Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

De fleste har vel ASK nå for tiden, og må da avslutte kontoen for å få eventuelt skattefradrag.

Har du utdrag?

Stiller meg undrene til hvordan den emisjonen vil se ut. Trykke 100% flere aksjer til 2 kr per stk? Som bare dekker drift til 2-3 kvartaler? Hvem gidder å hive pengene inn i den emisjonen?

Jeg tror den eneste farbare veien videre er en total restrukturering om selskapet skal overleve på egen kjøl, eller prøve å selge boet til en industriell aktør.

1 Like

“Når man har lest i tråden så har jo aksjen også vært billig hele veien :sweat_smile::see_no_evil: Den var vel nærmest gratis når den falt ned til 80 kroner kan jeg huske å ha lest.”

Det er sånt som skjer når man omgir seg med trøstere som har det likedan. Man finner trøst i at det er mange i samme båt. Det er til hinder for å hoppe ut av båten når nødlysene blinker…

2 Likes

På den ene siden " showed signs of efficacy”, som ikke akkurat er egnet til å blende, og på den andre siden overbevisende resultater i Archer-1. De siste årene har jeg hatt relativt liten tro på anvendelsen av Betalutin alene, men som komponent i kombinasjonen Archer-1 virker det jo som om Betalutin kan gjøre den helt store susen. Heller ikke BP er vel blinde for den muligheten som ligger der. I en slik sammenheng er det jo en god nyhet (om enn forventet) at "Betalutin®, at the selected dose of 15 MBq/kg after a pre-dose of 40 mg lilotomab (40/15), has continued to display an attractive safety profile. "

Ved siden av håpet om at FDA kan godkjenne en rekruttering på 108 pasienter er muligheten for at BP lar seg friste av Archer-1 det lille håpet som fortsatt ligger der om å kunne hente inn igjen noe av tapet.

1 Like

Man kan kun søke fradrag på skatt man har betalt inn. Det vil med andre år ta flere år før jeg får tilbake 35% av investert beløp

1 Like

Men veien frem her vil jo være lang og kronglete. En større studie med ‘‘Archer’’ vil ikke være ferdig og avlest før vi snakker 2026-27, best case.

Mange kombinasjonsstudier som vil ligge lysår foran ‘‘Archer’’, så å satse på dette medfører også en høy grad av usikkerhet

Har man ikke tapt all verden så tar det jo kortere tid. Det er jo ikke bare aksjegevinster man får brukt av det fremførbare underskuddet til, men også ordinære lønnsinntekter. Helt siden jeg tapte 14 mill under finanskrisen har jeg og min kone kunnet “fjerne” nettoskatten, og nå blir det jo litt påfyll på den kontoen.

2 Likes

For ille at vi snakker om at trøsten til folk her er hva man får igjen på skatten. Det er nok felles for mange her i dag at skattefradraget er deres største aktiva.

3 Likes

Ja det er virkelig triste saker.
Jeg var hele tiden klar over risken, men har det siste året ignorert magefølelse og gitt ledelse «the benefit of the doubt».

Gårsdagens melding er så ubeskrivelig talentløs etter min mening, jeg blir sittende å måpe og føle jeg blir gjort for narr.

En viktig lærepenge i livet for min egen del dette, skattefradraget er betydelig.
Trodde jeg var komfortabel med super high risk, men skal revurdere litt i mnd som kommer :laughing:

8 Likes

«Vi er egentlig ikke overrasket over at effektdataene er mindre lovende, da vi tidligere har flagget at robustheten til datasettet sto på spill, skriver analytiker Suzanne Van Voorthuizen i Kempen.

Spår ny krise-emisjon

«Med utgangspunkt i kontantbeholdningen på 356 millioner kroner ved utgangen av første kvartal og den nåværende pengebruken på om lag 100 millioner kroner i kvartalet, vil Nordic Nanovector se seg nødt til å hente mer penger i løpet av andre halvdel av 2022», skriver DNB Markets og påpeker at:

«Vi tror dette kan være ganske utfordrende gitt dagens situasjon».

3 Likes

Hva kursmål hadde DNB?

Er det noen som vet hva de sikter til her? Er det pga pasientgrunnlaget baserer seg på R and R, eller fordi det ble åpnet opp for pasienter som har mottatt stamcellebehandling?

1 Like

Oslo (Infront TDN Direkt): Carnegie senker sitt kursmål for Nordic Nanovector til 3,7 kroner pr aksje fra tidligere 6,6 kroner og gjentar hold-anbefaling.

Hvordan skal de hente penger som monner andre halvår? Generalforsamlingen har gitt de fullmakt til å vanne ut 20%, dette skulle vel bli 46,4 MNOK på kurs 2. Det holder altså til 45 dagers drift. Skulle man mot formodning få en positiv melding i dette selskapet hvor FDA gir oss en lifeline, så kan kanskje bidraget med emi gi oss det dobbelte eller max tredobbelte. Da snakket vi drift i 4 mnd i beste fall. Dette hjelper jo ikke.

Her må det helt andre løsninger til. Det er også greit å snakke om at pipen er verdt mye penger, men hvor mye er noen villig til å betale for et uforløst potensiale hvor forskningen vil koste milliarder i årene som kommer - men den risken det innebærer?

Fælt å skrive dette, men Nanov døde da de ikke klarte å rekruttere raskere slik at første produkt hadde vært på markedet nå. Nå blir det i beste fall partisalg med store rabatter for å redde de forpliktelsene de har - og da snakket jeg ikke om aksjonærverdier, men om avviklingskostnader og lønn til ansatte.

7 Likes

Er litt som med BGBIO caset under covid. 80 % sannsynlighet uttalelsen fra CEO. Burde vært sparket på dagen han sa de ordene. Amatørmessig opplegg.

4 Likes

Neste år blir vel første gang ever jeg får fradrag for mer enn betalt inn i skatt. Hvordan fungerer dette med fremførbart underskudd? Kommer det “automatisk” opp på selvangivelsen?

Vi kan heller opprette en egen Nanov skattetråd neste år :joy:

4 Likes

Man får igjen 35,2% av tapet. Må man bruke flere år blir dette fremskyndbart, om det kommer automatisk vet jeg ikke, men du får pengene. Foreslår som det blir nevnt her egen tråd på dette i november når folk må avslutte ASK kontoene sine får å få fradraget på 2022.

2 Likes

At selskapet har vært driftet elendig de siste 3 årene er vi vel alle enige om.
Dette har vært diskutert lenge, men livlinjen for oss alle har vel vært troen på at gode data skulle vinne til slutt. Nettopp det er vel grunnen til at vi har sett igjennom absurde lønnsnivåer, forsinkelser og endeløse emisjoner satt på lite gunstige tidspunkter og nivåer.

Når data nå tilsynelatende faller igjennom er det lite igjen. Men hva i huleste som har skjedd siden Lymrit, interimavlesning og gode data lurer jeg veldig på??? Trist å ikke få noe mer kjøtt på beinet med meldingen i går.

1 Like

Én ting er helt fullstendig sikkert; Tekinvestor er et tveegget sverd når det kommer til biotekselskaper hvor teknologien er så intrikat at det går langt over hodet på 95% av de aktive debattantene. Dessverre svært mye mer effektivt til å bulle forhåpninger og til å sminke grisen enn til å lete frem røde flagg og agere deretter. Som indirekte fører til slike tragedier som nå utfolder seg i NANO og som til de grader også har fått utspille seg I PCIB - hvor alt for mange blir sittende til båten synker.

16 Likes