over?

Spørs vel hva du mener med å vise til randomisert studie.

Archer-pasientene hadde ikke effekt av SoC. I kombi med Betalutin lever nå 5 av 7 fortsatt etter snart 3 år.

Er vel en viss effekt å spore ut av det siden SoC alene ikke hjalp de. Det er randomisert nok i de flestes verden.

17 Likes

Trenger noe nyheter snart! Var det ikke ventet nyheter nå i slutten av Q1?

2 Likes

Det jeg venter på er meldingen om at Alpha37 går til fase I. Siden dataene her er de beste J Dahle har sett og Skullerud forventer traction på partnersamtaler relatert til Alpha37 / Humalutin eller Car-T next gen, er min drøm at de melder igangsettelse her med friske betingelser.

5 Likes

Det tviler jeg på at du får. Guiding her er IND-ready ila 2022.

4 Likes

1h 2022 or sooner er det jeg mener å huske det har blitt sagt?

Rettelse : Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) - #7736 av Pk2k

@Snabbacash har rett - fra 14min episode 213 radium podcast.

2 Likes

Siden … or later… av natur alltid er ett alternativ så er det egentlig en helgradering :laughing:

2 Likes

iiiincoming!

2 Likes

Det jeg ønsker meg er en mld. som bekrefter at “skrikingen” til E Skullerud var av glede og ikke frustrasjon. Og at det fortsatt renner inn pasienter til studiet. :pray:

Hvis Alpha37 er IND ready i løpet av sommeren, er det svært kort ventetid hos FDA på å få sette i gang, så jeg tenker at en avtale kan definitivt komme når som helst nå, selv om det klinisk tar en viss tid å innrullere første pasient.

Once the IND is submitted, the sponsor must wait 30 calendar days before initiating any clinical trials. During this time, FDA has an opportunity to review the IND for safety to assure that research subjects will not be subjected to unreasonable risk.

https://www.fda.gov/drugs/types-applications/investigational-new-drug-ind-application

7 Likes

Hvis hvis, skulle jo være klar 1H 2021…

Man bør alltid ta guidingen fra Nano med en stor klype salt

Novartis sin Pluvicto (177Lu-PSMA-617) godkjent av FDA for avansert prostatakreft:
Artikkel på Healthtalk

RIT :heart:

7 Likes

Prisen ligger vel ca på samme nivå som Lutathera

Listeprisen for Pluvicto vil være 42 500 dollar per dose og pasientene vil få maksimalt seks doser, administrert med seks ukers mellomrom. Novartis vil produsere Pluvicto i spesielle produksjonsanlegg - individuelt for hver pasient etter behov. Behandlingen gis ved infusjon i en poliklinisk setting.

6*42500 = 255000 $ for å fullføre behandlingen.

1 Like

Altså 63.750 USD per måned ekstra pasientene lever ved å gjennomgå behandlingen (median 4 mnd overlevelsesgevinst)

Ja… hvis du kun legger median til grunn. Jeg vil tro at noen av de som får mest effekt har adskillig mer nytte enn 4 mnd ekstra og at gjennomsnittet på forbedringen i antall ekstra levemåneder sånn sett vil være en del høyere enn 4 mnd. (Uten å ha satt meg inn i denne casen spesielt)

Med OSE ned 1% må vi vel være fornøyd med dagens uforandrede Nanov-kurs.
:slight_smile:

2 Likes

Poenget med svaret var at spørsmålet i bestefall er svært utydelig.

Noe annet er ditt svar, det gir absolutt ingen mening. Du sier altså at de aller fleste vil akseptere en studie på 7 stk. som «randomisert»? Hva sier det om kausalitet? Hvor mange ganger vil du tro du må gjenta eksperimentet for å oppnå samme resultater?

Jeg ville derfor gjort argumentet at de aller færreste ville akseptere det som randomisert nok. Det motsatte hadde vel resultert i at Betalutin var i salg i dag. Eller at man ikke hadde hatt behov for å kjøre et løp som ender med fase 3.

At resultatene fra Archer isolert sett er lovende har ingenting med randomisering å gjøre.

Edit: det kom ikke tydelig frem men det spiller altså ingen rolle om de kommer fra SOC behandling med begrenset effekt.

2 Likes

Du glemmer å se på to forhold, men ellers veldig glad for en noenlunde konkretisering av problemstillingen, uten at du ser ut til å engang forsøke å analysere ditt eget innlegg.

1. Det er ikke bare 7 forsøk, du må også ta med prekliniske forsøk og medisinsk begrunnelse.
  2. 7 forsøk, samt DOR mener du kanskje? Null-hypotesen på 7 negative, samt aleneforsøkene oppgitt til nå på nesten alle med over 50% virkning eller høyere (Partial Response), ja du må kunne se ting i sammenheng, gir svært høy samlet signifikans.

Om du ikke klarer å se ting i sammenheng får være ditt problem. Mye verre er det at du ikke engang forsøker, men bare kommer med anklager!

Det du skriver er altså ikke noe forsøk på å være seriøs, men er tåkeprat.

Når selv Skullerud sier at FDA er positive i sine signaler, bør du bli en bedre lytter.

Regner med at du ekstrapolerer FDA sitt syn på Pi3K, og derfor kommer med bekymringen angående randomisering i paradigme.

Fra mei pharma sin pressemelding:

In the meeting, the FDA informed the companies of its position that a randomized trial is now needed to adequately assess drug efficacy and safety of PI3K inhibitor drug candidates, including zandelisib.

“The FDA’s current position on the assessment of benefit and risk of PI3K inhibitors solely based on single arm studies appears to have evolved, as evidenced by the position the FDA communicated at the recent meeting on zandelisib, and the upcoming ODAC meeting scheduled for April 21, 2022 to discuss whether randomized data should be required for the class of PI3K inhibitors to demonstrate appropriate evidence of efficacy and safety,”

Det er ikke en generell linje fra FDA at alt skal randomiseres.

1 Like